saako ESIMIES kertoa mun sairasloman syitä muille työntekijöille??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko oikein?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onko oikein?

Vieras
SAAKO MUN ESIMIES SIIS KERTOA MUILLE MUN KANS SAMASSA TYÖPAIKASSA OLLEILLE mun sairasloman syytä.. tai olin leikkauksessa niin tää olikertonu mun 3vk sairasloman aikana muille työntekijöille mun leikkauksesta,miten se olimenny ym
samoiten kun taas vaikka irja on sairaslomalla niin kertoo sen sit taas mulle..
kyl mua ärsytti kun palaan reilu 3vk lomalta niin mun "työkaverit" tietää kaiken ei tarvi ite kertoo ees mitään ku heti tullaan sanoon et "sulla meni kuulemma leikkaus ihan hyvin"

Ei saa kertoa mun mielestä. Meilläkin oli aikasemmassa työpaikassa yks pomo, joka aina vihjaili muille "käsimerkein" mikä ketäkin vaivasi.. Esim. jos joku oli raskaana niin näytti isoa mahaa käsillään :headwall:

ei saa eikä mitään muutakaan.
mun entinen (onneks) pomoni levitti raskauden kaikkien tietoon ja olin tosi alussa. ois voinu mennä keskenkin. kerroin vaan kun olin saikulla pahoinvoinnin vuoksi.
sanoi vielä ettei kerro muille,saan itse kertoa. ja paskat..
se vuotaa tai vuosi kaikkien asiat kaikille.
onneks se lähti vaihtoon,sääli vaan uutta työporukkaa siellä.

Meillä ennen henkilöstöpäällikkö laittoi kaikille sähköpostia tyyliin "Matti Meikäläinen on tänään poissa vatsataudin takia". Ei ees tajunnu että se on väärin, ennen kuin luottamusmies siitä ärähti. Nyt ei enää oo ilmotellu sähköpostilla, mutta epäilemättä seläntakana juttu kiertää...

no mun kai oli vähän pakko kertoo syytä sillä tää oli niin pitkä prosessi ja piti anoo jo vapaa päiviä siltä ajalta kun olin sairaalassa 3pv ja siihen sitten päälle 3 viikon saikku.
pystyyköhän jollekkin ees nimettömänä valittamaan?? vai tuleeko se ilmi..
mua ärsyttää suunnattomasti en tosiaan halua et mun systeemejä selvitetään kaikille..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no mun kai oli vähän pakko kertoo syytä sillä tää oli niin pitkä prosessi ja piti anoo jo vapaa päiviä siltä ajalta kun olin sairaalassa 3pv ja siihen sitten päälle 3 viikon saikku.
pystyyköhän jollekkin ees nimettömänä valittamaan?? vai tuleeko se ilmi..
mua ärsyttää suunnattomasti en tosiaan halua et mun systeemejä selvitetään kaikille..

no työsuojelupiiriin tietty voit ottaa yhteyttä ja kysyä. mutta kyllä se tietysti sen selville saa että kuka on valittanu ja mistä. eli valitettavasti et voi nimettömänä sitä tehä. koska se tulee esimiehen tietoon se syy miksi siitä on valitettu.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
niinku moni sanoki jo niin ei saa, ellet ole itse antanu lupaa siihen tai pyytäny infoomaan läheisimpiä työkavereita.

en tod.. tosiaankin puhun tästä edes harkiten.. ku kuitenki se leviää jos ei muuten ni selän takana juoruten..
menin yhen paikalle ku toinen joutu lopettaan ni jo haastattelussa se päivitteli mulle tätä toista joka pois olilähteny..

ei saa kertoa, olin just sellasessa vaitiolovelvollisuuskoulutuksessa jossa puhuttiin tästäkin. jos joku työntekijä on pois ja toinen kysyy et mikä sitä vaivaa, niin pomon kuuluu sanoa, et hän ei ole paikalla :D
naurettiin tätä ihan sairaasti yks päivä kun mä soittelen tosi usein mun työkaverin kanssa ja tiesin ennen pomoa et se jää saikulle selästään. töissä sit heitin pomolle, et "mikäs maijaa vaivaa?" johon pomo sanoi, että "maija ei ole paikalla" ja tää siis oli ihan sikahauska juttu siinä tilanteessa, koska pomokin tiesi et mä oon tienny ennen sitä sen saikun syyn, mut sitä ei vaan saa sanoo :D
nojoo, olipa varmaan hauskaa tälleen kerrottuna :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
niinku moni sanoki jo niin ei saa, ellet ole itse antanu lupaa siihen tai pyytäny infoomaan läheisimpiä työkavereita.

en tod.. tosiaankin puhun tästä edes harkiten.. ku kuitenki se leviää jos ei muuten ni selän takana juoruten..
menin yhen paikalle ku toinen joutu lopettaan ni jo haastattelussa se päivitteli mulle tätä toista joka pois olilähteny..

