rytmihäiriöt

• Viestiketjun aloittaja ihmettelijä 51 vee
  • Ensimmäinen viesti
ihmettelijä 51 vee
olen lukenut näitä kirjoituksia jotka ovat aivan toistensa kaltaisia.Kyllä kaikki tietää ,että kuumat aallot kuuluu vaihdevuosiin!! Ja kuumista aalloista tuhannen kirjoitusta jättää huomioimatta sen,että vaihdevuosiin kuuluu muitakin oireita.
Itse kärsin tietenkin kuumista aalloista,mutta elokuussa alkoivat aivan käsittömättömät rytmihäiriöt ja pulssi on nopea.
Tietenkin niitä hyviä päiviä mahtuu väliin,mutta rytmihäiriöt voi kestää monta tuntia peräkkäin ja taas olla pois pari tuntia ja taas alkaa,kestää monta tuntia.Sitten ne voi olla pois päiviä vain muljahdellen silloin tällöin.Ja pulssi lyö 90 min.
Yksi hyvä kirjoitus rytmihäiriöistä löytyi joukostas-eikö kukaan kärsi näistä????????????????? Aloitin viikko sitten laastarin käytön,ja magnesiumin tablettien. Ei vielä mitään apua ole tullut,mutta gynegologi sanoi laastareiden vaikuttavan vasta kahden viikon päästä.Saas nähdä

minä kärsin
samoista oireista olen vasta 45v, mulla oli viime syksynä hirvee nopea pulssi 90-100/min ja lääkäri anto propralia. Samaan kuului myös unettomuutta, levottomuutta, ylienergisyyttä ym ym....Nyt on ollu vähän helpompaa, syön nyt magnesiumia joka ilta 350mg kapselin ja lisäksi glutamiinia (on aminohappo). Nyt nukun yöni suht hyvin vaikka menen tosin myöhään nukkumaan. Mulla toi lääkäri määräs myös femoston kuuri , mutta en ole vielä aloittanut, kun varsinaiset vaihdevuodet eivät ole vielä alkaneet.

rytmihäirikkö
parivuotta sitten kun vaihdevuosioireet alkoivat pulssi 120,
lääkäri epäili virtsarakon tulehdusta, verenpaineet koholla ym. Kun pulssi saattiin laskemaan rytmihäiriöt alkoivat ja jatkuva jumputus ja muljuaminen. Gynegologi määräsi hormoonikierukan ja Progynovaa joita söin 1/2 vuotta.
Rytmihäiriöt vain jatkuivat. Lopetin Progynovan 3 kuukautta sitten, koerukka on edelleen. Rytmihäiröt loppuivat ja hikoilu alkoi todenteolla. Mieluummin kuitenkin hikoilen kuin kestän sitä jatkuvaa muljuamista.

Sisko
Hei,
kertoisitko, minkä ikäinen olet? Minä kirjoitin tänne yhteen ketjuun omista rytmihäiriöistäni, jotka alkoivat, kun olin käyttänyt korvaushoitoa pari viikkoa. Sydän aivan kuin nousi kurkkuun ja teki lisälyöntejä. Tuntui aivan kuin pakahtuisin. Sitten tuli niitä muljahduksia. Lopetin korvaushoidon n. 6 viikon käytön jälkeen ja sydämeni on tutkittu kai aika hyvin. Otettu verikokeita, joissa aivan normaalia kaikki ja olin Holtzer-monitoroinnissa, jossa häiriöt näkyivät, mutta lausunnon mukaan mahtuvat normaalien rajojen sisäpuolelle. Ja nyt on n. 2kk korvaushoidon lopettamisesta: rytmihäiriöt ovat rauhoittuneet, en tunne niitä läheskään joka päivä ja ovat mielestäni paljon vähäisempiä, silloin kun tulevat. Hikoilen kyllä taas, mutta sekin tuntuu vähenevän, en tosin ole varma siitä. Välillä on päiviä, kun hikoilupuuskat jäävät muutamaan, mutta joskus niitä on varmaan parikymmentäkin päivän mittaan. Mutta vaikuttaa, että elämä alkaa tasoittumaan taas, Luojan kiitos.

