Saako pettää jos kotona ei saa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaipuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo. Tietty saa pettää. Johan tuo sana "pettää" puhuu puolestaan. Saa myös valehdella ja saa lyödä ja saa kiduttaa ja saa henkisesti lytätä ja saa alistaa ja saa satuttaa jaja...

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Joo. Tietty saa pettää. Johan tuo sana "pettää" puhuu puolestaan. Saa myös valehdella ja saa lyödä ja saa kiduttaa ja saa henkisesti lytätä ja saa alistaa ja saa satuttaa jaja...

Taidankin alkaa kannattaa tätä ajatusta.

Kaikkea saa ja voi tehdä, riippuen keltä kysyy, ja kun unohtaa ajatella, mitä kannattaa/ on fikua tehdä. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja kaipuu:
Meillä on ollut tosi pitkään jo seksiä harvakseltaan ja valehtelematta viimeisen puolen vuoden aikana seksiä ollut 1 kerran!! Mies ei tee koskaan aloitetta.

Kuulostaa siltä että avoin suhde voisi sopia miehellesi - tuossa tilanteessa ei tarvitse pettää tai erota, riittää että sovitte teille paremmin sopivat säännöt.

Rakkaus ei onneksi vaadi fyysistä yksinoieutta toisen kehoon.

Ei ole suora vastaus kysymykseen, mutta miksi olette päästäneet tilanteen tuohon jamaan? Seksi kuuluu toisiaan rakastavien ihmisten suhteeseen, ja jotain on vialla, jos se jää pois (jos ei ole esim. terveydellisiä syitä taustalla ). Eikö seksin pois jääminen kerro siitä, että teillä on muitakin ongelmia? Selvitä ensin ne, ainakin puhu miehesi kanssa ihan rehellisesti tilanteesta, jotta hänkin tietää missä mennään. Sitten jos tulette siihen tulokseen, ettei teidän suhteestanne enää tule mitään, anna mennä sen naapurin kanssa...

Näin juuri. Nyt olet asian ytimessä.

Alkuperäinen kirjoittaja apsi:

Kaikkea saa ja voi tehdä, riippuen keltä kysyy, ja kun unohtaa ajatella, mitä kannattaa/ on fikua tehdä. ;)

Mikä teistä olisi hyvä ja kaikkia tyydyttävä ratkaisu jos on kyseessä parisuhde joka muutoin on onnellinen ja toimiva mutta toinen ei kertakaikkiaan halua seksiä missään muodossa eikä asialle voi tehdä mitään ja toinen kärsii tavattomasti. Ja tilanne on jatkunut vuosia.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja kaipuu:
Meillä on ollut tosi pitkään jo seksiä harvakseltaan ja valehtelematta viimeisen puolen vuoden aikana seksiä ollut 1 kerran!! Mies ei tee koskaan aloitetta.

Kuulostaa siltä että avoin suhde voisi sopia miehellesi - tuossa tilanteessa ei tarvitse pettää tai erota, riittää että sovitte teille paremmin sopivat säännöt.

Rakkaus ei onneksi vaadi fyysistä yksinoieutta toisen kehoon.

No mutta, jos seksiä ei juuri ole, niin ei kyllä kuulosta mitenkään intohimoiselta rakkaussuhteelta muutenkaan. Ihan ku eläis kämppiksinä.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Vanhat alta pois ja sit uutta suoneen... Pettäminen johtaa kuitenkin eroon!

Paitsi se ei ole pettämistä enää tuossa vaiheessa.

Jos avioliitossa ollaan ja toisen kanssa petiin mennään, se ON pettämistä!!!!

Ei sillä ole merkitystä ollaanko _AVIOliitossa_ vaiko parisuhteessa, se on yksi ja sama.

Pitäs pystyä perustelemaan millä tavalla se on pettämistä ensinnäkin, eikä vain laukoa mukamas totuuksia.

On älyllisesti epärehellistä istua hiljaa suhteessa ja antaa toisen kärsiä siitä, ilman että hakee asialle ratkaisua. Se on todella kieroa ja epärehellistä käytöstä, väkivaltaa.

Jos ihminen ei kykene toimimaan ja täyttämään niitä asioita mitkä hänelle kuuluvat, ei siis pysty kantamaan omaan painoaan. Niin tietenkään vaihtoehto _ei_ole se että, ollaan vaan ja katellaan, annetaan toisen kärsiä.

Vaan asialle haetaan ratkaisu tavalla tai toisella.

