Saako jostain ongittua tietoa, onko, vai eikö jollakin ole ajokorttia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mun uudessa työpaikassa on vaihtoehtoinen juttu, omistaako ajokortin vai ei. Mä en ole paljoa autolla ajanut ja mun pitäis pakettiautolla ajaa työssä. Jos väitän, että mulla EI ole ajokorttia, niin saako pomo sen tiedon jostain esille?
MÄ en todellakaan lähde ison auton rattiin näin onnettomin ajokokemuksin

Kyselet siis vinkkejä, kuinka valehdella omalle esimiehellesi jotta välttyisit tietyiltä työhösi kuuluvilta tehtäviltä?

Toivon, että pomosi saa tietää. Nykypäivänä, kun seurantamenetelmät ovat kehittyneet käsittämättömän paljon ja kaikesta jää ikuinen jälki, todennäköisesti hän saakin tietää.

Kyselet siis vinkkejä, kuinka valehdella omalle esimiehellesi jotta välttyisit tietyiltä työhösi kuuluvilta tehtäviltä?

Toivon, että pomosi saa tietää. Nykypäivänä, kun seurantamenetelmät ovat kehittyneet käsittämättömän paljon ja kaikesta jää ikuinen jälki, todennäköisesti hän saakin tietää.
Tajuatko? Mä olen vaaraksi liikenteessä, surkeine ajotaitoineni?!

Tajuatko? Mä olen vaaraksi liikenteessä, surkeine ajotaitoineni?!
No sittenhän sinä kerrot pomollesi, että todennäköisesti kolaroit auton, jos rattiin joudut, tai vaihtoehtoisesti ajat kahtakymppiä koko matkan, ja jätät auton keskelle tietä parkkiin, koska taskuparkki ei onnistu. Eiköhän se pomo tuosta arvaa, ettei sinua kannata rattiin päästää. Älä kuitenkaan valehtele ajokortittomuudesta.

No periaatteessa työnantajan pitäisi varmistua siitä, että sinulla on ajokortti, jos työhön kuuluu autolla ajoa. Käytännössä yleensä tämä tapahtunee siten, että työnantaja pyytää hakijaa esittämään ajokorttinsa. Tarvittaessa sitten voi varmaan vielä Trafista kortinnumerolla saada jotakin lisätietoa. En tiedä, onko työnantajan pelkän henkilötunnuksen avulla mahdollista saada tietoja ajokortista.

Kuten joku tuossa edellä jo totesi niin reiluinta työnantajaa kohtaan olisi sanoa, että sinulla on ajokortti, mutta et haluaisi pakettiautoa ajaa, koska sinulla ei ole kokemusta siitä.

En alkaisi valehtelemaan. Sano rehellisesti, että ajokokemusta niin vähän, ettet uskalla pakua ajaa.
Sitten kysyt pomolta, olisiko sinun mahdollista vaikka viikonloppuna käydä sillä pakulla harjoittelemassa. Muutama harjoitustunti, niin homma on hanskassa ja kaikki voittavat. Lisäksi opit uuden hyödyllisen taidon ja osoitat pomolle olevasi hyvä työntekijä.

Sulla on ajokortti, olet siis ajanut henkilöautolla. Ei pakun ajaminen vaikeaa ole. Komppaan edellistä, kerrot tilanteen pomolle ja harjoittelet. Osaamisesi kasvaa (samoin itseluottamuksesi <3).

Yhteistyössä