Saako hoploppiin viedä omat eväät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Lapsellani on 1 tyypin diabetes ja liikunta laskee sokereita vauhdilla. Hypo (matalat sokerit) voi tulla ihan muutaman minuutin sisällä ns hyvistä arvoista. oisko jollakin tietoa, että saako tällaisessa tapauksessa viedä omat eväät? Aiemmin, ennen sairastumista, käytiin aina kahviossa.

Laitapa lapsi karppaamaan, moni saa siitä niin hyvän vasteen, ettei tarvitse lääkettä. Teidän kannattaa hankkia koira, jota kouluttaa ilmaisemaan ennen kohtausta

Laitapa lapsi karppaamaan, moni saa siitä niin hyvän vasteen, ettei tarvitse lääkettä. Teidän kannattaa hankkia koira, jota kouluttaa ilmaisemaan ennen kohtausta

Tätä 1 tyyppiä ei valitettavasti voi karppaamalla "parantaa ". 2 tyypin diabeteksessä karppaamalla voi päästä lääkkeistä jopa kokonaan eroon. 1 tyypissä haima on lopettanut kokonaan insuliinin tuotannon- sitä varten pistetään kehoon insuliinia ulkopuolelta. Kasvava lapsi myös tarvitsee energiaa- pelkästään proteiinipitoinen ruokavalio rasittaa munuaisia- ylimääräistä, tarpeetonta, sokeria pyritään välttämään. Hypokoira on vakavassa harkinnassa- olisi iso helpotus sitten kun koulu alkaa :)
Mutta itse kysymykseen- tietääkö joku eväistä?

Kannattaa soittaa ja varmistaa. Meillä kun tytöllä on keliakia, niin siellä yleensä on gluteenittomille vaan joku pulla tai pasteija tarjolla.

Tätä 1 tyyppiä ei valitettavasti voi karppaamalla "parantaa ". 2 tyypin diabeteksessä karppaamalla voi päästä lääkkeistä jopa kokonaan eroon. 1 tyypissä haima on lopettanut kokonaan insuliinin tuotannon- sitä varten pistetään kehoon insuliinia ulkopuolelta. Kasvava lapsi myös tarvitsee energiaa- pelkästään proteiinipitoinen ruokavalio rasittaa munuaisia- ylimääräistä, tarpeetonta, sokeria pyritään välttämään. Hypokoira on vakavassa harkinnassa- olisi iso helpotus sitten kun koulu alkaa :)
Mutta itse kysymykseen- tietääkö joku eväistä?
Mulla on tuttavapiirissä hypokoira ja se kyllä oikeasti helpottaa elämää, kun se ilmaisee ennen kun kohtaus tulee. Se koira on tosi nuori, mutta osaa tuoda esim. pillimehun lapselle. Heillä siis perheessä lapsi pahasti diabeetikko ja tuo hypokoira tuo niin paljon muutakin plussaa heidän elämäänsä (y)

Siellä on kyllä myynnissä pillimehuja, jätskiä, namia ja suolaista hiukopalaa.
Voi ostaa siinä heti kun menee maksamaan pääsymaksut.
Että näin ollen epäilen, että omia eväitä ei saa viedä. Muutenhan siellä olis joka lapsiasiakkaalla "diabetes "

Voihan omat eväät ottaa autoon ja mennä sitten autoon syömään, kun tulee huono olo. Yleensä HopLopin kahviossa on kyllä jotain tuollaiseen tilanteeseen sopivaa välipalaa, joten taitaa nopeampi ja helpompi ratkaisu olla ostaa siitä.

Mä oon ostanut itselle kahvin ja maito+ vilja-allerginen lapsi on syönyt omia eväitään. Ei ne mitään sano. Menee vaikka vähän sivummalle jos niitä haittaa ;) Jos olisi diabeteslapsi, ottaisin myös omat eväät.

Harmi, etteivät vastaa puhelimeen. Itselle kyllä meinaan kahvit ostaa, mutta lapsen vointi voi romahtaa ihan hetkessä- siinä ei oikeasti minnekään autolle lähdetä kävelemään- eikä pysty jonottamaan- sen evään tarvitsee heti. Tein nyt niin, että pakkasin lääkelaukkuun hunajaa ja pari stevia pillimehua. Käydään muuallakin kuin hoplopissa- pakko näiden eväiden on kulkea matkassa.

Ollaan otettu lisäevästä mukaan ihan terveillekin lapsille, koska Hoplopissa on riistohinnat. Tietenkin ostetaan kahviosta jotain, mutta ostoksia täydennetään omilla eväillä.

Siellä on kyllä myynnissä pillimehuja, jätskiä, namia ja suolaista hiukopalaa.
Voi ostaa siinä heti kun menee maksamaan pääsymaksut.
Että näin ollen epäilen, että omia eväitä ei saa viedä. Muutenhan siellä olis joka lapsiasiakkaalla "diabetes "
Meillä tästä on esittää lääkärintodistus- erilainen kelakortti. Lapsella on myös iholla kiinni sensori sekä portti, mihin insuliini pistetään. Sairasta "esittää" diabeetikkoa- eipä olisi edes tullut pieneen mieleenkään ennen sairastumista. Mielelläni kyllä ottaisin terveyden lapselleni ja omat yöunet takaisin.

Meillä tästä on esittää lääkärintodistus- erilainen kelakortti. Lapsella on myös iholla kiinni sensori sekä portti, mihin insuliini pistetään. Sairasta "esittää" diabeetikkoa- eipä olisi edes tullut pieneen mieleenkään ennen sairastumista. Mielelläni kyllä ottaisin terveyden lapselleni ja omat yöunet takaisin.

Älä nyt sentään heittäydy marttyyriksi. Senkus viet sinne omat eväät lapselle. Ihme tiukkapipoja sitä löytyykin.

Joo, taitaa pari siripiriäkin olla lääkelaukussa. 10hh pillimehu on nopein ensiapu. Tässä ei mitään marttyyreita sentään olla. Tässä vaiheessa lapsi on 24/7 vahdittava, kun ei osaa itseään lääkitä. Jalat voi lähteä alta ihan noin vaan. Tämä on oikeasti hankala ymmärtää, jos ei oikeasti tiedä miten kelju "kaveri" D on.

Joo, taitaa pari siripiriäkin olla lääkelaukussa. 10hh pillimehu on nopein ensiapu. Tässä ei mitään marttyyreita sentään olla. Tässä vaiheessa lapsi on 24/7 vahdittava, kun ei osaa itseään lääkitä. Jalat voi lähteä alta ihan noin vaan. Tämä on oikeasti hankala ymmärtää, jos ei oikeasti tiedä miten kelju "kaveri" D on.

Luulisi sitten, että tuollaisessa tilanteessa osaa ihan itse vetää johtopäätökset, miten kannattaa toimia, eikä alkaa kyselemään asiaa Hoplopista vai vauvapalstalta.

Mä en edes ajatellut, etteikö sais olla omia eväitä! Lapset terveitä, mutta yleensä laukussa kulkenut joku pillimehu mukana muutenkin ja ollaan syöty kotona ennen sinne lähtöä. Joka kerta olen nähnyt kaapelilla muita syömässä omia eväitä. Ja kyllä mä olen kahviossa vauvalle ihan omia sosepurkkeja syöttänyt, jos on ollut mukana, vaikka kahviossa niitä myydään.

Kyllä diabeetikolla täytyy olla tarvittavat eväät ja lääkkeet mukana ja aina tarvittaessa käden ulottuvilla.

Mutta aiheen vierestä: millaista ruokaa sieltä Hoplopista saa? Itse olen usein kokenut vaikeaksi löytää lapsilleni syötävää tuon tyyppisistä paikoista erikoisruokavalion vuoksi, ja aina en todellakaan halua ostella jotain pullaa tai viineriä.

Nämä vastaukset on vaan joskus niin "hauskoja" että. Meillä kans diabeetikkopoika ja on meillä se vakkaripillimehu aina matkassa. Joskus se sielläkin ollaan tarvittu huonon olon tullen jos ei olla jo jotain ihan ostettu ja syöty.

Saako HopLopissa syödä omia eväitä?

HopLopissa ei saa syödä omia eväitä. Jokaisesta HopLopista löytyy kahvilaravintola, josta voi ostaa juotavaa, pientä purtavaa ja lämmintä ruokaa.

HopLop kahvilaravintola

Sopivaa evästä jokaiseen makuun. Iso nälkä, pieni nälkä, herkkunälkä tai aikuisten rauhallinen kahvihetki – tarjoamme kaikkiin tilanteisiin sopivaa syötävää.

Kahvilaravintolastamme löydät niin raikkaat salaatit kuin pikaruokasuosikit sekä maittavat ruoka-annokset. Myös erilaiset snack-tuotteet ja herkut kuuluvat valikoimiimme. Pyrimme tarjoamaan mahdollisimman moneen makuun ja ruokavalioon sopivia tuotteita, sillä kahta samanlaista lapsiperhettä ei ole ja hyvä niin!

Yhteistyössä