Saako käydä kaupassa töiden jälkeen, ennen kuin hakee lapsen hoidosta?

Tehän ootte aina sanoneet, että ei tasan saa, ja se on hirveetä ja kamalaa ja moukkamaista ja laiskuutta jajajajajaja - melkein rikollista :xmas:

Mulla on lapset kahdella eri osastolla, ja molemmista on sanottu, että voipi käydä kaupassa ennen kuin hakee lapsen, jos on tarvetta (toki se tulee ilmoittaa etukäteen, jos lapsi joutuu olemaan sen takia pidempään, mutta se nyt on kai itsestäänselvyys). KOSKA tarhapäivä on työpäivä lapselle, ja lapsi varmaan haluaa mieluusti kotiin sieltä heti, eikä kauppojen kautta.

Ja mä olen kyllä ihan tasan samaa mieltä :) En tarkoita mitään shoppailukierroksia, mutta pikainen kauppareissu ennen kuin hakee lapsen hoidosta, on mun mielestä ihan ok. Koska väsyneitä ne lapsetkin voi olla sen tarhapäivänsä jälkeen, ei niitä välttämättä huvita lähteä kauppaan ryssimään. Tämä on vaan tätä hyvä äiti -statuksen kiillotusta palstalla taas, että 'mäpä haen lapseni aina suoraan, koska olen niin pop'.
 
No mitä itse nyt juuri teet? Koitat kiillottaa omaa statustasi. Jos kerran tarhassa noin sanottu niin mitäs siitä täältä enää mielipiteitä kyselet.

*muoks* Myönnetään, vähän helvetin huono aamu :ashamed:
 
Perhoinen84
Saa käydä,kävin itekkin eilen meidän super pienessä tarjous talossa ennen kuin hain lapset.Se olis ollut ihan kauheeta mennä siellä pikku puljussa niiden vekaroiden kanssa.
Sai tehtyä ostokset nopeesti ja ei muuta kuin hakemaan lapset.
 
Mä ainakin käyn jos on tiedossa sellanen päivä ku tänään eli pääsen 13.30 koulusta ja tirpan voi hakee välipalan jälkeen eli siin 14.15.
Tosin tänään mennään ostamaan syyskenkiä joten teen varmaan jotain muuta siinä välissä (esim tuun kotiin siivoomaan tms )
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
No mitä itse nyt juuri teet? Koitat kiillottaa omaa statustasi. Jos kerran tarhassa noin sanottu niin mitäs siitä täältä enää mielipiteitä kyselet.

*muoks* Myönnetään, vähän helvetin huono aamu :ashamed:
Mitä helvettiä? En mä sanonut käyväni kaupassa siinä välissä ;)
 
siiri
Tottakai voi. Minä ainakin käyn. Olen kotona vauvan kanssa ja teen paljon muutakin ennen kun haen esikoisen ;) Kun olin viel duunissa en olis ehtinyt vaan oli aina pakko hakea poika ensin! Mulla duunia 8-16 ja matka tarhaan 45min joka oli auki 7-17.
 
Kyllä käyn yksin pikasesti kaupassa ennen hakua.
(oon testannu ja todennu sen lapselle & mulle paljon paljon helpommaksi)

Ja lisään vielä että tietty haen kuitenkin lapsen ajallaan, en kauppareissun takia hoitajaa kehtaa odotuttaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja veden-neito:
Käyn kaupassa jos ehdin ennen sovittua hakuaikaa. En mä kuitenkaan kauppaan lähde jos tiedän,että hoidosta hakeminen sen vuoksi myöhästyy.
Juu, en mä sitä meinannutkaan :) Täällä vaan on aina välillä väännetty siitä, että lapset tulee hakea VÄLITTÖMÄSTI ja tuli perseen alla, heti kun töistä pääsee :)
 
Saa käydä ja mua tädit oikein yllytti siihen. Mies kun saattaa olla monta viikkoa reissussa niin ei ole siitäkään apua. Fiksut tädit kyllä ymmärtää että se on lapsellekin parempi että mä tulen 10-15 min myöhemmin (kuitenkin ilmoitetun hoitoajan puitteissa) hakemaan ja lapset saa leikkiä pihalla kuin että tarhan jälkeen mentäisiin yhdessä (väsyneinä ja nälkäisinä ) kauppaan ja lasten kanssa siinä menee aina vähintää ½ tuntia.
 
