Saako alkuraskaudessa laihduttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahdistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ahdistus

Vieras
Olen tässä muutamassa viikossa onnistunut lihomaan 4kg (järkyttävää!) ja ahdistaa tosi paljon. Mietin ku jotkut oksentavatkin monta vkoa ja sanotaan et ei ole vauvalle haittaa,niin onko siitä sitten jos söisin esim. 1000-1200kcal päivässä?

Minulla aina ollut kamala kompleksi painostani,ja todella ahdistava olo kokoajan tämän takia. Vaikka tiedän että on hölmöä,mutta en voi ajatuksille mitään :/
Eikö rd-ruokavalio ole ainakin sallittu? En todella tahdo mitenkään raskautta vaarantaa,kai se on vaan koitettava syödä terveellisesti ja toivoa että ei samaa tahtia paino nousisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Minulla aina ollut kamala kompleksi painostani,ja todella ahdistava olo kokoajan tämän takia. Vaikka tiedän että on hölmöä,mutta en voi ajatuksille mitään :/
Eikö rd-ruokavalio ole ainakin sallittu? En todella tahdo mitenkään raskautta vaarantaa,kai se on vaan koitettava syödä terveellisesti ja toivoa että ei samaa tahtia paino nousisi.

Kyllä rd-ruokavalio on täysin sallittu. Mutta älä laihduttamaan ala, syöt vaan terveellisesti.

Älä laihduta, ainoastaan tasoita painonnousua. Laihdutus voi saada raskasmetallit elimistöstäsi liikkeelle. Raskasmetallit varastoituvat rasvakudokseen ja kun ravakudos alkaa hävitä, lähtevät kaikki ihanuudet liikkeelle -> vauvaan. Koita nyt saada järki käteesi ja kestää se, että paino tulee nousemaan. Itse en vaa'alla käy kuin neuvolassa, jotta en ehdi painoa murehtia. Kuten mies jo esikoisen aikana totesi: maitoa ne kilot on. Esikoisen aikana painoa tuli reippaat 20 kiloa (lähtö BMI 22) ja kaikki lähti. Nyt uuteen raskauteen lähtöpaino oli grammalleen sama ja vaaka on hylätty imetyksen loppuun saakka.

kaloreita ei kannata laskea, mutta paöjon esim kasviksia, marjoja , hedelmiä, vettä ja ihan normaalia treveellistä ruokaa vaikka hieman vähärasvaisempaa. Ei kovin paljon herkkuja, pullaa, kakkua, karkkia, sipsejä, limppareita...

Alkuperäinen kirjoittaja Ahdistus:
Olen tässä muutamassa viikossa onnistunut lihomaan 4kg (järkyttävää!) ja ahdistaa tosi paljon. Mietin ku jotkut oksentavatkin monta vkoa ja sanotaan et ei ole vauvalle haittaa,niin onko siitä sitten jos söisin esim. 1000-1200kcal päivässä?

Muutamassa viikossa ei liho noin paljoa, olet luultavasti kerännyt vain nestettä kuumuuden ja raskauden yhteysvaikutuksesta. Muista juoda riittävästi vettä ja kivennäisvettä, kyllä se siitä katoaa kun muuten syöt terveellisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kaloreita ei kannata laskea, mutta paöjon esim kasviksia, marjoja , hedelmiä, vettä ja ihan normaalia treveellistä ruokaa vaikka hieman vähärasvaisempaa. Ei kovin paljon herkkuja, pullaa, kakkua, karkkia, sipsejä, limppareita...

Ajattelisin samoin.
Ja jos paino on ongelma, sanoitko kompleksi, niin ehkä sen asian eteen voisi tehdä jotain psyykistä työtä? Juttele neuvolassa, josko kävisit vaikka psykologilla vähän jutskailemassa mikä se ongelma oikein on. Jatkoa ajatellen ehkä helpottaisi, kun keho kuitenkin muuttuu. Eikä niitä kompleksejaan toki halua jättää lapsilleenkaan, eihän?

Totta että vaaka pitäisi hävittää :D ahdistus iskikin kunnolla vasta kun vaa'alla kävin ja näin miten paljon paino noussut. Kiitos teille,herkut siis ainakin minimiin ja terveellistä ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Totta että vaaka pitäisi hävittää :D ahdistus iskikin kunnolla vasta kun vaa'alla kävin ja näin miten paljon paino noussut. Kiitos teille,herkut siis ainakin minimiin ja terveellistä ruokaa.

Mul on ihan järkyn iso maha ja oon VASTA rv 18. Olen jättänyt vaa´alla käynnit pelkkiin neuvolakäynteihin, ja jos neuvolan tädin mielestä paino on liikaa näussut niin se kyllä siitä sullekin huomauttaa :) Viime neuvolassa just olin varma että sanoo jotain painosta kun must tuntuu että oon lihonut valtavaksi, mutta sanoi että just sopiva painonnousu, vois olla enemmänkin.

Ja mullakin oli sillon ekoina viikkoina turvotusta joka sai mahankin niin isoks ettei mahtunu vaatteisiin. Ananasta, kivennäisvettä, mansikoita =)

Minulla on kaksi lasta ennestään,toisen jälkeen näin kamalan vaivan kun 16kg pudotin painoa. En haluaisi raskauden jälkeen olla taas samassa tilassa. Mutta ongelma painon kanssa on alkanut jo ala-asteella koulukiusaamisen takia. Jotenkin ajattelen että olen arvoton jos lihon :/ Nyt alkanut miettiä että kaikki huomaavat lihomisen,miestäkin käy ällöttämään.. Älyttömiä ajatuksia pää täynnä

Yhteistyössä