rytmihäiriöt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
onko kellään rytmihäiriöitä päivittäin. mistä ne johtuu?
mulla niitä on päivittäin lääkketkin on verenpaineeseen mutta mitään vikaa ei sydämmessä oo. pääseeköhän niistä ikinä eroon?

Täällä kans yks jolla ne on päivittäisiä. Alkoi joskus 15 vuotiaana nyt ole 40+. Kokeiltu on jos jonkinmoista betasalpaajaa mut ei niist juur hyötyä ole. Tutkittu on vaik miten, ei vikaa ja verenpaineetkin ihan normaalit. Kaikesta kofeiinipitoisesta on pitänyt luopua aika päiviä sitten. Olis se kyllä mukava kun ne saataisiin pois sen verran häiritsevät elämänlaatua. Tsemppiä sulle kohtalotoveri :hug:

Täällä kanssa!!!!

Tosissaan jo 13-vuotiaasta asti, ei silloin nuorena niin usein, mutta nykyisin ja aikuisena muutenki aina ja jatkuvasti, liki joka päivä, joskus jopa koko päivän!

Tutkittu ja hutkittu, lääkitty ja testattu, mutta sydämessä ei vikaa, taipumus vain "tuntea" rytmihäiriöt.

Niitä on kuulema kaikilla, noin kolme muljahdusta per päivä, kertoi lääkäri, mutta kaikki ei tunne niitä.

Olen yrittänyt unohtaa koko asian, ei kyllä aina pysty kun ne pelottaa kuitenkin jonkin verran jos tulee paljon ja pitkään, mutta 20 vuotta tässä on eletty niiden kanssa ja 4 lastakin maailmaan saatettu. joten ei ne hirmu vaarallisiakaan voi olla :)

On sitten tietysti vaarallisiakin, mutta ne kuulema vie tajun ja tulee huono olo ja puristaa, mulla vaan muljahtelee, tykyttää ja muutenkin tuntuu aina lyövän tyhjää :)

Itse olen huomannu että jos on ilmaa suolistossa tai muuten vatsa täysi niin silloin niitä on eniten.
Ja kun istun tai olen pitkälläni ja lääkäri kertoikin kerran että se liian täysi vatsa tai ilma suolistossa " kutittaa" sydäntä joka saa sen lyömään epäsäännöllisesti.

Tiiähäntä :) mutta jos sinut on tutkittu niin yritä olla huomioimatta niitä (vaikeaa, tiedän) ja yritä unohtaa koko juttu, niin minäkin olen joutunut tekemään :)

Yhteistyössä