S-tili ja avioero

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Miten mahtaa toimia. Mies sanoi, että minä saan pitää rahat mitä siellä tilillä on, ku erotaan. Mutta joutuuko mies maksamaan uudelleen sen 100euroa, jotta saa kortin itselleen?

vieras
Vaikkakin tili on ehkä aviopuolisoilla ollut yhteinen niin osuusmaksu on maksettu vain kerran.

Joten tilin "omistaa" se jonka nimissä tuo osuusmaksu on maksettu. Toisella on vain ollut rinnakkaiskortti. Se kenelle rahat jää on taas oma juttunsa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Myö tehtiin aikoinaan niin että s-tilillä olleista rahoista maksettiin toiselle se osuusmaksu tms. ja loput nostettiin ja jaettiin puoliksi.
No meillä ne s-tilin rahat ovat ainoita rahoja joita minä olen saanut säästettyä. Olen siis ollut kotiäitinä ja pienellä rahalla ja tuo on ainut mitä olen saanut itselleni jemmaan ja mies sanoi ettei todellakaan koske niihi.

näin meillä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Myö tehtiin aikoinaan niin että s-tilillä olleista rahoista maksettiin toiselle se osuusmaksu tms. ja loput nostettiin ja jaettiin puoliksi.
No meillä ne s-tilin rahat ovat ainoita rahoja joita minä olen saanut säästettyä. Olen siis ollut kotiäitinä ja pienellä rahalla ja tuo on ainut mitä olen saanut itselleni jemmaan ja mies sanoi ettei todellakaan koske niihi.
No silläkin, voit vedota, että hän höyläisi jatkossakin sinulle bonukset. Käyttäisit ne lapsiin tarvittaessa.

kyy
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ????:
Nyt en ymmärtänyt oikein minkä 100???, helpommalla pääseet kun soitat asiakaspalveluun.
http://www.s-kanava.fi/valtakunnallinen/asiakaspalvelu/
Eikös se muka nykyisin maksa 100e se osuus?
Maksaa, mutta sitä ei tartte kerralla maksaa. Riittää, että maksaa esim. 20? ja loppu osuus sit otetaan nistä sille tilille kertyvistä varoista kunnes koko 100? on maksettu. Tuonhan saa sit takaisin, jos sulkee tilin joskus. Nythän teillä ei siitä ollut kyse.

Ja ihan huomautuksena tähän väliin, moni mies höylää edelleen exän tilille rahaa juurikin siksi, että haluaa olla avuksi. Alennuksethan saa sillä itselleen, eikä miehet aina kaipaa niitä säästöjä.

Hoks
Osuusmaksu vaihtelee eri osuuskaupoissa, esim. Hok-Elannossa se on 35e. Ja jos mies muuttaa eri osoitteeseen, niin hänellä ei sitä rinnakkaiskorttia (sääntöjen mukaan) saa olla, koska rinnakkaiskortin haltijan pitää kuulua samaan talouteen.
Elikkäs miehelle uusi jäsenyys ja bonukset ihan omaan käyttöön vaan.

vieras
Jos tili on avattu sinun nimissäsi, se jää sinun nimiisi ja mies voi avata itselleen oman tilin - tai käyttää rinnakkaiskorttia jolloin saa itse alennukset mutta bonusrahat kertyvät sinulle. Etenkin jos mies ei tarvitse niitä bonusrahoja, niin hän tuskin kaipaa ihan omaa bonustiliä.

Blue
Jos haluat reilu olla miehellesi kuten hänkin on sulle niin voit tarjota hälle sitä 20e alkumaksua sieltä sun tililtä että hän saa "ilmaiseksi" aloittaa uuden tilin itselleen. Loputhan hän voi bonuksilla kerätä. Ihan vaan hyväntahdon ele sulta mutta tekee hyvän mielen exällesi. Tuskin sitäkään kuitenkaan ottaa vastaan.

Yhteistyössä