Ja jos tämä ihminen joka _ei_pysty_ toimimaan parisuhteelle ominaiselle tavalle, eikä hänellä ole henkistä kanttia tuoda asiaan ratkaisua yrityksistä huolimatta, niin sitten toisen on otettava ohjat käsiin ja tehtävä ratkaisu hänen puolestaan. On siis oletettava että toinen osapuoli on antanut _hiljaisen_ hyväksynnän.

Tämä on tietysti malli mihin naiset eivät ole tottuneet, ymmärrettävistä syistä. Seksi ja siihen liittyvät tunteet ovat olleet yksi tärkeimmistä vallankäytön välineistä vuosituhansien ajan heillä. Ja on monta kertaa edelleen.

Mutta tämä sama asia toimii toiseenkin suuntaan.

-------------------------------------------------------

Luulen että tämä mustavalkoinen ajattelutapa osaltaan johtaa juonensa varhaisista kristinuskon käsityksistä, ajatellaan että jokin _teko_ itsessään on synti tai paha asia. Ja että taustalla ei ole merkitystä missään tapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No mutta, jos seksiä ei juuri ole, niin ei kyllä kuulosta mitenkään intohimoiselta rakkaussuhteelta muutenkaan. Ihan ku eläis kämppiksinä.

Rakastan miestäni intohimoisesti, hän on kaikkeni.
Mutta seksiä kammoan, siis todella.En tiedä johtuuko menneistä vai onko minussa jotain perustavaa fyysistä vikaa. Olen käynyt terapiassakin, tuloksetta.
Välillä pystyn hammasta puren antautumaan, miehestä varmaan tosi kivaa.

Olen mustasukkainen ja toivon ettei hän petä mutta toisaalta toivon että saisi halut tyydytettyä muualla ettei jätä minua. kunhan ei jää kiinni koska sitten en kestä, näin voin olla tietämätön ja onnellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:

Jos avioliitossa ollaan ja toisen kanssa petiin mennään, se ON pettämistä!!!!

Ei sillä ole merkitystä ollaanko _AVIOliitossa_ vaiko parisuhteessa, se on yksi ja sama.

Pitäs pystyä perustelemaan millä tavalla se on pettämistä ensinnäkin, eikä vain laukoa mukamas totuuksia.

On älyllisesti epärehellistä istua hiljaa suhteessa ja antaa toisen kärsiä siitä, ilman että hakee asialle ratkaisua. Se on todella kieroa ja epärehellistä käytöstä, väkivaltaa.

Jos ihminen ei kykene toimimaan ja täyttämään niitä asioita mitkä hänelle kuuluvat, ei siis pysty kantamaan omaan painoaan. Niin tietenkään vaihtoehto _ei_ole se että, ollaan vaan ja katellaan, annetaan toisen kärsiä.

Vaan asialle haetaan ratkaisu tavalla tai toisella.

Ja jos tämä ihminen joka _ei_pysty_ toimimaan parisuhteelle ominaiselle tavalle, eikä hänellä ole henkistä kanttia tuoda asiaan ratkaisua yrityksistä huolimatta, niin sitten toisen on otettava ohjat käsiin ja tehtävä ratkaisu hänen puolestaan. On siis oletettava että toinen osapuoli on antanut _hiljaisen_ hyväksynnän.

Tämä on tietysti malli mihin naiset eivät ole tottuneet, ymmärrettävistä syistä. Seksi ja siihen liittyvät tunteet ovat olleet yksi tärkeimmistä vallankäytön välineistä vuosituhansien ajan heillä. Ja on monta kertaa edelleen.

Mutta tämä sama asia toimii toiseenkin suuntaan.

-------------------------------------------------------

Luulen että tämä mustavalkoinen ajattelutapa osaltaan johtaa juonensa varhaisista kristinuskon käsityksistä, ajatellaan että jokin _teko_ itsessään on synti tai paha asia. Ja että taustalla ei ole merkitystä missään tapauksessa.

HUH;HUH

Se ei ole sitten onnellinen parisuhde, jos toinen kärsii. Voihan sitä yrittää sopia, että toinen saa naida muualla, mutta ei nämä koskaan toimi. Pettäminen pitää sisällään salailua ja valehtelua. Miten voisi olla onnellinnen suhde, jos sen onnellisuus perustuisi salailuun ja valehteluun? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:

Mikä teistä olisi hyvä ja kaikkia tyydyttävä ratkaisu jos on kyseessä parisuhde joka muutoin on onnellinen ja toimiva mutta toinen ei kertakaikkiaan halua seksiä missään muodossa eikä asialle voi tehdä mitään ja toinen kärsii tavattomasti. Ja tilanne on jatkunut vuosia.

