Saako kysyä?

Jos jaksatte vastailla niin miten teillä on tuntunut kesketynyt keskenmeno vai ei mitenään? Sittenkä vasta ultrassa on huomattu että sikiö kuollut kohtuun?

Pelottaa kun oma raskaus alussa, ikää on jo 30+ ja ensimmäinen raskaus. Ei mitään oireita raskaudesta oikeestaan ole.

katjuusa
Mulla alkoi raskausoireet hiipumaan arviolta siinä kohden, kun sikiö kuoli. Mutta eipä mulla alun perinkään kovin voimakkaat oireet olleet. Myös tunne siitä, että kaikki ei ole hyvin, vaivasi. Vasta, kun sikiö oli ollut kuolleena viikon - pari, tuli ihan vähän hailakkaa verta. Seuraavana päivänä (rv 12) sitten heti ultraan ja sikiö todettiin kuolleeksi.

Minulla myös oireet väheni, mikä tarkoitti sitä, että kahvi rupesi maistumaan ja väsymys hälveni. Ajattelin sen olevan normaalia, koska viikkoja oli siinä vaiheessa n. 11 kasassa ja useinhan pahimmat pahoinvoinnit (minulla koko ajan hyvin lievänä) siinä vaiheessa loppuu. Parin viikon päästä ultrassa kuitekin todettiin keskeytynyt keskenmeno ja sikiö reilu 10 viikkoisen kokoiseksi eli oli kuollut oireiden vähenemisen aikoihin. Tissit oli kyllä turvoksissa ja kipeät vielä viikko kaavinnan jälkeenkin eli sillä saralla oireet säilyivät pitkään. Mutta raskaushormoonihan säilyy elimistössä melkoisen pitkään keskenmenon jälkeenkin.

Äläpäs tyttö-hyvä huolehdi mahdollisesta keskenmenosta, vaan nauti raskaudestasi! Oletetaan ja toivotaan, että kaikki menee hyvin!!!

Äläpäs tyttö-hyvä huolehdi mahdollisesta keskenmenosta, vaan nauti raskaudestasi! Oletetaan ja toivotaan, että kaikki menee hyvin!!!

Olet ihan oikeassa, yritän kovasti nauttia, mutta tuo pelko vain jäytää takaraivossa :headwall: kun näyttää olevan niin yleistä. Eka ultran jälkeen jos kaikki hyvin, uskaltaa ehkä iloita edes hetken (viikolla 8+) mutta sitten taas odottaa seuraavaa ultraa. kovin myöhäänkin kun näköjään tapahtuu noita kohtuun kuolemisia.

Mutta no, nyt ollaan tässä päivässä ja kai? sitä raskaana ollaan, toivottavasti. Olo ihan hyvä.

surusilmä
Pelko ja huoli vauvasta on ihan normaalia, se kuuluu siihen äidiksi kasvamiseen. Minulla keskenmeno huomattiin ultrassa. Sikiö oli kuollut reilu viikko aikaisemmin, vain pienen pientä, lähes huomaamatonta vuotoa oli tullut, mitä esim. neuvolan th piti ihan normaalina... :(

Yritä kuitenkin olla maalailematta piruja seinille. Yritä jaksaa uskoa siihen että kaikki on hyvin. :)

Minulla todettiin keskeytynyt keskenmeno ultrassa 10+ viikolla. Mitään vuotoja tai kipuja ei ollut, joka olisi voinut varoittaa asiasta. Raskausoireet eli valtaisa pahoinvointi jatkuivat aivan siihen asti. Ironista, olin miehellenikin sanonut, että kyllä siellä joku täytyy olla, koska voin niin pahoin. Minä myös 30+ ja esikoista yritetään. En todellakaan tarkoita, että sinulla olisi näin, varmasti kaikki on hyvin! Tiedän kuitenkin tunteesi, myös minä hermoilin jo ennen keskenmenon toteamista kaikkea mahdollista ja ei todellakaan ole auttanut asiaa, että pahin pelkäämäni asia sitten toteutuikin. Uutta raskautta tässä kuitenkin taas toivotaan.

Yhteistyössä