ihmettelijä 51
Olen 51 v ja aloitin laasterit hikoilun takia (hikoilu alkoi elokuussa) ja laastarit aloitin syyskuussa , käytin niitä kolmeviikkoa ,kun pulssin tiheys (Tarkoittaako pulssin tiheys samaa kuin tykytykset?) ja rytmihäiriöt todenteolla alkoivat.Lopetin laastarit ja rytmihäiriöt ja tykytykset jatkuivat samaan malliin.Olin tähän asti käyttämättä laastareita,mutta aloitin pari viikkoa sitten uudestaan ,koska parin kuukauden käyttämättä jakso ei muuttanut tilanetta,vaan hikoilu tuli lisäksi!Kävin työterveyshuollosta,jossa verenpaineeni oli koholla (olen siinä tilanteessa kova jännittämään ) 132/97 !36/92
kolestroli korkea 6,8 hdl tosin 1,76 Olen 168cm ja 60 kg vyötäröni 74cm -ei siis diabetes rajoja,silti sokerini oli 5,8.
Tässä sinnittelen edelleen rytmihäiriöiden ja korkean pulssin kanssa,mutta on välillä hyviä jaksoja jolloin pulssi lyö tasasen hitaasti 72-80 -mutta nämä kohtaukset saa välillä miettimään tilaako ambulanssin vai arkun.Minulla on kontrolli puolenvuoden päästä -kun en vielä halunnut sydänfilmiin tms..Luin kyllä kirjoituksesi sieltä mielenkiinnolla,joka lohdutti minua tosi paljon.OLEN NIIN HUONO MENEMÄÄN LÄÄKÄRIIN:
Eilen olimme pikkujoulussa,on univelkaa kaksi lasia punaviiniä,kaksi valkoviiniä ja kaksi glögi lasia jossa koskenkorvaa hiukan.Heti sydän reistailee ,ja pulssi lyö tiheään.

kapinallinen
Minulla alkoivat ensimmäiset rytmihäiriöt noin yhdeksän vuotta sitten ollessani hammaslääkärillä, enkä tajunnut kuin vasta jälkeenpäin kun tuttavani puhui olevansa allerginen puudutusaineelle. Ajoittain yöllisiä rytmihäiriöitä, saattaa olla useammankinkerran yössä. Välillä ei mitään. Hikoilut tulevat samaan aikaan. Hikoilutkin välillä loppuvat. Kulkevat työstressin kanssa kimpassa. En ole halunnut lääkitystä jota tuputetaan yleensä ensimmäiseksi. Olen nyt 50 v. Kuukautiset alkoivat jäädä pois 7 vuotta sitten. Homeopaatilla kävin kuutisen vuotta sitten ja hän antoi jotain pillereitä en muista mitä? Nyt otan Femiwell luontaistuotetta kun hikoilut alkavat ja niillä tilanne rauhoittuu saattaa useammaksi kuukaudeksi.

nainen 56
minullakin on rytmihäiriöitä ja tykytyksiä. Alkoivat just 50 vuotiaana.Olen syönnyt erilaisia hormoneja, mutta eivät ole auttaneet rytmihäiriöihin. Kävin kardiologilla otettiin sydänfilmi ja holterin, Kuulemma hyvänlaatuisia häiriöitä. Kyllä ne minusta jotenkin kuuluvat näihin vaihdevuosiin. Kestänyt vaan tosi montavuotta jo. Minäkään en siedä alkoholia kovin hyvin. Sinulla aivan samat lab. arvot kuin minulla. Kolesteroli 6,8 ja sokeri 5,8. Sain Simvastatiniä kolesterolin ja nyt oli 5,o mutta lääkärin mukaan hyvä kolesteroli oli niin korkea että hän oli tyytyväinen. Syön myös joka päivä yhden pitkävaikutteinen betasalpaja, silti rytmihäiriöitä Pulssi pysyy kuitenkin siinä 62 hujakoilla.Verenpaine on aina ollut tosi korkea vastaanotolla jotain 180/110. Kotona mitattaessa kyllä hyvä.Minä olen 158 pitkä ja painan 63, vyötärö 86 niin pelkään kyllä ettei tulisi vaan diebetestä.

