Saako kerrostalossa kuunnella tv ja musiikki normaalin puheen voimakkuudella jos se häiritsee naapuria?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onko se ollut vaan vitsi että on sanottu että myös kerrostalossa saa elää normaalisti ja oikeasti kaikki pitäisikin tapahtua hiipimällä ja mitään ei saa kuulua naapuriin?
Koetteko henkiseksi väkivallaksi sen, että täytyy varoa jokaista äänähdystään ja liikettä ettei se vaan kuulu naapuriin?
 
Normaali elon äänet saa kuulua, ei ole asukkaan syy jos talossa ei ole kunnolliset äänieristykset ja vikaa on jossain jos aivastamiset ja pissanlorinat kuuluvat muihin asuntoihin.

Hiljentymis ajan jälkeen toki pitää televisiot olla sen verran hiljasella ettei naapureita häiritte, samoin musiikit.
 
vierailija
Miksi tavallista elämää elävää henkilöä haukutaan häiriköksi, jos siis kuuntelee muutaman tunnin musiikkia tai tv normaalin puheen voimakkuudella. Vaikka todellinen häirikkö on juoppo, narkomaani, rikollinen, tappeleva pariskunta, bilettäjä, ihminen joka ei kunnioita hiljaisuusaikaa?
 
vierailija
Samaa mieltä olen Elenan kanssa ja kuulokkeilla en ala kuuloani pilaamaan kun järjestyssäännöt ei pakota niitä käyttämään. Talo siis rakennettu vuonna -71 ja olen tullut siihen tulokseen, että on kahdenlaisia ihmisiä, niitä jotka mukauttaa elonsa äänieristyksen mukaan ja niitä jotka haluaa huonosta äänieristyksestä huolimatta elää normaalisti koska kokee hiipimisen ja varpaillaan elämisen henkisenä väkivaltana.

Kuulun jälkimmäiseen ryhmään, kumpaan te kuulutte?
 
vierailija
Miksi tavallista elämää elävää henkilöä haukutaan häiriköksi, jos siis kuuntelee muutaman tunnin musiikkia tai tv normaalin puheen voimakkuudella. Vaikka todellinen häirikkö on juoppo, narkomaani, rikollinen, tappeleva pariskunta, bilettäjä, ihminen joka ei kunnioita hiljaisuusaikaa?
Sulla on pakkomielle. Jos naapurit valittavat, hyvin luultavasti möykkäät. Eikä pidä alentua samalle tasolle kuin joku toinen häirikkö. Yksinkertaisesti lopeta häiriköinti, pääset helpommalla. Tai muuta pois jonnekin missä ei ole lähelläkään muita.
 
vierailija
Samaa mieltä olen Elenan kanssa ja kuulokkeilla en ala kuuloani pilaamaan kun järjestyssäännöt ei pakota niitä käyttämään. Talo siis rakennettu vuonna -71 ja olen tullut siihen tulokseen, että on kahdenlaisia ihmisiä, niitä jotka mukauttaa elonsa äänieristyksen mukaan ja niitä jotka haluaa huonosta äänieristyksestä huolimatta elää normaalisti koska kokee hiipimisen ja varpaillaan elämisen henkisenä väkivaltana.

Kuulun jälkimmäiseen ryhmään, kumpaan te kuulutte?
Jos kuulosti pilaantuu kuulokkeiden käytöllä on melko itsestäänselvää että kuuntelet musiikkia liian lujalla.
 
vierailija
Tästä on tutkimustuloksiakin että kuulokkeet altistaa kuulovauriolle pitkän ajan saatossa vaikka kuuntelisi normaalin puheen voimakkuudella koska siinä musiikki ja muut äänet tulee suoraan korvakäytävään ja on korvalle rasittavampaa. Muutenkin mielestäni jokaisen tulisi saada kotonaan valita kuunteleeko tv-ohjelmansa ja musiikkinsa ilman kuulokkeita vai ei, toimii silleen miten tykkää. Kuulokkeet sopii mielestäni enemmän matkalle tai lenkille/treenaamiseen jos on pakko silloin kuunnella musiikkia.

En ole häiriköinyt ketään ja en pidä siitä että minua haukutaan häiriköksi vaikka elän fiksusti, joten lopeta se! Tässä kerrostalossa asuu näköjään sellaista porukkaa että yhtään naapurin musiikki ja tv ei saisi kuulua oman asunnon puolelle, mutta samaan aikaan ei käsitetä sitä faktaa että puhe ja pissaaminenkin kuuluu, joten voisiko asia olla kuitenkin niin ettei mun ole pakko huudattaa täysillä tv tai musiikkia vaan kuuluu naapuriin vaikka ois normaalin puheen voimakkuudella?

Tätäkään en ymmärrä että miksi haukutaan huudattajaksi vaikka volyymit ei ole lähelläkään täysiä. Tulkoon itse katsomaan, mulla on läppärin volyymit 10% ja maximi 100%, eikä ole perässä mitään bassoja tai subbareita. :eek:
 
vierailija
Hae ap apua. Ei tuo ole normaalia kirjoitella pakkomielteisesti samaa paskaa jatkuvasti. Jos koet että sinua vainotaan naapurien toimesta, todennäköisin syy tuntemukselle on jonkinlainen psykoosi. Ne harvemmin paranevat itsestään eli mene juttelemaan jonnekin ennen kuin enkelit rupeavat vaatimaan veriuhria.
 
vierailija
Kuunteletkö kurkkulaulantaa, jotain örinä heviä, jympytys tecnoa tai jotain muuta täysin valtavirrasta poikkeavaa, mitä vain minimaalinen määrä haluaa kuunnella.

Mitähän Karita Mattilan harjoituksia pidemmän päälle kuuntelevat mahtavat niistäkin tykätä. Tuskin vetäää koko ajan vain kauniita aariota. Tulee mieleen opiskeluajan asunnot, missä yhdessä joutui kuuntelemaan selloharjoituksia. Yhden hnkalan kohdan tankkaaminen kerta toisensa jälkeen oli aika puuduttavaa kuunneltavaa, vaikkei se tunteja kestänyt. Seuraavassa asunnossa sai sitten kuunnella tuuba-harjoituksia.
 

Yhteistyössä