Saako joku ilmaiseksi lapselleen ihania vaatteita sukulaisilta/ystäviltä (siis kierrätettynä)??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jeni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jeni"

Vieras
Onko jollain niin onnellinen tilanne, että joku rikas lastenvaatefriikki sukulainen/kaveri antaa lastensa vanhat vaatteet ilmaiseksi eteenpäin? Minun ystäväni on näin onnekas ja välillä hieman kadehdittaa kun hän ei edes ymmärrä, että ne Molot ja Ticket to Heavenit maksavat hieman enemmän kuin halpahalli-Peuhut ja Color Kidsit... Hän saa veljensä perheeltä tytön vanhat vaatteet ja ne kiertää nyt hänen kaksi tyttöään. Hän myy niitä kirpputorilla ja saa vielä mukavia hintojakin niistä. Veljensä on naimisissa rikkaan naisen kanssa, jolle ei pienistä vaatteista ole kuin vaivaa eli hän ei vaadi mitään korvausta, kunhan saa pienet vaatteet nurkistaan. Ystäväni lapsilla onkin IHANIA vaatteita ja olemme joskus kaupassa katselleet kuinka tuhottoman hintaisia vaatteita hän on saanut!!

Me saamme siskoltani aika paljon. Meillä on kyllä muutenkin tapana kierättää toisillemme itselle tarpeetonta tavaraa, eikä siinä koskaan rahaa vaihdeta, vaikka se tavara/vaatteet olisi arvokkaampaakini.

Mä olen niin onnellisessa tilanteessa, että saan. Olen saanut omalta ystävältäni ja miehen ystävä antaa myös. Molemmat ostaa hyviä ja kalliita lastenvaatteita. Haluavat sitten antaa eteenpäin, eikä se heillä varmaan sillain tunnu kun rahaa heillä molemmilla kyllä on. Kyllä mä arvostan ja olen hirvittävän kiitollinen niistä. Mutta en todellakaan lähde myymään niitä eteenpäin. Mun mielestä olis typerää kun ilmatteeks joku hyvyyttään antaa, niin minä sitten lähden niistä kerjäämään rahaa. Meillä on neljä tyttöä, joten aika kiitettävästi ne kuluu omassa käytössä. Mutta hyvät vaatteet kyllä kierrätän edelleen eteenpäin.

saadaan monestakin paikasta. Osa on tavallisia, osa kalliita merkkivaatteita ja osa menee roskiin..Oon kyllä huonompia enemmän vieny lähetyskirppaan ku roskiin, mutta siis osa on jopa reikäisiä tai pesussalähtemättömiä tahroja..

Minä muistan myös perhekerhossa kuulleeni yhdeltä äidiltä, että hän saa poikien vaatteet sukulaiselta. Oli kyllä tosi ihania vaatteita hänen pojillaan (Meandia, Popia ja ulkovaatteet myöskin). Hänen tyttärensä kulki ilmeisesti äitinsä ostamissa vaatteissa, koska tytön vaatteet olivat paljon vaatimattomammat ja tällä oli perhekerhossa yleensä sama mekko päällään kun taas pojilla oli joka kerta eri vaatteet. Tyttö oli perheen vanhin lapsi 5 v ja mietin usein, että jääkö traumoja koska poikien vaatteet saivat aina kehuja kerhossa...

Me saadaan ilmaisia vaatteita. Saan sukulaisperheeltä paljonkin ilmaista, käyttökelpoista tavaraa. Ja olen kiitollinen. Ja hiljaa mielessäni harmittelen, kun puen tyttäreni siihen karamellinpunaiseen rimpsu-kukka-sydän-rusetti-tekokarva-pallomalliseen haalarihirvitykseen, että voi kumpa meillä olisi yhtenevämpi maku :D Pitääkö joka ikisen vaatteen olla pinkki? Mulla olisi mahdollisuus ostaa myös uutta (ei sitä kalleinta ja hienointa mutta vähemmälläkin pärjää), mutta sit jos on kerran saanut haalarin ilmaiseksi niin eihän sitä voi uutta mennä ostamaan?

Mutta joo, olen tosiaan kiitollinen, ja aion pitää vaatteista hyvää huolta ja lahjottaa ne eteenpäin tarvitseville tuttaville. Vaikka eivät mitään merkkitavaraa olekaan.

Kyllä oltiin niin onnellisessa asemassa. Pojalle saatiin mun veljeltä ja tytöille yhden tyttömme kummilta. Melkein kierrätysvaatteissa lapsemme kulkivat teini-ikään asti. Lisäksi anoppi antoi kaikki lahjat vaatteina. Nuorin on nyt 9-vuotias ja hänelle olen aika paljon itse ostanut, mutta nyt mulla on siihen varaakin.

Kyllä, saadaan ihania vaatteita ilmaiseksi. Sukulaisten ja ystävien lasten vanhoja ja lisäksi meillä on molemmilla puolilla vielä isovanhemmat innokkaita ostamaan ihan uusiakin ihanuuksia meille.

Mä olen useita kertoja antanut vaatteet eteenpäin mm. tämän palstan kautta ja olen riemukseni huomannut ainakin joidenkin antavan ne myös osaltaan eteenpäin. Sellaisten kautta kierrättää mieluusti. Meillä vaatteet ovat tiettyjä merkkejä suvussa olevan lastenliikkeen vuoksi ja samasta syystä vaatteita on aika paljon. Testataan ulkovaatteita ja kenkiä suvun lapsilla ja välillä saavat itse valita vaatteensa.