Se ei ole sitten onnellinen parisuhde, jos toinen kärsii.

No onhan. Jos kaikista parisuhteen koukeroista vain yksi asia mättää niin kyllä sitten niin moni muu asia toimii että suhde ei ole onneton ja kurja. Vaan pääosin onnellinen.

No onhan se, jos ei puoliso ole sitä mieltä että saa tyydyttää halunsa muualla jos häntä ei kiinnosta.

Sitten tietenkään ei, jos asiasta on keskusteltu ja puolisolle järjestely on ihan ok.

ap, ymmärrän sinua. meillä sama tilanne, seksiä ei ole, pieniä lapsia on, en halua rikkoa perhettä. tosin ei ole mitään suhdetta, mutta tulevaisuudesta ei tiedä...

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän:
ap, ymmärrän sinua. meillä sama tilanne, seksiä ei ole, pieniä lapsia on, en halua rikkoa perhettä. tosin ei ole mitään suhdetta, mutta tulevaisuudesta ei tiedä...

Kyllä tää elämä on niin lyhyt,että itseäänkin kannattais ajatella ja miettiä,että voisko löytää sellaisen kumppanin jonka kanssa sujuisi arkielämä ja sänkypuuhatkin. Kyllä ne lapsetkin voivat paremmin kun vanhemmatkin tyytyväisiä;)

Vissiinkin ootte jo keskustelleet asiasta, mikä mättää kun ei seksiä ole kuin harvoin.
Jos tuo johtuu miehen haluttomuudesta, miten se on voinut vieraissa käydä, jos ei seksi kiinnosta? :snotty:

Miun mielestä pettäminen ei oo oikee ratkaisu mihinkään tilanteeseen. Jos on hommat jumissa, eikä oo tyytyväinen suhteeseen, niin pitää tehdä jotain asian eteen. Jos ei siltikään onnistu niin erota tai sopia uudet "pelisäännöt".
En kyllä tiiä olisko miusta siihen, että asuis miehen kans "kämppiksinä", samassa asunnossa lasten takia ja kummallakin olis säätöä toisaalla.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:

No onhan se, jos ei puoliso ole sitä mieltä että saa tyydyttää halunsa muualla jos häntä ei kiinnosta.

Sitten tietenkään ei, jos asiasta on keskusteltu ja puolisolle järjestely on ihan ok.

Puoliso ei voi olla sitä mieltä samaan aikaan kun kieltää toiselta sen mikä hänelle kuuluu, tämä pitäisi ymmärtää ensin.
Huomaatko että yrität puhua asiasta "haluna" etkä tunteina...ajattelin vain huomauttaa.

Ei voida riiputtaa ja roikottaa ihmisiä.

Sinä et voi luoda tilannetta jossa et tee ratkaisua, ja samalla kiellät toista tekemästä ratkaisua.
Jos sinä et tee ratkaisua niin sinä automaattisesti luovutat toiselle oikeuden tehdä se ratkaisu.

Sinun haluttomuus/välinpitämättömyys kumppaniasi kohtaan on teko jo itsessään, se ei suinkaan ole ´asia´ mikä nyt vain sattuu olemaan, se on teko, kannanotto, vastuunsiirto toiselle ihmiselle.

-----------------------
Hypoteettinen esimerkki:

-Minä ja sinä olemme huoneessa jossa on punainen nappi, nappia painamalla maailma pelastuu ja siellä asuvat ihmiset (ydintuholta vaikkapa)

-Yksi huoneen seinistä on lasinen josta näkee läpi toiseen huoneeseen, siellä on pieni lapsi, napin painaminen aiheuttaa syanidikaasun vapaantumisen huoneeseen, tappaen tämän lapsen.

-Kenties tämä aiheuttaa niin kovan emotionaalisen stressin sinulle että sinä yksinkertaisesti lamaannut, et kykene toimimaan.

-Voimme lähestyä kahdella (järkevällä ) tavalla tätä asiaa
- Sinä sanot että "en pysty, tee sinä mitä teet "

toinen vaihtoehto
-Sinä et pysty painamaan nappia, mutta ei myöskään pysty sanomaan minulle että "paina sinä sitä nappia, minä en pysty"
Näin myönnät että et kykene tekemään sitä ratkaisua mikä on _pakko tehdä_ ja käännät selkäsi ja minä painan nappia.

Kolma vaihtoehto, jota en pidä mitenkään järkevänä on seuraava.

