Rypsiöljystä vauvalle ihottumaa??

  • Viestiketjun aloittaja gg
  • Ensimmäinen viesti
gg
Yritän selvittää mistä tullut 11kk vauvalle ihottumaa. Voiko olla että rypsiöljy sitä tekisi? Olen laittanut sitä ruokiin painon nousemisen vuoksi neuvolan ohjeesta.
 
"paula"
Eihän rypsiä kannata kenenkään käyttää, jos se ei ole luomua. Kasviöljytkin täytyy olla luomua, oli mitä vaan, sillä ne torjunta-ainejäämät ovat vaarallisia:
http://yle.fi/uutiset/mehilaisia_tappavan_hermomyrkyn_kiellosta_kiista_-_suomi_vastustaa/6505365
 
"paula"
Jos oliiviöljy ei ole luomua, voi siinäkin olla rypsiöljyä ja muita kasviöljyjä, kuten soija- ja maissiöljyä--- joita ei kannata käyttää, koska ne ovat muuntogeenisiä ja maissi tuottaa itse koisamyrkkynsä.
 
vierailija
Jos oliiviöljy ei ole luomua, voi siinäkin olla rypsiöljyä ja muita kasviöljyjä, kuten soija- ja maissiöljyä--- joita ei kannata käyttää, koska ne ovat muuntogeenisiä ja maissi tuottaa itse koisamyrkkynsä.
ja tämä nyt:
"Neonikotinoidipilven keskelle joutuminen aiheuttaa ihmiselle pahoinvointia, saa sydämen tykyttämään ja panee pään sekaisin, mutta kuolemisen vaara on hyvin pieni.

Toisaalta on havaittu, että neonikotinoideja sisältäviä torjunta-aineita säännöllisesti käsittelevien viljelijöiden lapsilla on keskimääräistä enemmän synnynnäisiä vammoja.

Neonikotinoideilla on myös ominaisuus, jonka vuoksi niitä ei voi pesaista tai kuoria hedelmän pinnalta. Toisin kuin muut torjunta-aineet, neonikotinoidit liukenevat veteen ja kulkeutuvat siksi kasvin kaikkiin osiin.

Nenikotinoidit myös hajoavat luonnossa hitaasti, joten niillä on aikaa levitä niin maalla kuin vedessä.

ABC:n ja Harvardin yliopiston tutkimuksessa kolmisen vuotta sitten neonikotinoideja löytyi 90 prosentista ruoka- ja juomanäytteistä, jotka oli otettu Yhdysvaltain kongressin ravintoloissa. Esimerkiksi tuore appelsiinimehu sisälsi viittä eri neonikotinoidia."-Yle-
 

Yhteistyössä