Saako joku ilmaiseksi lapselleen ihania vaatteita sukulaisilta/ystäviltä (siis kierrätettynä)??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jeni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saan hyvältä ystävältäni paljon vaatteita. Olen niistä tosi iloinen! Me kyllä ostamme lapsellemme itsekin aika paljon vaatetta, mutta aina ensin katson mitä ystävä antaa. Hän ei suostu ottamaan mitään vastalahjoja, koska hänellä on lievä ostomania ja heillä on siitä johtuen erittäin paljon vaatetta, tavaraa ja lelua.

Suurimman osan säästän, koska toivottavasti saamme lisää lapsia. Yhdelle ystävälleni tein kuitenkin ison paketin 50-68 kokoisista vaatteista ja tarvikkeista, koska hän oli yksin ja pienituloinen lapsen syntyessä.

Kahdelta kaverilta saan vaatetta. Toiselta vähän kuluneempaa eikä kalliita merkkejä, mutta ihan hyviä käyttövaatteita. Toiselta sitten kalliita merkkejä, ja vaatteet ovat tosi hyväkuntoisia. Tämä äiti ostaa niin paljon vaatetta että ne eivät ehdi hänen pojalla käytösä kulua, kun koko ajan on uudet vaatteet päällä. Tosi kiitollinen olen, ja tälle jälkimmäiselle ostan välillä kiitokseksi jotain (tai hänen pojalleen), kun ei suostu rahaa ottamaan.

Kyllä. Mun isä nuoruuden rakkautensa kanssa naimisissa ja heillä kaks tyttöä, meijän tytär saa mun pikkusiskopuolilta vaatteita ja on merkkivaatteita ja myös ei merkkivaatteita, ja kaikki on yleensä todella hyväkuntosia. Vaatekaappi on niin täynnä, ettei tosiaan tarvi ostaa tytölle vaatteita. Kengät ainoostaan ostetaan tyttärelle uutena.

Minun ystäväni ei ole miehensä kanssa todellakaan rikas (mies välillä lomautettuna, asuvat vuokralla jne) eli minun mielestäni on hienoa, että hän saa vielä rahaakin noista vaatteista, koska heille se tulee varmasti tarpeeseen. Ystäväni veli on vaimoineen oikeasti rikas (vaimo on rikkaasta suvusta) ja tämä vaimo on sanonut, että hyvä kun ystäväni jaksaa myydä nuo vaatteet kirpparilla, että hän ei missään nimessä halua niitä vaatteita enää takaisin. Ystäväni saa aina ison kassillisen vaatetta, leluja yms mitä tämä rikas perhe haluaa pistää pois. Ystäväni myös tarkistaa kaikki rikkinäiset ja tahraiset roskiin, koska melkein kaikki tuosta toisesa perheestä tulee heille. Olen ollut joskus mukana avaamassa näitä pusseja ja niissä ei juuri HM, Lindex, KappAhl tai markettivaatteita näy. Joskus jotain tytön toivomia HM (prinsessa tai Hello Kitty -vaatteita), mutta muuten sellaisia merkkejä kuin Next, Phister & Philina, Lasten Metsola, Lili Gaufrette, zara.... yms. Toivoisin itsekin saavani tuollaisia pusseja, mutta minun sukulaiseni kierrättävät meille lähes 10 v vanhoja vaatteita, joista jää jokunen kotikäyttöön ja loput menevät kierrätykseen. Ovat meinaan kauheita. Olenkin sanonut ystävälleni, että voidaan vaihtaa nämä kierrätysvaatteet välillä, koska minusta tuntuu, että itse olen vanhojen vaatteiden kierrätyspaikka. Minulle tulevat vaatteet ovat oikeasti niin kauheita...

Ihmetouhua olla noin kiinnostunut toisen ihmisen lapsen vaatteista, että merkitkin muistaa. Ikinä kuulutkaan tuollaisia merkkejä.

Meillä on kaveriporukan vanhin poika. Kierrätetään vaatteita/lainataan aina kaverille joka saa vauvan. Meille ei tietenkään ole koskaan tullut vaatteita kun poika tosiaan on vanhin. Aika paljon olen antanut kiertoon, mutta kalliimmat/ulkovaatteet olen myynnyt, koska en ihan täysin hyväntekeväisyyttä meinaa tehhä kuitenkaan. Kalliitakin vaatteita pojalle ostetaan, ulkovaatteet "merkkiä" varsinkin ja kengät!
Meillä on yksi sukulais perhe, joka laittaa säkkiin KAIKKI niiden pojalle pienet vaattee ja kengät. Jätesäkillisiä on tullut tähän mennessä varmaan 5kappaletta, yhdet pihahousut ja nappikset on meille käyttöön päätynyt. Ne vaattee on ihan kamalassa kunnossa, reikäsiä, virttyneitä, haalistuneita ja likaisia! Alushousuista lähtien! Ja ne on vaan sullottu säkkiin, pesemättä osa ja niin kamalan koirankarvamäärän peitossa!! Voi jeesus!
Ja mikä oudointa, sillä pojalla on aina siistit vaatteet päällä kun nähdään, siskoilla samoin! En oikeesti tiiä mistä ne etsii meille niitä vaatteita! Niistä ei ole edes kierrätykseen, roskikseen vaan suoraan! Pesurättejäkään niistä ei voi tehdä kun ovat niin karvassa. Kukaan mun tuntema ihminen ei vois käyttää niitä. Välillä miehen kanssa on mietitty et onks se jotain piilokettuilua meille jostain..en tiiä..huh!

