Saa kivittää; aion lintsata huomenna töistä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lintsari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lintsari

Vieras
Mulla oli lomaa ja koko loma meni ihan persiilleen, sairastin mahataudissa ma-to!! Vasta perjantaina olin kunnossa.
Mulla olis huomenna työpäivä ennen joulua, mutta vi**u v*tuttaa niin paljon loman pipariksi meno, että aion ottaa ns. takaisin enkä mee huomenna töihin! Mitään jouluvalmisteluja en ole juurikaan ehtinyt tekemään. Juu saa siis haukkua ja moralisoida, mutta näin on nyt näppylät!

Tuo viittaa aika vahvasti siihen että työnantaja/ pomo on tosi syvältä...
En kommentoi sen kummemmin; jos ne tehtävät jää sulle joka tapauksessa tehtäväksi myöhemmin niin, so...? Muussa tapauksessa toivon, ettei työkaverisi joudu kärsimään lintasailustasi.

Kurjaa se on lomallakin sairastaa :hug:

Ihan kiva ylläri työkavereillekin, että jätät hommat heidän harteilleen.

Mutta joo, kukin tavallaan. Itsekin joskus ollut saikulla, kun töissä meni todella huonosti...

Toivottavasti olet kuitenkin palkattomalla vapaalla. Siis eihän töihin tarvitse mennä, mutta miksi nostaa palkkaa, jos ei töissä ole ja töitä tee??? Mikä velvollisuus ja miksi työntantajan pitää maksaa siitä, että työntekijä lojuu kotonaan tekemäsä jouluvalmisteluja??!!

Mutta ilmeisesti ap nostaa sairasloman palkkaa vaikkei sairas olekaan ja silloi minä kyllä ainakin kivitän, etenkin kun luvan annoit.

Typeän tempun tekee työnantajalle ja työkavereille.

Et ole ainoa, joka on koko lomansa sairastanut, mutta ei jokaikinen silti mene hakemaan sairaslomaa jatkoksi, jotta voisi nauttia lomasta.. ei ole työnantajan vika että sun lomasuunnitelmat meni pieleen. ja silti maksatat sen työntantajalla!!!

Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Toivottavasti olet kuitenkin palkattomalla vapaalla. Siis eihän töihin tarvitse mennä, mutta miksi nostaa palkkaa, jos ei töissä ole ja töitä tee??? Mikä velvollisuus ja miksi työntantajan pitää maksaa siitä, että työntekijä lojuu kotonaan tekemäsä jouluvalmisteluja??!!

Mutta ilmeisesti ap nostaa sairasloman palkkaa vaikkei sairas olekaan ja silloi minä kyllä ainakin kivitän, etenkin kun luvan annoit.

Et ole ainoa, joka on koko lomansa sairastanut, mutta ei jokaikinen silti mene hakemaan sairaslomaa jatkoksi, jotta voisi nauttia lomasta.. ei ole työnantajan vika että sun lomasuunnitelmat meni pieleen. ja silti maksatat sen työntantajalla!!!

Muistan yhden alaiseni:
Oli lomallaan kipeä, haki sairaslomatodistuksen ja sitten jatkoi omavaltaisesti lomaansa niin monella päivällä ku oli saikulla ollut lomallaan ;)
(Eikä vastannut näinä päivinä puhelimeen).
Eipä se tytsy kauaa meillä töissä ollut.

miehen työpaikalla jos joku päättäis tehdä noin niin siinä kärsis varmasti joku, koska se joku soitettais vapaa-ajalta töihin tuuraamaan toista.

toivottavasti ap:n työpaikalla ei tällaista käytäntöä.. julmaa olis pilata tieten tahtoen sitten toisen jouluvalmisteluja..

Siis miksi ihmeessä työnantajan kuuluu maksaa lorvailusta. Tuohan on suorastaan petosta. Pyytäkää edes palkatonta lomaa, eihän työpaikka vankila ole. Ja reilu työnantaja kyllä ymmärtää, kun asioista puhuu suoraan.Tämä on ilmiselvästi hieman huonommin koulutettujen työläisten ketju. (Tämä siis vain minun mielipide, ketään sen erityisemmin haukkumatta....) Mutta miettikääs vähän aina ennen kun työnantajaa 'halvalla panette'. Teillä ei ilmeisesti ole käsitystäkään kuluista, mitkä työnantajillenne tulee palkkanne lisäksi? (Sivukulut yms?) Kuka maksaa työterveyden ym.? Tällä asenteella teidän kaltaiset ihmiset tulevatkin aina pysymään pelkkinä rivityöläisinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Boss:

Muistan yhden alaiseni:
Oli lomallaan kipeä, haki sairaslomatodistuksen ja sitten jatkoi omavaltaisesti lomaansa niin monella päivällä ku oli saikulla ollut lomallaan ;)

Tota noin niin...
Eikös se niin mene jos lomalla oot sairaslomalla, niin lomapäivät ei silloin kulu.

Alkuperäinen kirjoittaja Kipeät Kurotut Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja Boss:

Muistan yhden alaiseni:

Tota noin niin...
Eikös se niin mene jos lomalla oot sairaslomalla, niin lomapäivät ei silloin kulu.

Omavastuu siinäkin (ainakin meidän ts:ssä 7 päivää) on ja ihan noin niinkun hyvin tapojenkin kannalta esimiehelle kannattaa soittaa tuollaisessa asiassa eikä tehdä omavaltaisia päätöksiä kuluuko lomapäivät vai ei.

Yhteistyössä