s....tanan lakkoilijat!

Status
Viestiketju on suljettu.
hoh
Ja mikä valitus täällä sitten olisikaan kun miehen työnantaja pakottaa miehen töihin kuutena päivänä viikossa kymmeneksi tunniksi joka päivä.. ja vielä ilman mitään ylityökorvauksia! :eek:
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja hoh:
Hyvä lakkoilijat! JATKAKAA! =)

Aivan naurettavaa narinaa näiltä lakon vastustajilta. Taitaisi mielipide noista "hyvistä" työajoista hieman muuttua sitten kun ne ajetaan läpi omalle alalle.. ja niinhän siinä tulee käymään jos elintarvikeala hyväksyy tuon.
entäs kun on sellaisessa ammatissa jossa ei voi lakkoilla...
 
http://www.selry.fi/sopimusneuvottelut/?x2738815=3209391

>Meijerialalla solmittiin ensimmäiset yrityskohtaiset sopimukset Valiolla ja Arla Ingmanilla SEL:n jäsenistöä edustavien pääluottamusmiesten kanssa. Yritysten työntekijät palaavat töihin. Meijerialan yrityskohtaisiin neuvotteluihin oli saatu lupa Suomen Elintarviketyöläisten Liitto SEL: ry:ltä. Sopimus sisälsi meijerialan tavoitteet työehtosopimusneuvotteluihin mm. palvelusvuosilisäjärjestelmän parantamiseksi.<

Mä siirryn mielummin kortistoon kuin suostun olemaan 6 päivää vikosta töissä ja tekemään jopa kymmentuntista päivää silloin kun myynti vetää. Ja kun myynti ei vedä, niin sitten olisin töissä hyvin vähän - mutta tuntipalkkalaisena sillä liksalla ei eläisi.

Elintarvikeala on fyysisesti kuormittavaa, ja nyt jo tehdään vuorotyötä ja hoidetaan muksut vaikkei aina niin ehdittäis nukkuakaan. Kyllä duunarinkin kuuluu saada rahaa ( ylityökorvaukset ) siitä, että tekee pitkää päivää -
nyt tää homma näyttää siltä, että isommat firmat tahtoo saada pomoille & osakkeenomistajille suurempia voittoja, ja ne voitot revitään duunareitten selkänahasta.
Nostan hattua Votkinille, joka on tehtaanomistajana sitä mieltä, että duunarit ovat tässä oikealla asialla.
Siinäpä firma, jonka tuotteita mä alan ostaa - ja johon mä yritän päästä töihin, jos työehtoja huononnetaan.

Mielummin kortistoon , on ainakin aikaa lapsille ja omalle elämälle, kuin töihin vuorotta ja korvauksitta.
 
Xoxo
En lukenut kuin ekan sivun, mutta täytyy sanoa, että en olisi huomannut koko lakkoja ellen lukisi uutisia. Kaupasta ei ole kertaakaan puuttunut mitään mitä ostoslistassamme lukee. Ei kyllä syödä lihaa eikä eineksiä, en tiedä vaikuttaako lakot muihinkin tuotteisiin.

Eli lakkoilkaa rauhassa, se ei elämääni vaikuta.
 
hoh
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja hoh:
Hyvä lakkoilijat! JATKAKAA! =)

Aivan naurettavaa narinaa näiltä lakon vastustajilta. Taitaisi mielipide noista "hyvistä" työajoista hieman muuttua sitten kun ne ajetaan läpi omalle alalle.. ja niinhän siinä tulee käymään jos elintarvikeala hyväksyy tuon.
entäs kun on sellaisessa ammatissa jossa ei voi lakkoilla...
Jaah.. mikähän ala se on?
Luulisi sinun kuitenkin olevan kiitollinen nyt lakkoileville elintarviketyöläisille kun eivät anna tuollaisten muutosten mennä läpi. Sinullakin on siis toivoa ettet joudu vastentahtoisesti työskentelemään 6 päivänä viikossa pitkiä päiviä.
 
