saako elatusmaksut TAKAUTUVASTI KELASTA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
mulle tutut sanonut että ei saa ja on hakemukset olleet joulukuulta sisässä noin pari viikkoa jo sillä joka ne tekee,kela on maksajana mulla ollut koska mies jäänyt sairausjutuille ja saa minimitulot.
eli saanko jos ei kerkiä tulemaan paperit vielä tuohon 10 päivään mennessä niin tammikuun kuitenkin?
olen kelaan jättänyt hakemuksen jo kanssa että toimitan liitteet ja haen tukea 1.1.11 alkaen.

[QUOTE="mini";22788584]kyllä miun mielestä kela maksaa elatuksia kuten muitakin tukia takautuvasti ENINTÄÄN 3 kuukaudelta.[/QUOTE]

Saimme 6 kuukautta takautuvasti kotihoidontukea.. Onko näissä tuissa sitten kuitenkin eroa takautuvuuden kanssa? Emmietiiä.

huh kiitos,toivottavast on näin.
olin kanssa että nainen kupeksii virastossa niiden papereiden kanssa että jään tosiaan tammikuulta vaille tuota kokonaan.

viraston kupeksinta ei liity takautuvaan maksuun. takautuva maksu katsotaan siitä taaksepäin, kun hakija on tehnyt hakemuksen, eli teillä ei taida olla edes kyse takautuvasta maksusta, koska olet hakemuksen jättänyt heti kun tilanne on muuttunut. eli no worries!!

[QUOTE="hmm";22788786]viraston kupeksinta ei liity takautuvaan maksuun. takautuva maksu katsotaan siitä taaksepäin, kun hakija on tehnyt hakemuksen, eli teillä ei taida olla edes kyse takautuvasta maksusta, koska olet hakemuksen jättänyt heti kun tilanne on muuttunut. eli no worries!![/QUOTE]

Jep eli oleellista on milloin hakemus on jätetty Kelaan.

kyllä saa takautuvasti, kuitenkin enintään 3 kuukauden ajalta. Ja tosiaan siitä taaksepäin kun hakemus on saapunut, ei siitä kun päätös tehdään!
http://kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/301208101004HL?OpenDocument

Yhteistyössä