Saako äiti viedä mielestänne lapset hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
... jos itse on sairaslomalla. Olen uupumuksen ja masennuksen vuoksi sairaslomalla enkä jaksaisi nyt millään hoitaa lapsia mutta toisaalta on huono omatunto kun vien lapset hoitoon ja itse olen kotona.

Riippuu siitä miksi on sairaslomalla. Jos jotain harmitonta niin kyllä hyvä äiti voi silloin hoitaa/viettää enemmän aikaa lasten kanssa.

Mutta jos olet sairaslomaa saanut uupumuksen ja masennuksen vuoksi, niin lepää rauhassa ja anna lasten olla hyvällä omalla tunnolla hoidossa, keskity vaan omaan oloosi :)

Ilman muuta!! Ei siinä ole käytännön eroa siihen, että olisit vaikka keuhkokuumeessa tms! Jaksamista!! :hug: Valitettavasti tiedän melko hyvin miltä susta tuntuu ja myös sen, että siitä voi päästä jollei ihan kokonaan ohi niin ainakin parempaan suuntaan.. :)

Itse olen ollut vakavan masennuksen ja uupumuksen takia sairaslomalla lähes vuoden ja kyllä, olen vienyt tyttöni päiväkotiin. Lyhyempää päivää ollut ja välillä tehty reissuja millon minnekkin ja muutenkin välillä vapaapäiviä.

Mutta lapsen paras se on että äiti saa rauhassa sairastaa ainakin sen pahimman yli. Turha siitä on potea huonoa omaatuntoa.

Yhteistyössä