Saako pihkan jotenkin pois vaatteista?

pypylleröinen

Aktiivinen jäsen
05.07.2010
1 890
0
36
Mies oli puuhommissa vanhempiaan auttamassa viikko sitten, ja nyt sillä on pihkaa ihan perus puuvillaneuleessa ja kuoritakissa. Viikon jo ollut siis, eli ei oo tuoretta enää. Auttaako siihen enää mikään? Nyt vasta huomattiin tänään, kun oli laittamassa takkia päälleen... : /

Kahta ekaa en uskalla koittaa ihan ekana, tuo kun ei oo mikään halpa takki, mielummin pienet pihkatahrat, kun koko kangas pilalla. Pakastin taitaa olla se kaikista hellin vaihtoehto, koitan sen vaikka ekana. Jos ei auta, niin silitys. Mut noi ei taida kestää silitystä? Mulla ei oo se takki nyt tässä, ni en voi kattoa pesulapusta... :/

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25384817:
Kahta ekaa en uskalla koittaa ihan ekana, tuo kun ei oo mikään halpa takki, mielummin pienet pihkatahrat, kun koko kangas pilalla. Pakastin taitaa olla se kaikista hellin vaihtoehto, koitan sen vaikka ekana. Jos ei auta, niin silitys. Mut noi ei taida kestää silitystä? Mulla ei oo se takki nyt tässä, ni en voi kattoa pesulapusta... :/

mutta ethän sä sitä kangasta varsinaisesti silitä :)

Vie johonkin hyvään pesulaan jossa pesevät itse. Kerrot mikä vikana jne. Itse olen poistanut pihkaa mm hiuksista ruokaöljyllä.. kankaaseen voi kyllä jäädä rasvatahrat, joiden poistaminen voi olla vielä hankalampaa tai sitten ei.

[QUOTE="vieras";25384855]mutta ethän sä sitä kangasta varsinaisesti silitä :)[/QUOTE]

No ei kyllä... =) Mutta lämpeehän se siinä, kun lehteä silittää? Miten tän siis pitäis toimia, miten kuumalle rauta, kankaan päälle sanomalehti, ja silitetään? Miten kauan? Painetaanko vaan paikallaan, vai ihan normaalisti liikutelleen?

Kokemuksella; spriillä lähtee. Kantsii Marttaliiton ohjeisiin uskoa. Ja jos ne pihkapisarat on pieniä niin kai niitä voi spriihin kastetulla pumpulipuikolla liuotella.

[QUOTE="carelia";25386846]Kokemuksella; spriillä lähtee. Kantsii Marttaliiton ohjeisiin uskoa. Ja jos ne pihkapisarat on pieniä niin kai niitä voi spriihin kastetulla pumpulipuikolla liuotella.[/QUOTE]

'Mutta se ei vie kankaasta väriä tai riko kalvoa, tms?

[QUOTE="miima";25386949]Meillä ei ole spriitä enkä pihkan takia sitä ole hankkinut. Käsidesillä lähtee, ei ole vaikuttanut mitenkään teknisten vaatteiden ominaisuuksiin.[/QUOTE]

Eikä siis siihen väriinkään sitten kai?

[QUOTE="miima";25386949]Meillä ei ole spriitä enkä pihkan takia sitä ole hankkinut. Käsidesillä lähtee, ei ole vaikuttanut mitenkään teknisten vaatteiden ominaisuuksiin.[/QUOTE]

Eix käsidesi oo enimmäkseen spriitä?

Kynsilakanpoistoaineella lähti! Kesällä tarttui puiston penkistä pahasti pihkaa paitaani ja kynsilakanpoistoaineella sain sen pois. Sitten vaan normaalisti pesukoneessa pesu päälle niin ai jäänyt mitään jälkeä.

Yhteistyössä