hah
Alkuperäinen kirjoittaja hoh:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja hoh:
Hyvä lakkoilijat! JATKAKAA! =)

Aivan naurettavaa narinaa näiltä lakon vastustajilta. Taitaisi mielipide noista "hyvistä" työajoista hieman muuttua sitten kun ne ajetaan läpi omalle alalle.. ja niinhän siinä tulee käymään jos elintarvikeala hyväksyy tuon.
entäs kun on sellaisessa ammatissa jossa ei voi lakkoilla...
Jaah.. mikähän ala se on?
Luulisi sinun kuitenkin olevan kiitollinen nyt lakkoileville elintarviketyöläisille kun eivät anna tuollaisten muutosten mennä läpi. Sinullakin on siis toivoa ettet joudu vastentahtoisesti työskentelemään 6 päivänä viikossa pitkiä päiviä.
Lisäksi vielä ilman korvauksia tekemään niitä töitä, eli pois vain sunnuntai korvaukset! Kyllä mä seison niin täysin lakkoilijoiden takana!
 
Heh
Alkuperäinen kirjoittaja Xoxo:
En lukenut kuin ekan sivun, mutta täytyy sanoa, että en olisi huomannut koko lakkoja ellen lukisi uutisia. Kaupasta ei ole kertaakaan puuttunut mitään mitä ostoslistassamme lukee. Ei kyllä syödä lihaa eikä eineksiä, en tiedä vaikuttaako lakot muihinkin tuotteisiin.

Eli lakkoilkaa rauhassa, se ei elämääni vaikuta.
Sama vika. Ei ole lakkoa huomannut ollenkaan (paitsi pääsin naureskelemaan suhteellisen tyhjille eineshyllyille ja yhdelle frouvalle joka oli varsin tuohtunut kun "kaupassa ei oo kaikken lakkoilevien toopejen takia MITÄÄN RUOKAA!" :D ) ja meillä syödään lihaakin. Lihaa on toistaiseksi saanut hyvin ja jos ei saa niin se että emme syö mitään marinoituja lisäainepommeja on opettanut katsomaan kaupassa muuallekin kuin tuoreliha hyllyyn.

 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Kannattaa pitää mielessä mihin eu:ssa ollaan koko ajan menossa ja Suomen porvarihallitus ajaa asiaa myös: 60 tuntinen työviikkoa tulisi lakiin kirjatuksi normiksi eli unohdettaisiin tämä nykyinen 40 tuntinen järjestelmä. Ja jos joku ei näe merkkejä ilmassa tämänkin kevään työnantajien toimissa tähän suuntaan niin on aika yksinkertainen.
60-tuntinen työviikko olisi erittäin tervetullut. :)
sydäntä särkee jo nyt kun vuorotyötä teen 40 tuntia viikossa ja pikku-tyttöni kysyy että miksi äiti oot aina töissä. jos menisi tuohon 60 tunnin viikox niiin lopettaisin työnteon.
Milläs ajattelit tyttös sitten elättää?
no kuule vaikka työttömyyskorvauksilla! mielummin olen joskus tyttöni kanssa. tärkein tulee ensin.

