Saako kestoliivinsuojia pestä huuhteluaineella?

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
Ostin sit tänään kuitenkin vielä erimerkkisiä kokeiluun, kun on tuo itsestään heruminen onneks vähän laantunut. Aiemmin ne ei oo toimineet, mut noi on erilaisia.

Ostin Myllymuksujen ja tommosen Pikkuliskon. Aika samanmoisia, niissä on joku kosteuskangas sisäpuolella ja toinen kangas siinä ulkopuolella. Mut saako tommosia pestä huuhteluaineella vai haittaako se imutehoa tms.? Onko mitään väliä? (käytän yleensä huuhteluainetta, joten noi pitää sit ajatuksen kans pistää eri satsiin)

hmm eikös huuhteluaine hylji vettä/likaa kuivuessaan vaatteeseen?Senhän takia huuhteluainetta ei käytetä pyyhkeitä pestessä.Jote pelkällä pesuaineella vaan pesisin.

[QUOTE="nora";24246783]hmm eikös huuhteluaine hylji vettä/likaa kuivuessaan vaatteeseen?Senhän takia huuhteluainetta ei käytetä pyyhkeitä pestessä.Jote pelkällä pesuaineella vaan pesisin.[/QUOTE]

Hmm... sekö se onkin syynä, et ei pyyhkeitä suositella sillä pestävän. :D Enpä oo ajatellu, mut loogista. Pesen tosin nekin sillä...

Mutta joo, pitää noi sit koittaa saada pestyä ilman.

[QUOTE="zeims";24246790]Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsitykseni mukaan liivinsuojia huollettaan samoin kuin kestovaippoja. Eli ei huuhteluainetta.[/QUOTE]

Eikä sit varmaan rumpuakaan?

Dääm, noi on sit mun pyykkäystavoille vähän työläät. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24246811:
Eikä sit varmaan rumpuakaan?

Dääm, noi on sit mun pyykkäystavoille vähän työläät. :|

Kyllä ne rummun kestää ellet ihan kuumimmalla kuivatttele. Huuhteluainetta en kyllä laittaisi. Lisäks se niiden imuteho paranee pesujen myötä,eli voi pari ekaa kertaa tuntua imevän heikommin.

Ei huuhteluainetta tai rumpua. Huuhteluaine haittaa sitä imukykyä niissä suojissa, joten tekee vaan haittaa niille. Jos se kosteussulku on Pul-ia (Polyuretaanilaminoitua) niin ei suositella rumpua, että se kosteussuoja ei mene huonoksi/rikki. Ts. paidat kastuu, kun kosteus menee läpi. vrt. rikkinäinen kortsu :D

Yhteistyössä