ihmettelijä 51
Hei !miten sait lääkityksen kolestroliin,minut laitettiin ruokavaliolle ja kontrolli puolen vuoden kuluttua.Minulla tosin oli hyvä kolestroli eli hdl 1,76.Minulla on auttanut pitkävaikutteinen betasalpaaja rytmihäiriöön ja pulssiin.Oliko sinun pulssi korkea ennen lääkitystä ?Vastaanotolla minun verenpaine lukemat on mitä sattuu ,viimeksi 150/90 136/92 130/97.Pitänee hankkia kotiin oma mittari,olen sellainen jännittäjä lääkärissä. En usko pitääkö vyötärön ympärys +diebetes paikkansa.Olen 168 cm ja vyötärö 74 ,silti sokerit koholla.Jos en tarkkaile ,tulee diabetes vaikka vyötärön ympäpys on mitä!Olen kyllä ollut tuon ruokavalion kanssa vähän kevytkenkäinen,miten nyt voilla leivotun pullan ja juuston mm voi pois jättää.......ja toffeen,eikö se riittäisi ,kun voimariinin vaihtaa keijuun.Voi onnettomia päiviä edessä kun kaikki herkut kielletty.

nainen 56
Jo, kyllä minullakin oli korkea pulssi. Tykytyksiä ja rytmihäiriötä. Kyllä vieläkin tykyttää yöllä. En ole mitannut pulssia silloin. Sokeri oli 5,8 ja lääkäri sanoi että se on normaali. Tyttäreni joka on sairaanhoitaja sanoi että se on kyllä aika korkea. 6,1 on kai raja. Minäkin olin ensin ruokavaliolla mutta ei tehonnut. Söin Becel-pro aktiviä ja yritin vähän katsoa mitä suuhun panin. Kolesteroli oli vaan laskenut 6,7. Lääkärin mielestä ruokavalio ei tehoa minulle ja sain lääkettä. Se tehosi heti. Vaikka olen syönnyt vähän epäterveellisesti. Minä olen sellainen laiska pitämään ruokavaliota.Kysyn että onko pakko syödä lääkkeitä, niin lääkäri sanoi että tämä kolesteroli voi muuten tuotta harmia tulevaisuudessa. Minullahan on se korkea verenpainekin.

Ride57
Tervehdys!
Voiko kuumat aallot käydä läpi kehon niin voimallisesti jopa puolen tunnin välein? Yöllä herään n. 4-6 krt niihin. Rytmihäiriöit alkoivat pari vuotta sitten, mutta ovat nyt vähentyneet. Otan Propralin (betasalp) silloin tällöin. Kuumat aallot ovat tosi kiusalliset varsinkin työaikana palavereissa jne., kun pitäisi keskittyä asiaan, asiakkaisiin ja työtovereihin. Ovatko huimaukset = melkein pyörtymiset myös näihin oireisiin kuuluvia? (olen 48 v, 174 cm, 82 kg - en ihan pienikokoinen enkä huonokuntoinenkaan)
Tänään tuntui, että nyt menee lopullisesti hermot. Samalla mietin, josko nämä ovatkin jotain stressi- tai sydänperäisiä juttuja.

kaikkea kokenut
Kyllä ne voi.Sain seikkaperäistä selvitystä lääkäriltäni siihen miksi mm pulssi tykyttää aamulla mukamas levon jälkeen.Koko yön herättyä vähän väliä kuumiin aaltoihin,elimistö ei ehdi käydä syvässä unessa ,vaikka siltä tuntuisi .Aamulla keho ei ole hereillä,vaikka silmät ja mieli on.Siksi niitä sydänoireita on sängyssä ja levossa.Pitäisi saada nukkua.....!!!!Mutta miten ,kun ei kukaan unilääkkeitä halua käyttää.Itse herään samanverran yöllä ja on aamulla noustessa voimaton olo,paranee päivällä.Minulla on myös lääkitys rytmihäiriöön.
En usko stressiin,kun ei sinulla ollut kai oireita kolme vuotta taaksepäin,kaiketi työ on ollut sama?Yrita jaksella,ja hae jotain kuumiinaaltoihin.

