Saako lapsi saa kulkea koulun loppuun vanhassa koulussa kun muutetaan kunnan sisällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaa"

Vieras
"Perheen muutto kaupungin sisällä aiheuttaa usein sen, että oppilaan lähikoulu muuttuu. Jos muutto tapahtuu kesken lukuvuoden, on oppilaalla oikeus jatkaa lukuvuoden loppuun entisessä koulussaan."

Meille tulee muutto ensikuun puolivälissä ja erityislapsen opettaja sanoi että ei olisi oikeutta kuljetukseen. Kumpi pitää paikkaansa?

Kyllä saa! Minä muutin lasteni kanssa saman kunnan sisällä,poikasen koulumatka piteni n.6km,ja samassa koulussa jatkoi ja sai taksikyydinkin.Otappa yhteys kuntasi koulukuljetuksista vastaavaan henkilöön.

Meillä kunnan sivuilla ainakin sanotaan että jos kunnan sisällä muuttaa koulun alun jälkeen niin, että lapsi jää vanhaan kouluun mutta koulukyytiraja täyttyy, vanhemmat vastaa itse koulukuljetuksista. Eli se koulukyyti koskee ainoastaan matkaa lähikoululle.

Ei välttämättä. Isoissa kunnissa on ainakin ns. koulunkäyntialueet ja jos oman koulunkäyntialueen ulkopuolella oleva vanha koulu on täynnä tai erityisluokkaan "jonossa" muita oppilaita niin ei onnistu aina.
Toisaalta voi kyllä onnistua jos vanhaan kouluun mahtuu mutta koulukuljetuksista ja sen kustannuksista vastaatte itse.

Saa käydä, mutta kuljetuksista joutuu itse maksamaan.

Kun erityislapsesta on kyse, niin käykö erityisluokkaa? Onko sellaista tarjolla lähempänä? Jos ei, niin silloin voi saada kuljetuksetkin.

Uusimmat

Yhteistyössä