Saako oravaa häädettyä pihalta mitenkään?

KiviäkinKiinnostaa

Aktiivinen jäsen
24.05.2007
28 518
23
38
Meillä on yksi oravanpoikanen kotiutunut meidän pihalle ja olisi aina tunkemassa sisälle jos vain voitaisiin pitää ikkunaa tai takapihan ovea auki. Tää orava syö mein mansikat ja paskoo pöydät ja tuolit eli mielellään eroon pitäisi siitä päästä.

te ette sitä kurrea varmaan ruoki, mutta ruokkivatkohan esim. naapurit? Ekaks pitäs lopettaa oravien ruokkiminen eli linulaudatkin pois hetkeks ja sitten jos ei se kurre älyä lähteä, niin pyydystätte sen elävänä (ei saa tappaa) ja viette muualle.
Voin kertoa, että aika vaikea häädettävä ja meillä jouduttiin loppupeleissä turvautumaan jo järeämpiin konsteihin...hys hys

Sun pitää tehä niinkuin mun eno, isä ja sisko...ne varustautu pullalla, kanin kantokopalla, pitkällä kepillä ja sit ne suojas käsivartensa..
Ja aloittivat Orava-rescue 911 operatsuunin...
Melkein tunnin jahtasivat sitä pikku orkkua pihalla ja yrittivät houkutella sen koppaan..lopulta eno tökkäs puun oksaa ja sisko nappas sen oravan syliinsä, laittoi koppaan ja vei muutaman kilsan päähän metsään.
Oli sit tosi hulvatonta menoa :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Sun pitää tehä niinkuin mun eno, isä ja sisko...ne varustautu pullalla, kanin kantokopalla, pitkällä kepillä ja sit ne suojas käsivartensa..
Ja aloittivat Orava-rescue 911 operatsuunin...
Melkein tunnin jahtasivat sitä pikku orkkua pihalla ja yrittivät houkutella sen koppaan..lopulta eno tökkäs puun oksaa ja sisko nappas sen oravan syliinsä, laittoi koppaan ja vei muutaman kilsan päähän metsään.
Oli sit tosi hulvatonta menoa :laugh:

pikku orkkua :laugh:

me saatiin täysikasvuinen orava ( varmaan poikamies... ) häädettyä mein välikatolta. Ensin yks iltapäivä odoteltiin et se tulee välikatolta pois ja sit tukittiin sen kulkureitti ( pieni rako laudotuksessa ) . Muutaman päivän se kiersi kattoa ja taloa ympäri, mut sit yhtäkkiä häipy.

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Meil on naapurit lomal ja me ei sitä pörröhäntää ruokita...mitä tuo nyt ruokkii itse itsensä mein mansikoilla :kieh: :kieh:
Tää orava on kyl niin urpo että sen kyl saisi kait helposti kiinni...tai sitten ei. Tänään justiinsa naurettiin ku se hyppi mein ikkunaa vasten ties kuin monta kertaa eikä päässyt sisälle meille :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hankkikaa pöllö :D
en kyl tiä syökö ne oravia mut se nyt tuli eka mieleen. syöhän ne myyriäkin ni mikäs vika oravassa :D

mun ukko on kyl aika pöllö... :whistle: :kieh: :D :laugh:

pistähän iltahämärissä pihalle seisoon ja huitoon vähän käsiään ja huhuileen...huhuuuuuu....