Saako lapsi tulla viereenne nukkumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shihtzu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
1 878
0
36
Tai kuinka herkästi otatte pienen vauvan viereen nukkumaan? Meillä ihan vauvana nukkui omassa sängyssä ja nytkin kun on jo 11kk niin omaan sänkyyn käydään nukkumaan ja jos yöllä herää, eikä meinaa rauhoittua takaisin omaan sänkyyn niin saatan ottaa viereen, etenkin nyt kun on hieman kipeäkin, niin otan herkemmin.
Kaveri taas on sitä mieltä, että viereen ei missään nimessä ja niillä suht samanikäinen lapsi ja se nukkuu omassa sängyssä, huutakoot koko yön vaikka, mutta viereen ei pääse. Vaikka itsekin olen sitä mieltä, että mieluiten omassa sängyssä, mutta kyllä meillä joustetaan tuon asian kanssa ja tuskin se lapsi enää teini-iässä viereen tulee nukkumaan.

Mielellään ei. Eivät tosin ole edes yrittäneet tulla, viihtyvät omissa sängyissään...ekat 2½ v nukuttiin kyllä perhepedissä, mikä mun mielestä on se oikea paikka vauvalle/pikkulapselle.

Kyllä saa viereen tulla ja aika usein aamulla meil onkin koko poppoo samassa sängyssä.
En jaksaisi lasta yöllä huudattaa kun omatkin unet menee siinä vituralleen.

Meillä lapsi on nyt 1,5v. ja noin kuukauden päivät sitten siirryttiin pois varsinaisesta perhepetistä. Nyt on pinnis sivuvaununa, pinniksen laita alhaalla ja pohja ylhäällä siten, että lapsi pääsee halutessaan meidän viereemme. Aamuisin yleensä kömpii viereen, kun haluaa herätä ja parina yönäkin on tullut kainaloon. Mielestäni lapsi saa tulla viereen aina kun haluaa tai kokee siihen tarvetta.

Öh. En ole vuosikausiin nukkunut kenenkään vieressä. Eivät nuo ole koskaan tulleet viereen. Eivätkä ole koskaan menneet edes toistensa viereen. Mun petini on kapeaa mallia, mutta kaipa lapsi viereen mahtuis, jos oikein haluais. Hänen nukahdettuaan varmaan kaikkoaisin lapsen sänkyyn nukkumaan.

Meillä kaikki nukkuu tyytyväisinä omissa sängyissään. Nukkunu laitokselta asti omissa huoneissaan kaikki.
Pojut 2v,3v ja 5v. Ehkä viimesen vuoden aikana kerran tullu keskimmäinen viereen,mutta silloin oli kipiä.

vauva 2kk ei oo nukkunut yhtään yötä omassa sängyssään, vieressä. Isommat lapset nukkuneet aina sängyissään ja vieläkin tulevat viereen...ei nyt joka yö, mutta silloin tällöin. Ja en kyl hirveesti tykkää että tulevat, eikä mieskään.

En ota lasta viereen nukkumaan, koska sen jälkeen en nuku itse silmäystäkään. Onneksi eivät ole edes pyrkineet. Vanhempi tuli aikoinaan kerran, mutta palautettiin saman tien omaan sänkyyn.

No ei enää saa kun on 9-vuotias eikä muuten edes halua.. tai no sillä poikkeuksella saa tulla jos jompi kumpi vanhemmista on yötä pois kotoa, muttei juuri halua silloinkaan tulla enää viereen. vauvana nukkui perhepedissä kanssamme ja sen jälkenkin tuli aina öisin viereen, koskaan ei kielletty.

Saisivat tulla, mutta eivät suostu tulemaan. :) Minä olen ollut aika pelokas lapsena ja ymmärrän lapsia, jotka haluavat tulla yöllä viereen. Olisi ollut hirveää, jos olisin tullut hylätyksi äidiltä tässä suhteessa. Jotkut lapset vaan tarvitsevat enemmän turvaa.

Inhoan muutenkin sellaisia asioita, että jotkut säännöt menevät aidon kasvatuksen edelle.

Eka nukkui vieressä 3v 4kk ikään saakka. Seuraavat nukkuivat pääasiassa omassa sängyssä, mutta viereen pääsivät reilun 1,5 vuoden ikään saakka. Sitten laitoimme ehdottoman kiellon viereen tulolle. Halutessaan pääsi patjalle vanhempien makuuhuoneen lattialle, mutta ei viereen. Tämä sääntö rauhoitti tosi paljon yöelämää. Kaikista huonoin nukkuja on ollut vanhin, joka oppi nukkumaan vain vieressä. Vielä kouluikäisenäkin hän vaelteli ajoittain yöllä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ei:
Eka nukkui vieressä 3v 4kk ikään saakka. Seuraavat nukkuivat pääasiassa omassa sängyssä, mutta viereen pääsivät reilun 1,5 vuoden ikään saakka. Sitten laitoimme ehdottoman kiellon viereen tulolle. Halutessaan pääsi patjalle vanhempien makuuhuoneen lattialle, mutta ei viereen. Tämä sääntö rauhoitti tosi paljon yöelämää. Kaikista huonoin nukkuja on ollut vanhin, joka oppi nukkumaan vain vieressä. Vielä kouluikäisenäkin hän vaelteli ajoittain yöllä.

Voi kauheeta:( Miksi ei pääse pienet viereen? Nukkumaan lattialle kuin koira:(

Ei meillä saa tuota 1 vuotiasta nukkumaan viereen...ei toivoakaan, vauvana nukkui vieressä imetyksen jälkeen.
Esikoinen 2½v tulee viereen nukkumaan jos herää yöllä ja välillä illallakin menee nukkumaan meidän sänkyyn tai sitten tulee mun viereen jos ite olen jo mennyt sänkyyn. Esikoinen asettelee vielä mun käden mahansa päälle, ja kättä ei saa siitä ottaa pois :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ei ei:

Voi kauheeta:( Miksi ei pääse pienet viereen? Nukkumaan lattialle kuin koira:(

Sen takia, kun sitten ei nukkunut kukaan. Nuoremmat ovat kaksoset ja yöt olivat tosi rauhattomia siihen saakka, kunnes vieressä nukkuminen lopetettiin. Lattialla nukkuminen ei houkuta samaan tapaan kuin vieressä nukkuminen.

Yhteistyössä