Saako mun lapset olla miehen vastuulla jos minä toimin pph?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pph:ksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pph:ksi

Vieras
Mun olisi tarkoitus aloittaa perhepäivähoitajana ensi vuoden syksyllä. Jos mieheni ei ole silloin työssä niin saako meidän lapset olla hänen vastuullaan kotona ja mulla hoitolapsia se 4? Eli meillä silloin 3 alle kouluikäistä.

Siksi että tänään tuskin kukaan mun puheluun vastaa. :) Tämä on vielä tällästä suunnittelua, joo seitsemän lasta on paljon ja toi olisi vaan äärimmäinen tilanne. Mies tuskin on kotona jolloin omani olisivat hoidossa/eskarissa. Vain pienin olisi kotona, jolloin mä ottaisin 3 lasta hoitoon.

Omat hoidossa ja eskarissa ja itellä toisten lapsia hoidossa? Kuulostaa tosi...hmm..erikoiselta... (Eskariajan vielä jotenkin ymmärrän, mutta meinasitko pitää eskarilaista hoidossa 06-18 kun sulla olis nää pphlapset?

Eivät pääsääntöisesti voi olla kenenkään muun vastuulla kuin sun. Eikä käsittääkseni myöskään voi lapsiluku ylittyä yli sallitun, vaikka osa lapsista oliskin omia. Siis vaikka omat lapset 3v ja 5v, niin sit kaksi hoitolasta lisäksi.
Jos siis ovat päivät kotona.

[QUOTE="joku vaan";29968019]Omat hoidossa ja eskarissa ja itellä toisten lapsia hoidossa? Kuulostaa tosi...hmm..erikoiselta... (Eskariajan vielä jotenkin ymmärrän, mutta meinasitko pitää eskarilaista hoidossa 06-18 kun sulla olis nää pphlapset?[/QUOTE]

Juuri tossa kyselin saako meidän lapset olla miehen vastuulla. Pakko munkin on töitä tehdä. Ja sama asia laittaa lapset päiväkotiin ja mennä itse päiväkotiin töihin, eikö? Mä vaan tekisin työtä kotona.

Eivät pääsääntöisesti voi olla kenenkään muun vastuulla kuin sun. Eikä käsittääkseni myöskään voi lapsiluku ylittyä yli sallitun, vaikka osa lapsista oliskin omia. Siis vaikka omat lapset 3v ja 5v, niin sit kaksi hoitolasta lisäksi.
Jos siis ovat päivät kotona.

Ei sekään olisi huono vaihtoehto että lapset olisi kaikki mun vastuulla, ja ottaisin vaan yhden hoitolapset. Rahallinen korvaus olisi sitten vaan melkoisen pieni. Mutta en sulje sitäkään vaihtoehtoa pois. :)

eikö se olisi edullisempaa, että sulla olisi omatkin lapset kotona (hoitomaksut pvkodissa omista muksuista)? eikö kuitenkin ole eri asia olla lapset päiväkodissa ja itse työskennellä päiväkodissa, kuin olla pph ja omat lapset päiväkodissa? en mä tiedä, jotenkin tuntu erikoiselta :)

Alkuperäinen kirjoittaja päivähoito;29968265:
Ryhmiksessä on 12 lasta, omat mukaan lukien. Jos miehesi toimisi myös pph:na, olisitte ns.parityötä tekevä yksikkö, jolla saa olla max.8 lasta sis.omat.

Joo tiedän kyllä. :) Kuhan heitin vitsin, mun mies ei ikipäivänä alkais hoitamaan kenenkään muiden lapsia. :D

Mutta tässä mietinkin nyt tuota että omatkin saa jäädä kotiin, taidan olla blondi tai jotain kun en edes osannut ajatella sitä. :D Se olisi loistava vaihtoehto! Olen tehnyt paljon töitä ja lapset olleen hoidossa melko pienistä asti. Nyt olisi ihana antaa heillekin takaisin se aika joka ollaan "menetetty". Ja saanhan mä aina sitten lisää lapsia hoitoon kun omat aloittavat eskarin ja koulun. :)

Yhteistyössä