saa poistaa

Nää nukkumiset on monimutkasia juttuja. Mun esikoinen herätteli 5 - 10 kertaa yössä parin kuukauden ikäisestä kaks vuotiaaks.. Välillä oli kausia et itki ihan paniikissa unissaan, välillä nukuteltiin parikin tuntia keskellä yötä. Eli meidän öistä ja nukkumisista löytyy ihan kaikkee paits sitä yhtenäistä yötä (vieläkään). Kaikenlaista kokeiltiin, mut loppujen lopuks oon sitä mieltä että ainoo mikä auttaa on aika. Tiedän mitä väsymys on .. mä olisin antanu ilomielin talon ja tavarat sille joka ois saanu lapsen nukkumaan, mut semmosta ihmistä ei vaan löytyny. Jaksamista. Toivottavasti saat joltain ihan konkreettisia neuvoja :hug: .

Nyt tulee kyllä niin paljon "huono äiti"-palautetta, mutta antaa tulla. Meillä vähän samantapainen tilanne. Tyttö tuon 1v1kk ja kuukausia mennyt yöt pipariksi. Joululomalla vieroitin pullosta ja nyt olen sortunut antamaan nokkamukin öisin kun en muuten saa lasta hiljaiseksi. Sylissä kyllä hiljenee, mutta meidän sänkyyn vietäessä alkaa leikkiä enkä voi koko yötä lasta sylissä heijata.

Olen monta yötä valvonut ja koittanut vastata huutoon sylillä, silittelyllä ja nokkamukilla ja yleensä mikään näistä ei edes toimi. Paitsi syli, mutta havahtuu heti sänkyyn nostettaessa. Aina kun huoneeseen menee rauhoittelemaan niin meteli vaan yltyy ja huuto kestää tunteja.

SIIS, Näin meillä: Lapsi huutaa yksinään huoneessaan tai vaihtoehtoisesti kannetaan kylpyhuoneeseen nukkumaan jos herättää siskonsa, ja jatkaa uniaan 20min huudon jälkeen. Näin vain on kaikille helpompaa, niin kauhealta kuin se kuulostaakin. Monen kiemuran jälkeen, tämä on vain ollut toimivin konsti. Jos jollain parempia ideoita, myös tänne otetaan mielellään vastaan. :)

Eli ehdotukseni on, että ANNA HUUTAA :heart:

Yhteistyössä