:o fiksu.... :headwall:

Ei todellakaan saa.

Mä olen yleensä pyytänyt lääkäriltä todistuksen, jossa lukee että "Lääkärin määräämä työstä poissaolo". Ei kuulu meinaan edes pomolle/opettajalle, miksi olen ollut poissa.

Alkuperäinen kirjoittaja SiNiLiLJA:
ei saa kertoa, olin just sellasessa vaitiolovelvollisuuskoulutuksessa jossa puhuttiin tästäkin. jos joku työntekijä on pois ja toinen kysyy et mikä sitä vaivaa, niin pomon kuuluu sanoa, et hän ei ole paikalla :D
naurettiin tätä ihan sairaasti yks päivä kun mä soittelen tosi usein mun työkaverin kanssa ja tiesin ennen pomoa et se jää saikulle selästään. töissä sit heitin pomolle, et "mikäs maijaa vaivaa?" johon pomo sanoi, että "maija ei ole paikalla" ja tää siis oli ihan sikahauska juttu siinä tilanteessa, koska pomokin tiesi et mä oon tienny ennen sitä sen saikun syyn, mut sitä ei vaan saa sanoo :D
nojoo, olipa varmaan hauskaa tälleen kerrottuna :laugh:

:laugh: :laugh: mie ainaki pystyin kuvittelemaan koko tilanteen. ei varmaan ollu naamat ihan täysin peruslukemilla kummallakaan, siulla ja pomollas? :D

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ei todellakaan saa.

Mä olen yleensä pyytänyt lääkäriltä todistuksen, jossa lukee että "Lääkärin määräämä työstä poissaolo". Ei kuulu meinaan edes pomolle/opettajalle, miksi olen ollut poissa.

no tää on totta. mutten ees tienny sitä että tommosenki lääkärintodistuksen saa jos pyytää? :o

mitähän ne ois vakuutusyhtiössä sanoneet jos oisin pyytäny kirurgia kirjottamaan ton syyksi todistuksiin :laugh: :laugh: ei ois varmaan menny läpi

eikä kuulu esimiehellekään. Mun s.todistuksessa luki diagnoosikoodi ja kysyi mikä tämä on, sanoin, että se on henkilökohtainen asia. Soitin liittoon, mun ei olisi pitänyt edes välttämättä näyttää koko todistusta hänelle vaan henkilösöpuolen ihmiselle, mutta vaati nähdä itse (siis mun ex-pomo).

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ei todellakaan saa.

mä en oo ikinä kuullut, että tollanen hyväksytään. olen asiasta meinaa kysynyt, ja lääkärit on sanonu, että vähintään se dg-nro pitää näkyä, mitään muuta tekstiä ei välttämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mä en oo ikinä kuullut, että tollanen hyväksytään. olen asiasta meinaa kysynyt, ja lääkärit on sanonu, että vähintään se dg-nro pitää näkyä, mitään muuta tekstiä ei välttämättä.

Mä sain tuollaisen juuri edellisviikolla. Ei ole edes diagnoosinumeroa.

Joskus raskausaikana sain sellaisen todistuksen, missä luki pelkkä diagnoosinumero. Tuossa tosiaan lukee vaan että "Lääkärin määräämä työstä poissaolo", siinä lisätietoja-kohdassa. ICD-koodin kohta on jätetty tyhjäksi.

Meillä tuli edellisessä työpaikassa (iso valtion virasto) jossain vaiheessa sellainen ohjeistus, että sairauslomalappu laitettiin vain suoraan nimetylle henkilölle keskushallintoon. Ennen meni jos minkä esittelijän kautta ja jutut levisivät. Sairauslomapaperiin vain poissaoloaika ja ruksi ruutuun, mikäli sairauslomatodistus oli laitettu eteenpäin. En ikinä sanonut esimiehelle muuta kuin että olen sairas, sairauslomaa x päivää. Palaan töihin silloin ja silloin.

Yhteistyössä