Saako 1kk ikäinen vauva nukkua mahallaan?

Olisinkohan jonkun "virallisen" ohjeen kuullut että sit ku osaa kääntää pään ettei tulehdu siihen? Saatoin myös valehdella, en tiedä onko tuollaista.

Jokatapauksessa, meidän molemmat on nukkuneet mahallaan aina. Ei ne muussa asennossa nuku.
 
samma här
niin nukkuu meidänkin tyttö koko yön massullaan, on aina nukkunu. vauvateholla synnärillä hoitajat sen jo niin käänti kun ei meinannu asettua koppaan muuten. heti aina rauhottui. ja hyvin pierettää :D

mutta siis miten niin tulehdu???
 
Alkuperäinen kirjoittaja samma här:
niin nukkuu meidänkin tyttö koko yön massullaan, on aina nukkunu. vauvateholla synnärillä hoitajat sen jo niin käänti kun ei meinannu asettua koppaan muuten. heti aina rauhottui. ja hyvin pierettää :D

mutta siis miten niin tulehdu???
Tarkoittaa ettei tukehdu.
 
viiden muksun mamma
Kai se jokin suositus on olemassa, että kyljellään ja selällään suositellaan nukuttamista... Meillä kaksi ensimmäistä nukkuivat paljon paremmin mahallaan, joten annoin nukkua niin (mitä nyt sitten itse hyppäsin alvariinsa sängyn tai kopan vierellä kurkkimassa, että kaikki on hyvin). Jos on mahavaivoja, mahallaan olo helpottaa masuvaivoja hyvin.
 
Kyllä varmaan saa, mutta itse en uskaltais jättää mahalleen nukkumaan; jos vaikka ei osaakaan kääntää päätään ja vaikka tukehtuu... Ok, oon ehkä hieman hermoheikko, mutta meillä näin. Vauvan viereen laitetaan pehmolelu, joka on "kiilana" ettei pääsis kääntymään mahalleen sekä peiton kanssa yritän vähän kiilata että vauva kestäis kyljellään.
 

Yhteistyössä