No kyllä saa olla aika typerä lapsi, jos ei ymmärrä syy- seurausta kyseisessä tilanteessä.
Joskus aikanaan, kauan kauan sitten, mulla oli kyllä opettajia. Sellaisia, jotka oli ihan sairaan mukavia, hauskoja ja reiluja. Ne oli noita juuri niin kauan, kun mentiin pelisääntöjen mukaan ja käyttäydyttiin itse hyvin. Kun meillä alkoi homma lähteä lapasesta, saattoi nuo opettajat karjaista niin, että meinasi pissat lirahtaa housuun.
Ensinnäkään se huutaminen ei todellakaan vienyt huomiota pois olennaisesta. Tiedettiin kyllä tehneemme väärin. Kunnioitusta opettajaa kohtaan se vaan lisäsi. Peli oli heti selvä.
Mun mielestä tällanen ylenpalttinen lässytys lasten kanssa vie totaalisen harhaan. Ihmiset hermostuu, kun käyttäytyy typerästi. Se voi olla lastentarhan täti, opettaja tai poliisi. Ei täällä mitään yli- ihmisiä ole.
En todellakaan kannata mitään jatkuvaa huutoa joka asiasta tai kohtuutonta karjumista kommunikointikeinona. Mutta on sen lapsenkin ymmärrettävä, että joskus jollain voi olla pinna kireällä ja se hermostuu vähän nopeammin.
En mä nyt lähtis kenenkään ammattitaitoa kyseenalaistamaan siksi, että joku sabotoi lukuhetkeä ja sillä ammattilaisella nyt meni hermo.
Ehkä mä olen niiiiiiiin lopen kyllästynyt tähän lässynlässynlää ja neuvotellaan ja keskustellaan aina fiksusti ja sanotaan painokkaasti ja kellään ei saa koskaan mennä hermo, kun se on ihan kauheeta ja lapsi ei enää koskaan luota kenenkään ja siitä tulee yökastelija kun ope jätti sen jälkkäriin. Voi voi paaputipaaputi- kyl on kauheeta. Ei kertakaikkiaan kellään voi koskaan palaa käpy, kun se on ihan ammattitaidotonta...
21 pentua sättää aamusta iltaan. Mä kysyn, että onko sellasia ihmisiä oikeasti olemassa, jolla ei menisi joskus hermo ja ääni nousisi?
Minä en ole tavannut ainuttakaan.