Meillä on sellanen tilanne et lähipiirin muut tytöt on jo niin paljon isompia ettei meille kulkeudu vaatetta. Toinen "ongelma" on se ettei kukaan tunnu saavan tyttöjä vaan lapset joille itse vaatteita voi kierrättää ovat poikia, joten vien pienet vaatteet uff:n laatikkoon tai SPR:lle kun en niitä kuitenkaan kirppikselle asti koskaan sais.

Kyllä saadaan. :) Espritiä, name itiä, legoa, reimaa (ja jotain muita mitä en nyt muista) ja kavatin kenkiä (osa ollut käyttämättömiä). Mukana kyllä myös "halppistakin". Saan kahdelta kaverilta ja laitan taas eteenpäin. :) Saishan noista isot rahat kun myis, mut saan ilmaiseksi joten annan ilmaiseksi eteenpäin. :)

Meillä on kaveriporukan vanhin poika. Kierrätetään vaatteita/lainataan aina kaverille joka saa vauvan. Meille ei tietenkään ole koskaan tullut vaatteita kun poika tosiaan on vanhin. Aika paljon olen antanut kiertoon, mutta kalliimmat/ulkovaatteet olen myynnyt, koska en ihan täysin hyväntekeväisyyttä meinaa tehhä kuitenkaan. Kalliitakin vaatteita pojalle ostetaan, ulkovaatteet "merkkiä" varsinkin ja kengät!
Meillä on yksi sukulais perhe, joka laittaa säkkiin KAIKKI niiden pojalle pienet vaattee ja kengät. Jätesäkillisiä on tullut tähän mennessä varmaan 5kappaletta, yhdet pihahousut ja nappikset on meille käyttöön päätynyt. Ne vaattee on ihan kamalassa kunnossa, reikäsiä, virttyneitä, haalistuneita ja likaisia! Alushousuista lähtien! Ja ne on vaan sullottu säkkiin, pesemättä osa ja niin kamalan koirankarvamäärän peitossa!! Voi jeesus!
Ja mikä oudointa, sillä pojalla on aina siistit vaatteet päällä kun nähdään, siskoilla samoin! En oikeesti tiiä mistä ne etsii meille niitä vaatteita! Niistä ei ole edes kierrätykseen, roskikseen vaan suoraan! Pesurättejäkään niistä ei voi tehdä kun ovat niin karvassa. Kukaan mun tuntema ihminen ei vois käyttää niitä. Välillä miehen kanssa on mietitty et onks se jotain piilokettuilua meille jostain..en tiiä..huh!
hih. mietin joskus ihan samaa. Miehen siskon lapset ovat yleensä ihan normivaatteissa. Uusia ja pintamuotia. Jos meille antoivat jotain ne olivat tosi kulahtaneita.

Niin. Meillä viel on niin et nämä sukulaiset asuu lähes toisella puolen suomea, ja säkit aina liikkuu jos kenenkin sukulaisen ja tutun kyydissä meille. Ja satojen kilometrien välimatkain saa heidät säästämään nuo tavarat juuri meille! Tavarat jotka on oikeesti roskiskamaa!
Koskaan ei olla mitään "pyydetty" eikä näytetty kerjäläisiltä, kyllä meillä riittää rahat vaatteiden ostoon ihan hyvin. En halua kuulostaa kiittämättömältä, mutta tää palvelus teettää meille paljon työtä kun pitää jätekeskukseen roudata niitä pusseja pitkän matkan päähän..huoh..

Meillä on kaveripiirissä niin paljon lapsia pienillä ikäeroilla että vaatteet kiertää kyllä tehokkaasti. Mut ei meistä kukaan ole mitään merkkivaatteita ostanut. Tietty joukossa voi olla niitäkin mut mä ainakin olen niin tietämätön niistä et samaan kiertoon lähtee nekin. Hyväkuntoisia perusvaatteita eikä nää pikkukoot (50-68) edes kulu käytössä juurikaan.

Yhteistyössä