yksi
tiedättekö, että toista on oikeasti olemassa sääntö, että ei saisi käydä. Että päiväkodilla/pph:lla on oikeus pyytää työaikatiedot työnantajalta ja jos siinä sitten huomataan, että esim. työmatka kestää tunnin vaikka matka on 2 km, niin jossainhan sitä on palloiltu. Sitähän voisi käydä vaikka jumpassa tai kampaajalla töiden jälkeen. Ei sitä lapsen päivähoitoaikaa ole tarkoitus venyttää sen takia, että käydään kaupassa. miksei sen lapsen kanssa voi käydä kaupassa? Sanotte, että lapsi on väsynyt, mutta miten ne on väsyneitä, kun suurimman osan taaperot menevät nukkumaan vasta n. 19-21. Meidän lapsen kanssa voi mennä kauppaan, vaikka menee nukkumaan n. 18-19 ja haetaan hoidosta klo 16. (hoitoon menee klo 7)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Saa käydä ja mua tädit oikein yllytti siihen. Mies kun saattaa olla monta viikkoa reissussa niin ei ole siitäkään apua. Fiksut tädit kyllä ymmärtää että se on lapsellekin parempi että mä tulen 10-15 min myöhemmin (kuitenkin ilmoitetun hoitoajan puitteissa) hakemaan ja lapset saa leikkiä pihalla kuin että tarhan jälkeen mentäisiin yhdessä (väsyneinä ja nälkäisinä ) kauppaan ja lasten kanssa siinä menee aina vähintää ½ tuntia.
No just näin :)
Mun mielestä toi on ihan lasten kantilta ajateltua toimia noin.

Mut ei, kun täällä huudettiin joskus, että ei ne lapsia siellä hoida sillon ku äitillä on vapaa-aikaa (heh heh, se vartti töiden jälkeen, mikä siihen kauppareissuun kuluu;) ).
Lapset varmaan nauttii siitä sairaasti, kun päivän jälkeen pääsee vielä ruuhkaan tekemään ruokaostoksia - taatusti!
 
Alkuperäinen kirjoittaja yksi:
tiedättekö, että toista on oikeasti olemassa sääntö, että ei saisi käydä. Että päiväkodilla/pph:lla on oikeus pyytää työaikatiedot työnantajalta ja jos siinä sitten huomataan, että esim. työmatka kestää tunnin vaikka matka on 2 km, niin jossainhan sitä on palloiltu. Sitähän voisi käydä vaikka jumpassa tai kampaajalla töiden jälkeen. Ei sitä lapsen päivähoitoaikaa ole tarkoitus venyttää sen takia, että käydään kaupassa. miksei sen lapsen kanssa voi käydä kaupassa? Sanotte, että lapsi on väsynyt, mutta miten ne on väsyneitä, kun suurimman osan taaperot menevät nukkumaan vasta n. 19-21. Meidän lapsen kanssa voi mennä kauppaan, vaikka menee nukkumaan n. 18-19 ja haetaan hoidosta klo 16. (hoitoon menee klo 7)
Minulta on taas kysytty, että eikö poikaa vois tulla hakemaan vaikka puolituntia myöhemmin kun jää leikit pahasti kesken. Haen pojan klo 15, töistä pääsen klo 14.

 
Jos kauppa on matkalla töistä hoitopaikkaan, käydään kaupassa ensin. JOs se on matkalla hoitopaikasta kotiin, haetaan lapset ensin. Oleellista on se kokonaisaika, paljonko menee että päästään ihan oikeasti kotiin ja rentoutuman, joten kaikkinainen ylimääräinen edestakaisin suhaaminen pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yksi:
tiedättekö, että toista on oikeasti olemassa sääntö, että ei saisi käydä. Että päiväkodilla/pph:lla on oikeus pyytää työaikatiedot työnantajalta ja jos siinä sitten huomataan, että esim. työmatka kestää tunnin vaikka matka on 2 km, niin jossainhan sitä on palloiltu. Sitähän voisi käydä vaikka jumpassa tai kampaajalla töiden jälkeen. Ei sitä lapsen päivähoitoaikaa ole tarkoitus venyttää sen takia, että käydään kaupassa. miksei sen lapsen kanssa voi käydä kaupassa? Sanotte, että lapsi on väsynyt, mutta miten ne on väsyneitä, kun suurimman osan taaperot menevät nukkumaan vasta n. 19-21. Meidän lapsen kanssa voi mennä kauppaan, vaikka menee nukkumaan n. 18-19 ja haetaan hoidosta klo 16. (hoitoon menee klo 7)
Ei sitä nyt hyvä ihminen kukaan määrää, että saako käydä kaupassa vai ei, jos asiasta on sovittu :D:D Onhan niitä lapsia hoidossa, vaikka äiti ois kotonakin - eikö sekään saa käydä kaupassa?

Ja se aika venyy n. VARTILLA, jos käyn itsekseni kaupassa. Lasten kanssa siihen menee väh.puol tuntia.

Tää ei nyt varsinaisesti koske mua, mutta kunhan pohdin. Mä käyn yleensä kerran viikossa ostamassa viikon ruuat, ja ainut mitä tarvii joskus hakea on sit maito. Ja maidon saan huoltsikalta matkalla päiväkotiin, ja siihen menee ehkä 2min. Hyi mua.
 

Yhteistyössä