Saa nähdä miten mies pärjää lapsen kanssa lääkärissä, on ne ainakin kotoa lähteneet, mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shihtzu

Vieras
ilman ulkovaatteita :)

Itse olin töissä ja en siksi päässy mukaan ja mies lupasi hoitaa asian itse. Laitoin illalla sisävaatteet keittiönpöydälle valmiiksi ja ulkovaatteet ulkovaaterahin päälle valmiiksi, että tietää mitä päälle laittaa.
No äsken tulin kotiin ja ulkovaatteet on edelleen siinä rahin päällä, eikä muitakaan ulkovaatteita ole otettu, joten lapsi on pelkissä sisävaatteissa liikkeellä. Ei siis hattua, ei lapasia, ei takkia eikä kenkiä.

Jotkut miehet eivät osaa edes persettään pyyhkiä, niin miten sitten lapsen vaatetus olisi hanskassa. :whistle:
Onneksi oma mieheni on terveellä järjellä varustettu yksilö. :p

Mä luulen, että se on ajatellut, että kun ei ole niitä ulkovaatteita samassa paikassa kuin sisävaatteet, niin ei niitä tarvi. Sen kyllä tiedän että lämpimään autoon on lapsen vienyt, koska käy aina laittamassa auton lämpiämään ennen lähtöä.
Ja ei sille mitään satikutia kannata antaa, ei siitä ole mitään hyötyä.

Ei ole lapsen kanssa hirveästi kahden ollut, niin että jonnekin menevät ja pitää pukea, yleensä minä sen olen hoitanut ja lapsi kulkenut mun mukana, kun mies on niin paljon töissä.

Vaikka minä pääosin hoidan lapset 24/7 yksin, niin kyllä tuo mies osaa vaatetta pukea noille jollen ole paikalla. Ettei olisi miehesi kuitenkin pukenut lapsille toisia ulkovaatteita???

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Mä luulen, että se on ajatellut, että kun ei ole niitä ulkovaatteita samassa paikassa kuin sisävaatteet, niin ei niitä tarvi. Sen kyllä tiedän että lämpimään autoon on lapsen vienyt, koska käy aina laittamassa auton lämpiämään ennen lähtöä.

Ei ole lapsen kanssa hirveästi kahden ollut, niin että jonnekin menevät ja pitää pukea, yleensä minä sen olen hoitanut ja lapsi kulkenut mun mukana, kun mies on niin paljon töissä.

Onko se auto lämmin kun tulevat lääkäristä?

Mä en oikeasti voi uskoa tätä. Että joku mies on noin typerä.

Eikä mulle tulis mieleenkään että mun pitäis katsoo lapselle vaatteet valmiiks...kyllä meihen on oltava senverta järkevä että tajuaa mitä lapselle pitää pukee päälle. Jos ei noin yksikertasta asiaa tajua niin ois tekemättä lapsia kokonaan.

Jos aina tehdää asiat valmiiks niin noinhan siinä sit käy et ei osata käyttää sitä omaa päätään, kun ei olla saatu oppia asioita.

Ellei sit mies ole laittanut jotain muuta ulkovaatetta kun ne valmiiks tarjotut, tämäkin on joskus tullu huomattua et mies on näpäyttäny takasin, kun häntä on täytenä tampiona pidetty :)

No onneksi lapsella on sentäs 2 pitkähihaista paitaa päällä, sukkahousut ja farkut sekä sukat, että ei ihan kevyessä sisävaatetuksessa sentään ole. On varmaan vetässy sen collegetakin hupun jätkän päähän, kun siinä huppu on.

Ja mies ei itsekään pistä ulkovaatteita päälle kun lähtee?

Oliko edes kengät hävinneet?

Ei tuolta mun mielestä muita vaatteita ole otettu, eikä varmaan alkaisi tuota laatikkoa enempi kaivamaan.

Kyllä mun on laitettava vaatteet valmiiksi, kun ei mies muuten mitään löytäisi, kun meillä on noi lapsen vaatteet vähän siellä ja täällä, ei ainakaan missään siististi kaapissa, kun ei ole mitään vaatekaappia niille vaatteille.

Jos kuitenkin on ottanut jotakin päälle,ehkä villapaidan takin sijaan? Miehet ne kyllä keksii kaikkea hullua ja monet naurut saatu täälläkin nauraa kun huomaan miten lapset välillä puettu jos itse en ole kotona :D

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:

Ja mies ei itsekään pistä ulkovaatteita päälle kun lähtee?

Oliko edes kengät hävinneet?

1,5v. ei ole kengätkään hävinneet. Suurella todennäköisyydellä miehelläkään ei takkia ole päällä, kun ei itsekään automatkoilla koskaan takkia pidä, niin ehkä siksikään ei tajua että lapselle pitää laittaa, vaikka eivät varsinaisesti ulkona olekaan.
Työtakki sillä varmaan on mukana, mutta autontakapenkillä.

No poitsu tuli lääkäristä ja kengät oli kyllä laittanutkin jalkaan, sellaista joita en muistanut että onkaan, joten siksi luulin ettei kenkiäkään ollut. Onneksi täällä on tänään aika lämmintä, joten ei poitsua näyttänyt paleltavan.
En ole miehen kanssa asiasta puhunut, kun en itse häntä vielä ole nähnyt, olin nimittäin taas työnteossa kun lapsi tuli ja tätini otti hänet vastaan.

Onneksi täällä on varsin lämmin päivä tänään, niin pienet matkat ulkona ilman vaatetta ei maata kaada, kun ulkona oli jo aamupäivällä nollassa lämpötila.

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Ounou... onko sun lapses kovastikkin kipee? Vai ihan kontrollikäynnillä?
Mä aattelin, että mun mies ei tajua lasten vaateasioista mitään, mut nouhätä :)

Ei ollut kipeä vaan ihan silmälääkärillä käynti tarkastuksessa, kun karsasti vielä vähän vajaa vuoden ikäisenä.

Heh...hauska tarina. Vaikea vaan uskoa että noin "oma-aloitteeton" voipi olla olemassa...Voisit kyllä pikkuisen mainita vaikkapa hieman vinoille. Mä jotenkin (tyhmä maalainen kun olen) kuvittelen että se on kaikille aikuisille aika selkiö että lapselle puetaan talvella myös ulkovaatteet. Voihan se auto vaikka matkalla hajota ja jäädään tienpieleen. Siis sitten vaikka mukaan edes.

Uusimmat

Yhteistyössä