Osuuspankkiin kuulun ja nyt hoitorahalla ollessa rahatilanne on niin huono että ei kärsisi lyhentää yhtään. Antaako ne vaan sen 2 maksuvapaata kuukautta vuodessa vai onko muitakin vaihtoehtoja?
Ilman muuta kannattaa kysellä maksuvapaata, kyllä sellainen yleensä järjestyy. Muistan itsekin olleeni vähän aikaa vastaavassa tilanteessa, eli en lyhentänyt lainaa, mutta korot piti kuitenkin maksaa.
Huh no ompa hyvä jos onnistuu, varasin pankkiin ajan huomiseksi. Pakko koittaa kaikki mahdolliset menot karsia pois, että pystyisi olemaan nuorimmaisen kanssa kotona vielä edes muutaman kuukauden.
Kannattaa varautua kuitenkin siihen, että ainakin joissain pankeissa maksusuunnitelman muutoskin maksaa. Minä hain lyhennysvapaata ja tämä muutos maksoi minulle 100e. Ettei tule sitten yllätyksenä....
Kyllä saa, ja ihan nettipankissa voi tehdä. Siis lyhennysvapaa vuodeksi ainakin. Itse tein. Korot pitää maksaa, ja lainan muutosmaksu oli aika korkea, oisko ollut 50-100. Mutta vuoden lyhennysvapaata sain kuitenkin.