S-Kortti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jahaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jahaa

Vieras
Tuli hankittua s-kortti tuossa syksyllä ja täällä päin tuo osuusmaksu on hurjat 100e. Otin sen vaihdoehdon että maksan 20e ja loput tuosta kerrytän sitten bonuksilla.

No bonuksia vaan tulee aikalailla heikosti. Helmikuussa mulle tuli 0e bonusta kun olen muka ostellut s-kaupoista vaan 9euron edestä sinä kuukaudena.

Mutta useimmiten mulle tulee kuukaudessa se joku 1euro. Onko tässä edes mitään järkee?

Jos mä irtisanon tuon osakkuuden niin saanko mä sen 20e takaisin ja ne bonukset(vaivaiset 6e). Osuusmaksusta puuttuva osuus on vielä hurjat 74e.

Lisäks mulla kesti melkeen 4kk saada se lopullinen s-kortti. Eli pitkän ajan mulla oli väliaikainen kortti ja vaikka kuinka siitä soittelin niin eipä saaneet asiaa hoidettua. Jäi aika paska maku suuhun noista s-puljuista.

Minulla meni vuosi sen summan kokoon saamiseksi. Ylikin. Nykyään rapsuu ihan kivasti satasia OMAAN käyttöön. Ja sen liittymismaksunhan saa takaisin kun eroaa, eli anna mennä vain, kyllä se siitä joskus täyttyy.

No onhan tuossa pakosti joku häikkä, jos olet paljon ostanut, mutta silti kuukauden saldo ei ole kuin 9 euroa. Oletko varmasti näyttänyt korttia kaikkien ostosten yhteydessä? Yhtä lailla ne bonukset kertyy sillä väliaikaisella kortilla, siksihän se annetaankin. Käytkö siis ihan ruokaostoksillakin jatkuvasti s-ryhmän kaupoissa?

Meillä tulee bonuksia joka kk n.40e. Äkkiä kertyi korttirahatkin ;) Jos olet yksineläjä ja syöt vähänlaisesti, niin eihän niitä bonuksia vaan tule enempää. Mutta ei tule muiltakaan puljuilta, eikös S-ryhmällä ole tunnetusti parhaat bonukset!

[QUOTE="aapee";26053744]eli ei oo mitään aikarajaa että koska sen pitää täyttyä?[/QUOTE]

On siinä kaksi vuotta sitä kerryttämisaikaa. Jos et ole kerryttänyt tarpeeksi, sieltä lähetetään kirje, jossa kysytään haluatko jatkaa jäsenyyttä maksamalla lopun siitä osuusmaksusta vai irtisanotko jäsenyyden. Maksetun osuusmaksun saat takaisin erotessasi.

[QUOTE="joo";26053758]me ostetaan kuukaudessa s-ryhmästä n. 300-400e ja saadaan bonuksia kuukaudessa noin 7-8e verran yleensä[/QUOTE]

Ja meillä ostot n. 900-1000€/kk ja takaisin tulee rapiat 50€. Tuossa on siis ruoka, bensa, silloin tällöin vakuutuslaskut/ravintolalaskuja/silmälasit/puhelinlaskut yms.

Miten tuo korttien keskinäinen kannattavuusvertailu on teht? Näin äkkiseltään voisi ajatella, että perheet jotka keskittävät todella suuria summia s-ryhmään hyötyvät kortista. Opiskelijat, yksinasuvat jne. taas saavat todennäköisesti enemmän hyötyä k-kaupan plussakortilla ihan niillä tarjouksilla.

Minä sain kortin ilmaiseksi ja osuusmaksukin oli 35e? :o Vuoden verran meni sen täyttämiseen (taloudessa minä + lapsi).

