"Saako" melkein 13-vuotiaan jättää perjantai-illaksi/alkuyöksi yksin tai kaverin kanssa kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Satu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Satu

Vieras
Meillä olisi teatteri-ilta ja ehkä vähän ystävien luokse jatkoille.

Tyttö ei kuitenkaan haluaisi enää mihinkään hoitoon mennä. Siis sukulaisille. Kavereillekaan ei sopinut yökyläily. Yksi kaveri voisi tulla meille yöksi. Nyt vaan mietin, että voinko heidät keskenään kotiin jättää. Fiksuja tyttöjä, eikä mitään pelkoa alkoholista tms. olisi.

Me tulisimme ehkä puoliltaöin tai vähän jälkeen kotiin. Itse kyllä muutamia viinilaseja varmasti nautitaan.

Ollaanko sitten seuraava sossutapaus, jos annetaan tyttöjen tänne jäädä?

Miksei sovi että menee ko kaverin luo? Itse ainakin sen tytön äitinä ottaisin mielummin molemmat meille kuin päästäisin tyttäreni yökylään paikkaan, jossa ei ole vanhemmat kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksei sovi että menee ko kaverin luo? Itse ainakin sen tytön äitinä ottaisin mielummin molemmat meille kuin päästäisin tyttäreni yökylään paikkaan, jossa ei ole vanhemmat kotona.

Meidän tyttö ei halua tuon kaverin luokse mennä. Siinä perheessä on paljon lapsia ja muutama sellainen (vanhempi poika), joita tyttö jotenkin ujostelee tms.

Luultavasti jättäisin ja huolehtisin, että saavat puhelimella jonkun kiinni koko illan jos jotain sellaista tulee mihin tarvitsevat aikuisen tukea - kaiken varalta. Teatterissa kun ei itsellä voisi puhelin olla äänellisenä. Ja etukäteen pohdittaisiin tyttöjen kanssa vähän mitä haluavat tehdä (viettää leffailtaa tms.).

Jättäisin todellakin =) Muistelen kaiholla, kun saatiin itse tuossa iässä olla kaverin kanssa keskenään kotona illalla/yöllä. Katseltiin leffoja, syötiin sipsejä, juotiin limpparia ja mikä kaikista tärkeintä; saatiin ihan rauhassa puhua pojista :heart: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:
Luultavasti jättäisin ja huolehtisin, että saavat puhelimella jonkun kiinni koko illan jos jotain sellaista tulee mihin tarvitsevat aikuisen tukea - kaiken varalta. Teatterissa kun ei itsellä voisi puhelin olla äänellisenä. Ja etukäteen pohdittaisiin tyttöjen kanssa vähän mitä haluavat tehdä (viettää leffailtaa tms.).

Juu. Siis tietenkin joku lähistöllä oleva aikuinen on tavoitettavissa.

Ja jotain sellaista leffailtaa vähän suunniteltiinkin. Vähän herkkuja, hyvä leffa ja ehkä jotain "tyttöjen juttuja", kasvohoitoja tms.

Mä varmistaisin ensin niiltä toisten kavereiden vanhemmilta, että miksi yökyläily ei sopinut. Siis varmistaisin sen, ettei sittenkin olisi kyse jostain bilejärjestelyistä. Jos todellakin ovat jäämässä kaksin niin ok.

Kyllä minustakin voi ihan hyvin jättää, jos sekä sinä itse että tyttäresi luotatte hänen pärjäämiseensä ja haluatte molemmat näin toimia. Mitä tuohon kaveri yökyläilyyn tulee, niin itse ehkä varmistaisin vielä hänen vanhemmaltaan, että on heillekin on ok, että tytöt viettävät illan keskenään teidän ollessa juhlimassa...

Ollaan puhuttu tuon toisen tytön vanhempien kanssa. Tietävät siis missä mennään, eli meillä ei ole aikuista kotona. Ja tyttö asuu tässä naapuriyhtiössä, joten matkakaan ei ole pitkä.. (lähteä vaikka tarkistuskäynnille)

Ja seinänaapurissa asuu senverran tuttu perhe, että he kyllä kuullostelevat ettei mitään bileitä täällä pidetä.

Ei sen puoleen, että mitään edes pelkäisin tapahtuvan. Tähän asti luotettavia tyttöjä molemmat. (en kuitenkaan pidä mahdottomana etteikö jotakin voisi tapahtua)

Liian sinisilmäinen ei noiden esiteinenkään kanssa saa olla.

Uskon kuitenkin että hyvin pärjäävät ja kuten joku tuolla aikasemmin sanoikin, niin se on heistä mukavaa, kun saavat olla rauhassa kahdestaan.

kyllä mäkin uskaltasin. puhelimellahan voi tytöille vielä illan kuluessa soittaa usein (sopiiko kaverityön vanhemmille tämä???)

järkkää hyvää syötävää+ karkkeja + ehkä joku dvd niin tytöt viihtyvät
ja nauttikaa itse illasta!

Uusimmat

Yhteistyössä