Sinä sanot että
-en pysty tekemään ratkaisua (jäädään ilmaan roikkumaan)
-samalla ´sanot´ että minäkään en voi tehdä ratkaisua (pakotat minutkin roikkumaan ilmassa )

Tuo kolmas vaihtoehto on se mitä monet tuntuvat käyttävän tässä asiassa kun puhutaan pettämisestä, enkä ymmärrä miksi.

Ei ole vaihtoehto se että kieltäydytään tekemästä ratkaisua ja samalla myös kielletään muita tekemästä ratkaisua. Tämä on ristiriitainen tapa ajatella.

Jos toinen on vakavasti sairas eikä sen takia kykene seksiin, ei yksinkertaisesti jaksa eikä kiinnosta, niin silloin vain täysi kusipää puoliso pettää vaikka seksiä ei olisikaan moneen kuukauteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Jos toinen on vakavasti sairas eikä sen takia kykene seksiin, ei yksinkertaisesti jaksa eikä kiinnosta, niin silloin vain täysi kusipää puoliso pettää vaikka seksiä ei olisikaan moneen kuukauteen.

Niin asian voi ja pitää kääntää toisinpäin myös.

Ainoastaan ihminen joka ei ole luonnostaan tottunut ottamaan toisen tunteita huomioon jättää puolisonsa riutumaan jos tietää olevansa sairas eikä halua seksiä ja siihen liittyviä tunteita.

Tälläinen ihminen, jos ei ole kehitysvammainen, tietää että hänen puolisonsa kärsii ja ilomielin suo hänelle mahdollisuuden tarkastella muita vaihtoehtoja, jos puolisoa sellaiset sattuuvat nyt kiinnostamaan.

tälläinen "noh ei ole minulla nälkä niin et kyllä syö sinäkään" asenne ei ole terve ja oikeudenmukainen.

Niin asian voi ja pitää kääntää toisinpäin myös.

Ainoastaan ihminen joka ei ole luonnostaan tottunut ottamaan toisen tunteita huomioon jättää puolisonsa riutumaan jos tietää olevansa sairas eikä halua seksiä ja siihen liittyviä tunteita.

Tälläinen ihminen, jos ei ole kehitysvammainen, tietää että hänen puolisonsa kärsii ja ilomielin suo hänelle mahdollisuuden tarkastella muita vaihtoehtoja, jos puolisoa sellaiset sattuuvat nyt kiinnostamaan.

tälläinen "noh ei ole minulla nälkä niin et kyllä syö sinäkään" asenne ei ole terve ja oikeudenmukainen.

Ja paskat. Jos toinen on vakavasti sairas, mutta paranemassa, niin täysi kusipää menee pettämään jos ei saa seksiä. Siinä oikein lyötäisiin lyötyä. Siinä pitää puolison TUKEA eikä mennä panemaan muita. Kyllä siinä kärsii se sairas ihminen enemmän ja tuollaisissa tilanteissa se seksi on siellä viimeisellä sijalla. Tärkeintä on selvitä päivästä toiseen.

Jos mulle olisi sairastamisen aikaan tullut silloinen mies sanomaan, että hän haluaa seksiä tai muuten menee vieraisiin, niin jumalauta mikä helvetti siitä olisi noussut. Mä olin muutenkin henkisesti ja fyysisesti poikki ja tuollainen olisi ollut aivan järkyttävää.

Ja paskat. Jos toinen on vakavasti sairas, mutta paranemassa, niin täysi kusipää menee pettämään jos ei saa seksiä. Siinä oikein lyötäisiin lyötyä. Siinä pitää puolison TUKEA eikä mennä panemaan muita. Kyllä siinä kärsii se sairas ihminen enemmän ja tuollaisissa tilanteissa se seksi on siellä viimeisellä sijalla. Tärkeintä on selvitä päivästä toiseen.

Jos mulle olisi sairastamisen aikaan tullut silloinen mies sanomaan, että hän haluaa seksiä tai muuten menee vieraisiin, niin jumalauta mikä helvetti siitä olisi noussut. Mä olin muutenkin henkisesti ja fyysisesti poikki ja tuollainen olisi ollut aivan järkyttävää.

Nyt puhutaan eriasoista Scarlett, olen tehnyt viesteissäni erittäin selväksi sen viitekehyksen mistä keskustelen tässä asiassa.

Nyt puhutaan eriasoista Scarlett, olen tehnyt viesteissäni erittäin selväksi sen viitekehyksen mistä keskustelen tässä asiassa.

Niin ja mä kerroin tuonne tilanteen joka voisi olla enkä mitenkään osoittanut sitä sulle. Anteeksi mä en tiennyt, että tähän ketjuun saa esittää vain tietynlaisia mielipiteitä. :whistle:

Yhteistyössä