 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ex-yrittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja lakkolainen:
olisin kuule ihan tyytyväinen jos työssä käyvänä ihmisenä näkisi joskus lapsiaankin.
se on kuulema ihan suomen laissa määrätty että perustyöaika on 8 tuntia päivässä. kaikki sen yli menevä on ylityötä josta tulee maksaa korvaus.
Rahallahan sen voi korvata - sen lapsiensa näkemisen. Riittää siis ne euronkuvat silmissä korvaamaan oman lapsen!
Mun mielestä töitä tehdään kun on tarvis ja lomaa ja vapaata pidetään sit hiljaisena aikana! Ja ollaan onnellisia kun on töitä!
voi jeesus mitä idiootteja! rahalla sen voi korvata?!! just joo ja lisää pahoinvoivia teinejä niistä "hyvin toimeentulevista" perheistä jossa raha korvaa rakkauden.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
sydäntä särkee jo nyt kun vuorotyötä teen 40 tuntia viikossa ja pikku-tyttöni kysyy että miksi äiti oot aina töissä. jos menisi tuohon 60 tunnin viikox niiin lopettaisin työnteon.
Yrittäjänä mulle 60-tuntinen työviikko on aivan normaali. Kiireaikoina teen enemmänkin viikossa töitä. Olen myös äiti ja yh enkä ikimaailmassa olisi alkanut tähän hommaan, jos lapseni eivät olisi olleet jo isoja JA jos mulla ei olisi etätyömahdollisuutta. Mä en olisi alkanut edes teinien äitinä tehdä 60-tuntista työviikkoa, jos se 60 tuntia olisi pitänyt olla kodin ulkopuolella. Jos äiti käy kotona vain nukkumassa, niin se on sama kuin ei olisi äitiä ollenkaan.

 
vieras
Heillä on syynsä lakkoon, ja oikeuskin.

Mikäs hätä tässä on, aina on pakkasessa kiloittain lihaa, kaapeissa säilykkeitä, kellarissa pottuja... ja kaupassakin on edelleen ihan mukavasti tavaraa.
 
perehtykää
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-yrittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja lakkolainen:
olisin kuule ihan tyytyväinen jos työssä käyvänä ihmisenä näkisi joskus lapsiaankin.
se on kuulema ihan suomen laissa määrätty että perustyöaika on 8 tuntia päivässä. kaikki sen yli menevä on ylityötä josta tulee maksaa korvaus.
Rahallahan sen voi korvata - sen lapsiensa näkemisen. Riittää siis ne euronkuvat silmissä korvaamaan oman lapsen!
Mun mielestä töitä tehdään kun on tarvis ja lomaa ja vapaata pidetään sit hiljaisena aikana! Ja ollaan onnellisia kun on töitä!
voi jeesus mitä idiootteja! rahalla sen voi korvata?!! just joo ja lisää pahoinvoivia teinejä niistä "hyvin toimeentulevista" perheistä jossa raha korvaa rakkauden.
Millä helvetin rahalla, kun sitähän yrittävät läpi että voisi työntekijöillä teettää 10 tuntisia päiviä ja 6pv/vk, toisinsanoin sunnuntaisinkaan ei mitään korvauksia saisi, eli niillä joilla nyt on sunnuntait työpäiviä, palkka tippuisi, kun ei sunnuntaista mitään korvauksia saa!
 
Ihmettelee hän
Onko se mahdotonta että elintarviketyöntekijä pistäisi säästöön rahaa silloin kun sitä tulee enemmän ja niillä sitten elettäisiin kun töitä on vähemmän? Ei tietenkään, tyhmä minä. :D
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja perehtykää:
Millä helvetin rahalla, kun sitähän yrittävät läpi että voisi työntekijöillä teettää 10 tuntisia päiviä ja 6pv/vk, toisinsanoin sunnuntaisinkaan ei mitään korvauksia saisi, eli niillä joilla nyt on sunnuntait työpäiviä, palkka tippuisi, kun ei sunnuntaista mitään korvauksia saa!
Mulle on hieman epäselvää, kummasta lakkoilijat nyt kieltäytyvät: siitä 60-tuntisesta työviikosta vai siitä, että niistä ylimääräisistä tunneista työnantaja ei haluaisi maksaa ylityökorvauksia? Jos jälkimmäisestä, niin silloin mielestäni hieman vesittyy lasten käyttäminen työviikon pidentämisen perusteluna. Tarkoitan tällä sitä, että yhtä pitkäänhän ne lapset sitten joutuisivat hoitopaikassa olemaan, vaikka palkka vanhemmalla olisi sitten isompi tai pienempi.