rytmihäirikkö
kyllä huimaukset kuuluvat myös asiaan, ainakin minulla.
Samat oireet olivat minulla myös pari vuotta sitten. Tuntui
että pitää kävellä seinän vieressä että jos sattuu huimauskohtaus niin saa edes jostain tukea.
Rytmihäiriöhin sain Spedicor Dossia joka rauhoittaa sydäntä
ja alentaa verenpainetta. Lääkäri sanoi että mulla oli myös
stressihormoonit koholla, mutta ei sydämmessä itsessään vikaa. Lääke ei kuitenkaan vaikuttanut rytmäreihin mutta pulssi rauhottui.Lopetin lääkkeen puoli vuotta sitten.
Olo parani varmaan tiedosta että kyse on tosiaan vaihdevuosista eikä mistään muusta, hikoilen edelleen, kuumat aallot jatkuvat ,samoin rytmihäiriöt.
Yritän jatkaa ilman lääkitystä ja hermoilua.

puudutusaine
Hammasl. käytettettävä puud.aine sisältää adrenaliinia
joka voi nostaa sydämen sykettä jonkin verran tai saada aikaan syd.pompottelua. Se ei ole allerginen reaktio.
Älä kuitenkaan jätä menemättä hammasl:iin sen vuoksi. Heillä on myös puud.ainetta joka ei sisällä adrenaliinia.
Kerro kokemuksesi hänelle niin hän osaa ottaa sen huomioon ja laittaa toista puud.ainetta.

kokemusta on
Olen 54v. ja käytän paljon erilaisia vitamiineja sekä hiven- ja kivennäisaineita. Mm. magnesium on hyvin tärkeää elimistölle, suojaa sydäntä rytmihäiriöiltä. Sitä pitää ottaa paljon isompi annos, kuin on viralliset suositukset, elikkä 600mg/pv. Ainakin minulla auttoi, samalla hävisi ns.suonenvedot. Etenkin kun pohkeet kramppasi, niin se tuntui todella pahalta.

Kalsium ja D-vitamiini on aisapari ja molemmista on etenkin naisilla puute. Vanha kunnon kalanmaksaöljy hyvä D-vitamiinin lähde tai sitten E-EPA. Myös A-,C-,E-,B-vitamiinit on tarpeellisia. Eikä niitä saa ravinnosta tarpeeksi sellaisessa muodossa, että elimistö pystyy käyttämään niitä.

Hikoilen toisinaan vieläkin, mutta koska olen kotona se ei haittaa. Hormoneja en söisi mistään hinnasta. Jos niistä olisi oikeasti apua, niin kaikki oireet poistuisi, eikä alkaisi heti uudestaan kun lopettaa niiden käytön.

Joku vetoaa siihen tietysti, että olo on paljon miellyttävämpi, kun käyttää hormoneja. Niinhän sanovat huumeidenkin käyttäjät ja sitten kun haluaisivat huumeista eroon ei enään onnistukkaan, on rajut vieroitus oireet.

Valkoinen vehnäjauho on kanssa yksi ihan turha aine. Olen testanut monta kertaa ja aina syötyäni siitä valmistettuja tuotteita sokeriarvo normaalia korkeampi. Ja yleensäkin kaikki ns valkoinen tuote, valkoinen sokeri, valkoisista vehnäjauhoista valmistetut tuotteet jne...

Rasvana käytän voin+veden ja oliivi-tai rypsiöljyn sekoitusta leivälle. Paistamiseen käytän joko vettä tai kylmäpuristettuja neitsytöljyjä, mutta en ikinä minkäänlaisia margariineja. Kolesteroliarvot hyvät samoin verenpaine. Elopainoa vain tuppaa olemaan hieman liikaa.
Näin minulla, mutta jokainenhan on oma yksilö ja tekee just niinkuin hyvältä tuntuu.

Restorate
Vaihdevuosi oireet ovat jo takanapäin, mutta rytmihäiriöt jäivät. Noin vuosisitten oli ilo tutustua tuotteeseen Restorate ( kivennäis- ja hivenaine), sekä Q 10 Plus, miseloimalla valmistettu vesiliukoinen öljy.
Puolenvuoden käytön jälkeen sain jättää lääkkeet pois.
Suosittelen. Tuotteisiin voit tutustua osoitteessa:www.5100313.Well24.com

Yhteistyössä