Minun ystäväni ei ole miehensä kanssa todellakaan rikas (mies välillä lomautettuna, asuvat vuokralla jne) eli minun mielestäni on hienoa, että hän saa vielä rahaakin noista vaatteista, koska heille se tulee varmasti tarpeeseen. Ystäväni veli on vaimoineen oikeasti rikas (vaimo on rikkaasta suvusta) ja tämä vaimo on sanonut, että hyvä kun ystäväni jaksaa myydä nuo vaatteet kirpparilla, että hän ei missään nimessä halua niitä vaatteita enää takaisin. Ystäväni saa aina ison kassillisen vaatetta, leluja yms mitä tämä rikas perhe haluaa pistää pois. Ystäväni myös tarkistaa kaikki rikkinäiset ja tahraiset roskiin, koska melkein kaikki tuosta toisesa perheestä tulee heille. Olen ollut joskus mukana avaamassa näitä pusseja ja niissä ei juuri HM, Lindex, KappAhl tai markettivaatteita näy. Joskus jotain tytön toivomia HM (prinsessa tai Hello Kitty -vaatteita), mutta muuten sellaisia merkkejä kuin Next, Phister & Philina, Lasten Metsola, Lili Gaufrette, zara.... yms. Toivoisin itsekin saavani tuollaisia pusseja, mutta minun sukulaiseni kierrättävät meille lähes 10 v vanhoja vaatteita, joista jää jokunen kotikäyttöön ja loput menevät kierrätykseen. Ovat meinaan kauheita. Olenkin sanonut ystävälleni, että voidaan vaihtaa nämä kierrätysvaatteet välillä, koska minusta tuntuu, että itse olen vanhojen vaatteiden kierrätyspaikka. Minulle tulevat vaatteet ovat oikeasti niin kauheita...

Mä annan niitä eteenpäin, ja jonkun verran myös saan. Tänään sai taas hymyn huulille, kun sukulaisrouva toi Kiiuskaiselle hänen 2-vuotiaansa vanhoja vaatteita :) Tosi isoja vielä, mutta silti. En kattonu tarkemmin merkkejä vielä, mutta peruskamaa pääosin, jotain arvokkaampaa (Metsola, Wheat, Girandola, BeTimeless...)
Oli ihanaa, kun ei taas ole syystä jos toisesta sellainen fiilis, että "lähettäiskö ens lauantaina shoppailemaan"

Vaikka ei tänhetkiset fiilikset taloudellisesta tilanteesta johdukkaan. Parempi ois kai niin.

Mun sisko ostaa pojilleen todella paljon uusia ja kaliita vaatteita. Aivan ihaniakin vielä! Ticketiä, Gantia, Burberryä, Zaraa, småfolkoa jne.
Saadaan paljon niitä sitten siskolta.

Me ollaan saatu naapurilta, me vanhemmat ei olla ystäviä tai kavereitakaan mutta tytöt leikkineet yhdessä.. Merkkejä en oo ajatellut, mutta hyviä, tosi hyviä vaatteita on ollut :)

Itse taas lahjoitan pojan kaikki vaattet veljen pojalle, nyt vaan alkaa oleen sillain että 4v kulutus on niin kovaa ettei niistä jää "perinnöksi" serkulle enää niin paljoa kuin ennen. Ulkovaatteet on aika aarteita saada ja lahjoittaa :)

On saatu. :) Etenkin kotihoidontuella ja yhden palkalla elellessä vaatteet tulivat oikeasti ihan tarpeeseen. Vaatteista suuri osa on ollut sen verran parempia merkkejä, että ihan niin paljon en ole itse raaskinut ikinä ostaa. Ilmaiseksi saamia vaatteita olen antanut kiertoon uudelleen ja osan palauttanut (laittavat vielä toiseenkin perheeseen kiertoon) vaikka muuten kirppiksiä harrastankin silloin tällöin.

Me saadaan siskoni lapsen vaatteet kaikki ilmaiseksi. Ja osa niistäkin on jo ollut yhdellä tytöllä ennen siskontyttöä, eli tosiaan on kierrätettyjä. Ja kun meillä vaatteet jää pieneksi niin palautan ne siskolleni, koska heillä meidän tyttöä puoli vuotta nuorempi lapsi.
Voin kyllä reilusti sanoa, että ONNEKSI ollaan saatu niin paljon heiltä vaatteita! Olen vain muutaman vaatekappaleen ostanut itse uutena, jonkin verran kirppareilta jos jotain erityisesti tarvitsee, mutta muuten ollaan säästytty paljolta rahan käytöltä.
Nytkin on varastossa jo pari laatikkoa sisävaateitta, iso kassi kenkiä, ja ulkoiluvaatteet ainakin vuodeksi eteenpäin valmiina :)

Me ollaan saatu tosi paljon sukulaisilta vaatteita, sisä-ja ulkokäyttöön. Ne ei kyllä oo mitään erukoisia merkkejä, vaan Lindexiä, HenkkaMaukkaa ja ReimsTeciä. Ite oon sit ostanu muutamia kalliimpia vaatteita, kub on tullut niin paljon säästöä nouden lahjoitusten ansiosta.

Yhteistyössä