S-etukortti ja luotto ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Onko minulla automaattisesti luotto käytössä kun maksan s-etukortilla kun se korttilaite kysyy sen debit vai credit ??

Jos sulla on siinä Visa niin silloihan sulla on luotto, eri asia on sitten käytätkö visaa luotto vai maksuaika korttina

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko minulla automaattisesti luotto käytössä kun maksan s-etukortilla kun se korttilaite kysyy sen debit vai credit ??

Jos sulla on siinä Visa niin silloihan sulla on luotto, eri asia on sitten käytätkö visaa luotto vai maksuaika korttina

no siis kun maksan sil debit niin menee mun s tililtä raha, eli jos valitsen sen credit niin menis luotolta ?? en vaan ole mitään luottoo hakenut siihen...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

no siis kun maksan sil debit niin menee mun s tililtä raha, eli jos valitsen sen credit niin menis luotolta ?? en vaan ole mitään luottoo hakenut siihen...

Maksaako S-Etukortti Visa -kortin käyttäminen minulle jotain?
S-Etukortti Visa -kortit ovat vuosi- ja kuukausimaksuttomia. Visa-kortilla maksaminen liikkeissä tai internetissä ei maksa sinulle mitään. Visan luotto- eli Credit-ominaisuutta käyttäessäsi maksat korkoa ainoastaan silloin, kun et maksa koko Visa-laskua kerralla. Tällöin korko lasketaan jäljelle jäänelle luottosaldolle laskun eräpäivän jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja tiedän:
mitä itse kortissa lukee...? oikeassa yläkulmassa poikittain pitäisi lukea mitä ominaisuuksia kortissasi on.

siin lukee isolla visa ja siinä alla pöienellä debit... eli ilmeisesti automaatilla kysyy muuten vain et kumpi valitaan...

visa debit ei ole luottokortti vaan tiliä veloitetaan heti, visa credit on luotto ja sitä pitää hakea erikseen niinkuin muitakin luottokortteja. ei kai kellään nyt ihan oikeesti voi tietämättään olla luottokorttia....???

visa debit ei ole luottokortti vaan tiliä veloitetaan heti, visa credit on luotto ja sitä pitää hakea erikseen niinkuin muitakin luottokortteja. ei kai kellään nyt ihan oikeesti voi tietämättään olla luottokorttia....???

pähkäsin vaan et miksi se kone kysyy aina debit vai credit jos kerta on vain debit....

joo, oudolta kyllä kuulostaa jos noin kysyy.... kuvauksesi perusteella väittäisin että sulla ei kummiskaan ole luotto-ominaisuutta kortissasi... kannattaa ehkä kysyä vielä s-pankin palvelupisteestä esim. Prismassa

pähkäsin vaan et miksi se kone kysyy aina debit vai credit jos kerta on vain debit....

se kysyy varmaan sen takia kun kysyy monet kaupan kassatkin kun lykkäät niille visa debitin. eli sitä ei ole ohjelmoitu tajuamaan automaattisesti onko kyseessä visa pelkällä debit-ominaisuuella vai onko siihen liitetty myös credit eli luotto.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

se kysyy varmaan sen takia kun kysyy monet kaupan kassatkin kun lykkäät niille visa debitin. eli sitä ei ole ohjelmoitu tajuamaan automaattisesti onko kyseessä visa pelkällä debit-ominaisuuella vai onko siihen liitetty myös credit eli luotto.

Meillä töissä ainakin ehdottelee luottoa myös esim kultakorteille, vaikka olisi vain pankkikortti

Yhteistyössä