 
a
Alkuperäinen kirjoittaja hoh:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja hoh:
Hyvä lakkoilijat! JATKAKAA! =)

Aivan naurettavaa narinaa näiltä lakon vastustajilta. Taitaisi mielipide noista "hyvistä" työajoista hieman muuttua sitten kun ne ajetaan läpi omalle alalle.. ja niinhän siinä tulee käymään jos elintarvikeala hyväksyy tuon.
entäs kun on sellaisessa ammatissa jossa ei voi lakkoilla...
Jaah.. mikähän ala se on?
Luulisi sinun kuitenkin olevan kiitollinen nyt lakkoileville elintarviketyöläisille kun eivät anna tuollaisten muutosten mennä läpi. Sinullakin on siis toivoa ettet joudu vastentahtoisesti työskentelemään 6 päivänä viikossa pitkiä päiviä.
hyvä vitsi, mä olen töissä joka päivä ja samoin mieheni. mieheni tekee keskim. 14h/vrk, 7pvää viikossa. ja ihan ilman minkäänlaista työehtosopimusta.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelee hän:
Onko se mahdotonta että elintarviketyöntekijä pistäisi säästöön rahaa silloin kun sitä tulee enemmän ja niillä sitten elettäisiin kun töitä on vähemmän? Ei tietenkään, tyhmä minä. :D
Mun käsittääkseni sitä ei tulisi yhtään enemmän. Samalla palkalla siis tehtäisiin 60-tuntista kuin 40-tuntistakin työviikkoa.

 
Ei voi olla totta!
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja syysmamma78:
Alkuperäinen kirjoittaja Pom:
Onko lakot vaikuttaneet/haitanneet teidän elämään jotenki?

Omasta puolesta voin sanoa että ei mitenkään.... Ruoka-alan lakko/sulku vai-mikä-se-oli ei haitannut mitenkään.... noh, ei ehkä ollut juuri sitä leipää mitä aina ollaan ostettu, mutta ostettiinpa jotain muuta... jauheliha oli loppunut kaupasta, noh, ostettiin nakkeja ja tehtiin siitä ruokaa tai kasvis ruokaa jne.... tai käy syömässä ulkona.... aina on vaihtoehtoja

Antaa toisten lakkoilla...... jos se niitä auttaa

(tämä on vain minun mielipide)
no kyllä mua ihan oikeesti vähän vitutti kun ei vappuna ollu nakkeja eikä perunasalaattia kaupas,puhumattakaan mistään pihveistä tai muista grilliherkuista mitä meillä on tapana vappuna syödä kun avataan niin sanottu "grillikausi"
No voi buhuu!



voi voi kun on huonosti ihmisen asiat. Afrikassa niillä ei ole edes puhdasta vettä, puhumattakaan fileistä ja vaikkapa dominokekseistä. -Kele kuinka itsekästä ja omahyväistä porukkaa täällä. Lapsellista. Kuinka edes kehtaat ??!!
 
Hyvä hyvä
Alkuperäinen kirjoittaja äitineljälle:
Työehdot ja palkka ovat toimivan yhteiskunnan peruspilareita.
Kukaan ei huvikseen aja omia etujaan. Työntekijällä oltava myös oikeudet velvollisuuksien joukossa, muutenhan työnantaja polkee palkkatyöläisen jalkoihinsa ilman syyllisyyden häivääkään.



Ruusuja sinulle! Joku sentään omaa aivot täällä =)
 
jeesus mikä haloo tästä nyt tuli,mutta hei arvatkaas mitä..mä kävin lähileipomosta ostaas leipää ja taidan hakia sen tästäklähtien aina sieltä oli meinaan moninkertasesti halvempaa kun kaupassa..niin ja kävin mä hakemas kaupasta jauhelihaakin pakastimeen ja reippaasti ostinkin,niin ja koiralle maksalaatikkoa :)
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä