Saadaanko ulkomaalaisia raiskaajia koskaan kiinni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierailijanainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierailijanainen

Vieras
Tapahtuneesta on pian kulunut 6 vuotta ja raiskaajaa ei vieläkään ole tavoitettu kuulusteluiden jälkeen, henkilöllisyys on kyllä tiedossa. Mies on ulkomaalainen, eikä hänellä ole suomen kansalaisuutta.
Kuinka syytetty päästetään kuulusteluistakin kotiin, vaikka todisteet, dna ja minun kertomani ovat täysin eri kuin syytetyn kertomus. Sen jälkeen hänestä ei ole kuulunut. Jos hän on palannut kotimaahansa, saadaanko häntä enään ikinä kiinni? Minä vain odotan että rikos vanhenee ja koko rikosilmoitus oli ihan turha?

Keväällä 2008 minut raiskattiin kaksi kertaa autossa, tekijä oli minulle tuntematon ulkomaalainen mies ja poimi minut keskustasta kyytiin, väittäen olevansa taksikuski, näin ei kuitenkaan ollut. Hänen piti ajaa minut kotiin, mutta kun neuvoin kääntymään, hän vain jatkoi matkaa. Menimme jonkinlaiselle metsäparkkipaikalle, ei valoja tai asutusta. Tapahtuneen jälkeen olin aivan varma etten pääse enään ikinä kotiin. Mies kuitenkin ajoi sinne minne pyysin, en halunnut hänen tietävän missä asuin, joten neuvoin hänelle tien ystäväni luokse. Taaskaan hän ei kulmalla kääntynyt vaan ajoi läheiselle rannalle, mies näköjään tunsi alueen. Raiskasi minut toisen kerran ja vei minut minne pyysin. Olin jonkinlaisessa shokkitilassa, en ymmärtänyt oikein mitä oli tapahtunut, mietin vain että päästääkö hän minut oikeasti menemään. Osaisin kuvailla miehen ulkonäön, auton mallin ja värin, rekisteritunnuksen ja kaiken lisäksi hän ei toisella kerralla käyttänyt ehkäisyä. Ystäväni luona soitin poliisit hakemaan minut ja kävin kotoa hakemassa puhtaita vaatteita. Lääkärin tarkastuksesta ja kuulusteluista en muista juuri muuta kuin, että pidin tilannetta vastenmielisenä ja olisin vain tahtonut kotiin. 4-5 tuntia tapahtuneen jälkeen puhalsin vielä n. 1,5 promillea.

Vuosi tapahtuneen jälkeen kuulin että miehen dna oli tunnistettu ja hän oli käynyt kuulusteluissa, ei muistanut tapahtumaa, kunnes yht'äkkiä olikin muistanut jonkun maksullisen naisen, joka yritti varastaa hänen puhelimensa. Mutta joissakin asioissa kuitenkin vetosi uskontoonsa ja hän oli naimisissa. Myöskään hänen tarinansa ei ollut uskottava maksullisesta naisesta, asiat olivat ristiriidassa minun kertomani ja jopa todisteiden kanssa.
Hänet oli päästetty vapaaksi.
Ja vasta tässä vaiheessa ystäväni pyydettiin todistajaksi, koska oli ensimmäinen ihminen joka minut tapahtuneen jälkeen näki, kuulustelu tehtiin puhelimessa, ja hänen olisi tultava myös oikeudenkäyntiin todistamaan.
Tuli ensimmäinen kutsu käräjille, mutta syytetty ei ollut hakenut haastetta, eli oikeudenkäyntiä ei ollut. Minulle tämä kerrottiin vasta, kun kyselin missä salissa tapaus käsitellään, eli olin saapunut paikalle turhaan.
Puolenvuoden päästä tuli uusi kutsu, ystäväni soitti muutamaa päivää aikaisemmin, ettei oikeudenkäyntiä ole, minulle ei taaskaan ilmoitettu asiasta.
Jälleen aikaa kului noin puolivuotta ja tuli kutsu käräjille, mutta peruttiin jälleen.
Sen jälkeen asiasta ei ole kuulunut mitään, en ole saanut edes syyttäjää kiinni.

Yhteistyössä