Plussaa ite kyllä enemmän kannatan, ässällä ei saa oikein hyviä "hetietuja" toisin kuin plussakortilla + kerryttää pisteitä, saa niitä vitosen seteleitä. :) :) :)

[QUOTE="vieras";26053818]Miten tuo korttien keskinäinen kannattavuusvertailu on teht? Näin äkkiseltään voisi ajatella, että perheet jotka keskittävät todella suuria summia s-ryhmään hyötyvät kortista. Opiskelijat, yksinasuvat jne. taas saavat todennäköisesti enemmän hyötyä k-kaupan plussakortilla ihan niillä tarjouksilla.[/QUOTE]

Oltiin ennen k-kaupan asiakkaita ja joka kuukausi tuli kolme 5e seteliä postissa,ostot oli 900-1000e.S-kaupasta ostetaan samalla summalla ja saadaan n.60e

Voit myös maksaa sitä osuusmaksua itse pois. Osuusmaksu on sijoitus, jolle maksetaan osinkoa, joten hyötyä tulee siinäkin. Ja kun maksat s-kortilla ostoksia saat bonuksen lisäksi vielä maksutapaetua 0,5 %. Ja nyt on ainakin meidän osuuskaupassa tullut noita s-korttitarjouksiakin. Ja bonuksia kertyy ravintoloista, hotelleista, huoltoasemilta jne. Ja ja ja ja ja.. :D

No eihän sitä kerry tosiaan jos et osta s-ryhmän putiikeista keskitetysti. Meillä ostetaan kaikki ruokaostokset s-kaupoista joten kyllä sitä silloin tulee. joka kuukausi sen reilu 30€ ylimääräistä rahaa. en nyt saanut mistään löydettyä tähän hätään viimeisintä boonuskertymälaskelmaa mutta arvioisin että 350-500 euron kk ostoksista on kyse.

Miksi edes ottaa tuota muovia jos ei aio ostaa s-ryhmän kaupoista? Meinaako ihmiset että boonukset tulee tyhjästä tai yksi yhteen ostoksien hinnasta, aivan ulapalla taitaa olla jotkut. Sama olisi ojennella ilmaisena ostokset kassalta kun vilauttaa korttia että on asiakasjäsen.

Itse en siitä k-kortista välitä, vaikka sellainen onkin, testasin noita etuuksien määriä muutama vuosi sitten keskittämällä ja on todella nihkeetäniitä 5 euron papereita odotella, eikä ne käy samalla tavalla mihin vain kuten s-ryhmän boonukset jotka on suoraan vingutettavissa missä vaan.

[QUOTE="vieras";26053838]Oltiin ennen k-kaupan asiakkaita ja joka kuukausi tuli kolme 5e seteliä postissa,ostot oli 900-1000e.S-kaupasta ostetaan samalla summalla ja saadaan n.60e[/QUOTE]

Meillä ihan sama tilanne ja vaihdettiin heti S-marketiin kun huomattiin kuinka onneton plussakortti on siihen verrattuna! Plussakortilla saa melkein joka kauppareissulla jonkun alle euron alennuksen jostain tuotteesta, mutta kun huomioi sen, että kuluttajatutkimuksissa ruokakori on aina halvempi S-ryhmän kaupoissa kuin K-kaupoissa, niin eipä todellakaan kannata keskittää K-kauppaan.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
Mä ostan kaikki ruuat s-kaupoista ja muuta mulla ei olekaan varaa ostaa. Ongelmahan on se ettei mulla ole sitä rahaa mitä tuhlata tän enempää. Köyhä mikä köyhä... :D Eli köyhä ei korteista hyödy :D

[QUOTE="aapee";26053820]mulla menee ruokaan korkeintaa 100e/kk. autoa ei oo niin bensaa ei tartte. näillä näkymin en saa kerättyä tota summaa ennenku aika on ummessa. :D[/QUOTE]

Kannattaa tsekata oman alueen yhteistyöpartnerit. Esim Elisalta saa bonusta, jos on netti/puhelinliittymä sieltä. Sähköstä tais saada jossain, vakuutuksista, yms, yms.

100e/kk ei kyllä bonusta paljoa kerry, mutta kun koko osuusmaksu on maksettu, saa vuosittain myös osuusmaksun korkoa (jokunen euro, riippuu osuuskaupasta) ja ylijäämäpalautusta.

Meille tulee yleensä täydet bonarit lähes joka kuukausi.
Plussakortti on ihan peestä, ostettiin K-ryhmän liikkeestä tonnin laminaatit ja saatiin siitä hyvästä kaksi hikistä 5 euron seteliä. Sama juttu, kun ostettiin uudet kodinkoneet keittiöön. Mitä sieltä oikein pitäis ostaa, että sais sitä plussaa niin että tuntuukin jossain?

• Tykkää
Reactions: lissukka.

Yhteistyössä