Saako heti tikkien poiston jälkeen mennä saunaan, siis vaikka samana tai seuraavana päivänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mene vasta seuraavana päivänä. Tikki, eli ommel on suora yhteys kudoksen sisään, jolloin reitti on avoin pöpöille. Kun maltat odottaa seuraavaan päivään sen poistosta, niin on reitti ns mennyt kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmelle äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vierasss:
mä oon aina synnytyksen jälkeen saunonut heti kotiuduttua. mulla on ollut itsestäänsulavat tikit.

Esim. sektiossa ei käytetä its.sulavia.
Vuorokauden kuluttua poistosta saa saunoa.

Mun ensimmäinen lapseni syntyi sektiolla 7 kuukautta sitten, ja mulle kyllä laitettiin itsestään sulavat tikit. Lanka oli sellasta valkosta, ja ihan itsellään lahtivät pois, haava alue oli tosin kipeä aika kauan vaikka itse haava parani nopeasti. En saunonut kyllä sillon kun mulla vielä tikit oli... suihkussa kävin ihan normaalisti alusta alkaen jo sairaalassa.

itse poistatin viimeksi tikkejä pari viikkoa sitten ja silloin(KIN) sanottiin että saunaan ja suihkuun aikasintaan seuraavana iltana. vuorokausi pitää pitää kuivana tikkien poistosta tuo tikattu kohta

Alkuperäinen kirjoittaja kolmelle äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vierasss:
mä oon aina synnytyksen jälkeen saunonut heti kotiuduttua. mulla on ollut itsestäänsulavat tikit.

Esim. sektiossa ei käytetä its.sulavia.
Vuorokauden kuluttua poistosta saa saunoa.

Kyllä mulla vaan molemmissa sektioissa on olleet itsestään sulavat tikit.
Sektiot tehty 2/01 ja 12/02.

Mulle tuli pienessä kolarissa polveen ja nilkkaan haavaruhjeet, yhteensä pistettiin kolme tikkiä ja vaikka tikit on jo poistettu, haavat on auki. Ei se aina riipu päivälleen miten saa käydä saunassa ja uimassa tms., eikö perussääntönä vois sanoa, että sitte ku haavat umpeutunu kunnolla, niin voi käydä.

Yhteistyössä