rytmi hukassa

Mulla on 2v8kk ikänen poika jota oon hoitanut koko ajan kotona. Nyt on myös pikkuveli 3kk. Meillä on nukahtamisvaikeuksia isomman kanssa ja olis kiva kuulla miten muilla menee saman ikäisten kanssa. Minkälainen päivärytmi teillä muuten on?

KITTA
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.10.2004 klo 15:06 salmari kirjoitti:
Mulla on 2v8kk ikänen poika jota oon hoitanut koko ajan kotona. Nyt on myös pikkuveli 3kk. Meillä on nukahtamisvaikeuksia isomman kanssa ja olis kiva kuulla miten muilla menee saman ikäisten kanssa. Minkälainen päivärytmi teillä muuten on?
Hei. Meillä on 2v10kk ja 9kk ikäset lapset.
Rytmi on meillä tälläinen että käydään aamupalan jälkeen ulkoileen tullaan syömään ja (tässä kohtaa pitäisi olla esikoisen unet mutta ei suostu nukkuun) kahen maissa välipala ja sen jälkeen ulos sitte tullaan kotiin syödään ja loppupäivä mieluiten sisällä. =)
En tiedä oliko tästä mitään hyötyä? Meillä on myös aika kova pikkusiskon kiusaus menossa...mutta kyllähän nuo jo leikkiikin yhdessä! =) Tarkoititko että teillä on päikkäreden kanssa vaikeuksia vai myös iltaisinkin?

Ongelmia on erityisesti iltaisin. Laitan poikaa just nukkumaan ja saattaa mennä joskus jopa yli puolen yön ennenku nukahtaa. Sitten on aamulla tosi väsyny ja kiukkunen. Ei kuitenkaan nukahda päiväunillekkaan välttämättä vaikka olis kuinka poikki. Monesti päivät onkin sitte pelkkää kitinää ja nukahtelua esim. Autoon ja telkkarin eteen. Kova on liikkumaan ja ulkona ollaan vähän niinkun teilläkin.

Monelta poika herää aamuisin? Kannatta pitää aamuherääminen suunnilleen samaan aikaan joka päivä ja ettei anna nukkua "liian" pitkään. Se voi olla nyt kun on uusi sisarus talossa, niin kapinoidaan sillä nukkumaan menolla. Tai sit voi todellaki olla jo yliväsyny ja sehän tiedetään et sit ei asetuta vaikka kuinka oikeesti väsyttäis. Ne päikkärit saatas helpottaa kummasti. Eli kokeilkaa, et aamulla ajoissa ylös(jos vauvalta jaksat), ulkoilua ja ruokaa ja sit rauhoittumaan omaan sänkyyn, vaikka satu ja leikit itsekki nukkuvas, jospa se univeisi voiton. Sit taas touhuja ja illalla kun on terpeeks väsyny ni yöpuulle. Toivottavasti äkkiä helpottaa, tiedän kokemuksesta kuinka rasittavaa on illat temppuilla nukkumaan menon kanssa.

Yhteistyössä