Saako jo lapsellinen apua raskautumiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Eve"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Eve"

Vieras
Minulla on pco ja ilmeisesti ovulaatiot ihan hukassa. Kierto on ihan mitä sattuu. Ollaan yritetty kolmatta lasta kohta kaksi vuotta. Saanko apua raskautumiseen ja kannattaako hakeutua yksityiselle gynelle vaiko terveyskeskukseen? Ja onko ensimmäinen "hoito" kehoitus laihduttamaan kun ihannepainoon on kymmenisen kiloa matkaa?

Ja tosiaan kaksi lasta jo on, molemmat saaneet alkunsa ihan luomusti, ensimmäistä yritettiin vuosi, toista pari kuukautta. Tuolloin ei ollut vielä todettu pco:ta.

[QUOTE="Eve";22568755]Minulla on pco ja ilmeisesti ovulaatiot ihan hukassa. Kierto on ihan mitä sattuu. Ollaan yritetty kolmatta lasta kohta kaksi vuotta. Saanko apua raskautumiseen ja kannattaako hakeutua yksityiselle gynelle vaiko terveyskeskukseen? Ja onko ensimmäinen "hoito" kehoitus laihduttamaan kun ihannepainoon on kymmenisen kiloa matkaa?

Ja tosiaan kaksi lasta jo on, molemmat saaneet alkunsa ihan luomusti, ensimmäistä yritettiin vuosi, toista pari kuukautta. Tuolloin ei ollut vielä todettu pco:ta.[/QUOTE]

Siitä vaan lääkäriin :) Mä voisin mennä ehkä kumpaakin kautta, siis sitä ajatellen, että jos jotain hoitoja tulee pitkiäkin, niin yksityisellä on kalliimpia. Jos taas oot malttamaton, niin mee suoraan yksityiselle, saat avun helpommin. Ja menisin suoraan lapsettomuuteen erikoistuneeseen paikkaan ja kertoisin jo aikaa varatessa, että mikä on tilanne ja mitä haluan.

Niin tiedät varmaan itekin, et ei ne terveelliset elämäntavat kenellekään pahasta ole eikä ainakaan vaikeuta raskauden sujumista. Tsemppiä!

Tiesitkö että vähähiilihydraattinen ruokavalio voi usein poistaa koko pcon? Mulla hävisi rakkulat kun olin vähän aikaa ketoosidieetillä ja sitten raskauduin :) Gyne oikeen ihmetteli ihmeparantumista :D

Okei :) Eli mahdollisuus on saada apua. Ajattelin, että jos nuo jo olemassa olevat lapset sen jotenkin estävät. Vielä ei iän puolesta ole kiirettä, joten noita elämäntapoja voisi katsastella kuitenkin aluksi. Halusin vain tietää, että voiko olla mahdollista saada apua, jos ei sitä vauvaa ala kuulumaan. Helpottaa stressiä :)

Tiesitkö että vähähiilihydraattinen ruokavalio voi usein poistaa koko pcon? Mulla hävisi rakkulat kun olin vähän aikaa ketoosidieetillä ja sitten raskauduin :) Gyne oikeen ihmetteli ihmeparantumista :D

Joo nyt kun sanoit, niin olen tuon aikaisemminkin kuullut. En vain ole muistanut. Hiilareita vois kyllä vähentää, niin paljon tulee syötyä ihan kaikkea höpöä...

Taitaa olla niin että julkisella puolella ei näitä varsinaisia hoitotoimenpiteitä anneta kun lapsia on jo ennestään kaksi. Näin ainakin tuolla Felicitaksen hoitaja oli vastannut yhteen kysymykseen tuolla kysy raskaudesta ja lapsettomuudesta osioissa. Eli yksityiselle hakeutuisin ainakin siinä vaiheessa jos temppujen aika tulee. Mulla kans pco ja yksityisellä oltu koko ajan hoidoissa. Esikoinen saatiin pelkillä clomifen tableteilla, jotka aikaansaivat ovulaation. Tämän kakkosen kohdalla, uskallankohan jo sanoa, clomifen ei enää tehonnut vaan siirryttin pistoshoitoihin ja inseminaatioihin. Toisesta inseminaatiosta plussa viime viikolla.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22568917:
Joo nyt kun sanoit, niin olen tuon aikaisemminkin kuullut. En vain ole muistanut. Hiilareita vois kyllä vähentää, niin paljon tulee syötyä ihan kaikkea höpöä...

Mulla ei auttanut pieni hiilareitten vähentäminen, vaan vasta ketoosilla sain kropan toimimaan. Pco on sokeriaineenvaihduntahäiriö jolle hiilarit on myrkkyä. Mä en oo koskaan edes ollu ylipainoinen, joten laihtumisen piikkiin ei mene parantuminen.

Kyllä saa apua julkisellakin puolella vaikka olisi ennestään lapsia. ystäväni odottaa toista lastaan ja molemmat on saatu alkuun lapsettomuushoidoilla. Lääkäri jonka kanssa olivat asioineet lapsettomuushoidoissa oli kysynyt, että näemmekö parin vuoden kuluttua vielä kolmannen kerran.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22568896:
Okei :) Eli mahdollisuus on saada apua. Ajattelin, että jos nuo jo olemassa olevat lapset sen jotenkin estävät. Vielä ei iän puolesta ole kiirettä, joten noita elämäntapoja voisi katsastella kuitenkin aluksi. Halusin vain tietää, että voiko olla mahdollista saada apua, jos ei sitä vauvaa ala kuulumaan. Helpottaa stressiä :)

Itseasiassa ette saa varsinaisia hoitoja julkiselta.... tai näin meille silloin sanottiin aikoinaan(v.06),meilläkin oli kaksi yhteistä lasta ja kolmas odotutti itseään.tutkittiin kyllä ja sain clomit ja jossain vaiheessa jonkun "piikkikuurinkin" mutta lääkäri vain totesi että julkisella eivät tämän enempää tarjoa kun on jo yhteisiä lapsia.noilla clomeilla sitten raskauduin ja sen jälkeen on vielä kaksi luomulasta tullut.Mullakin PCo.

[QUOTE="viiden äiti";22569015]Itseasiassa ette saa varsinaisia hoitoja julkiselta.... tai näin meille silloin sanottiin aikoinaan(v.06),meilläkin oli kaksi yhteistä lasta ja kolmas odotutti itseään.tutkittiin kyllä ja sain clomit ja jossain vaiheessa jonkun "piikkikuurinkin" mutta lääkäri vain totesi että julkisella eivät tämän enempää tarjoa kun on jo yhteisiä lapsia.noilla clomeilla sitten raskauduin ja sen jälkeen on vielä kaksi luomulasta tullut.Mullakin PCo.[/QUOTE]

Itse asiassa just noita clomeja ajattelin eli siis apua lähinnä ovulointiin. Jos sitten ovuloinnista huolimatta ei tärppää niin sitten en tiedä miten tehdään.

Yhteistyössä