Saako Coolix-tabletteja ottaa raskausaikana? Mikä auttaa kurkkukipuun??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kipeä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kipeä"

Vieras
Teratologinen tietopalvelu menny just kiinni, eikä missään lue saako noita ottaa raskaana ollessa. Aivan tajuttoman kipeä kurkku, limakalvot ihan vereksellä, ei pysty puhumaan ja hyvä kun nielaista uskaltaa harvakseltaan.

Olen juonu lämmintä, kurlannu suolavedellä, syöny kurkkupastilleja (mynthon, sokerittomia en voi syödä joten fisherman's friendit yms on pois laskuista)... Heeelp.

http://www.pharysol.fi/

tämmösen mainoksen näin lehdessä..tässä lukee että voi ottaa raskauden aikana...

Noista coolixeista en tiedä

Olen mie tätäkin testannut viime keväänä (silloin en kyllä ollut raskaana ja oli vaan ihan tavisflunssa eli kurkku ei juurikaan kipeä) mutta ei ollut kovinkaan paljon apua.. Mut kiitos kun yritit auttaa :)

Ossaisko kukkaan sanua nuista Coolixeista... :attn:

Mä olen ollut pari viikkoa flunssassa joka alkoi kovalla kurkkikivulla. Apteekin Santasapina- namut auttoi tosi hyvin! Kannattaa kyllä kokeilla :)

Soita johonkin apteekkin ja tarkista asia coolixien kohdalla? Kyllähän apteekit on vielä auki ja ne voi katsoa mitä pakkauselosteessa lukee :)

Hei noitahan voiskin kokeilla :)

Pakkausselosteessa ei sanota juuta eikä jaata.. Juuri soitin yhdelle lääkäritutulle joka katsoi jostain tietokannasta ettei siitä löydy mitään tietoa. No, menen apteekkiin ja ostan jotain vaan mitä en oo vielä kokeillut ja mitä voi nyt ottaa, täytyy kysellä.

Ainakin mulle ne sano apteekista esim strepsilsien kohdalla, että voi ottaa kunhan noudattaa annosrajoja. Pakkauksessa ei siis sanottu oikein mitään. Mulle kuitenkin tepsi noi santasapinat niin hyvin, etten tarvinnut sitten muuta :) Raskaana ei kuitenkaan mielellään ota mitään ylimääräistä. Veikkasin, että voit huoletta ottaa päivässä yhden tai kaksi coolixia jos siltä tuntuu. Lukeeko pakkauksessa, että mitä ne sisältää?

[QUOTE="Odottelija";22439229]Ainakin mulle ne sano apteekista esim strepsilsien kohdalla, että voi ottaa kunhan noudattaa annosrajoja. Pakkauksessa ei siis sanottu oikein mitään. Mulle kuitenkin tepsi noi santasapinat niin hyvin, etten tarvinnut sitten muuta :) Raskaana ei kuitenkaan mielellään ota mitään ylimääräistä. Veikkasin, että voit huoletta ottaa päivässä yhden tai kaksi coolixia jos siltä tuntuu. Lukeeko pakkauksessa, että mitä ne sisältää?[/QUOTE]

COOLIX OLIIVINLEHTIUUTE-KSYLITOLITABLETTI 20 TABL - Yliopiston verkkoapteekki
Pakkausselostuksessa on lähinnä et suurin osa 66,3% ksylitolia, täyteaineita, piparminttuöljyä ja mentolia (muistaakseni), oliivinlehtiuute 2%.

Minäpä testaan niitä santasapinoita :)

Yhteistyössä