Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
Rypäleraskaus
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="Onnea epäonnessa, post: 33667546"]</p><p>Meni hetki että luin viestiketjun kaikki 1708 viestiä läpi. Kiitos kaikille osallistuneille. Voin kertoa että olette korvaamaton ripaus historiaa niille joiden maailma romahtaa rypäleraskausdiagnoosista. Haluan nyt vuorostani kertoa tarinani jälipolville. Vaikka aikaa on kulunut siitä kun tämä ketju sai alkunsa, ei tietoa taudista vieläkään ole liikaa tarjolla. Asun itse pohjoismaissa, mutten Suomessa ja englanninkieli ei varsinaisesti auttanut tilanteessa, jossa lääkäri kertoi mola-testin näyttävän positiivista. Ei ollut aavistustakaan mitä mola tarkoitti, ei edes suomeksi, en ollut koskaan kuullutkaan rypäleraskaudesta. Sanoisin että eniten tietoa olen ammentanut tästä ketjusta, sekä lisäksi eräistä englannin ja yhdysvaltojen sairaaloiden oppaista molar pregnency potilailleen. </p><p></p><p>Olen 28 vuotias ja ehkäisyä (varmat päivät ja keskeytetty toimii varsin hyvin) ei olla koskaan käytetty, mutta aloimme tosissamme yrittää lasta vuoden vaihteessa. Seitsemisen kuukautta meni kunnes raskaustestin viivat meinasi hypätä silmille, niin nopeasti ja vahvana se osoitti raskauteni samantien kun nesteen imaisi itseensä. En pitänyt alkuraskauden ultraa tarpeellisena ja np ultrankin saimme vasta viikolle 14. Raskaus sujui muitta mutkitta. Maha oli turvoksissa, ei minkäänlaista pahoinvointia tai väsymystä, biletin ilman alkoholia aamu kuuteen, rinnoista tiesi olevansa raskaana niin kipeinä ja pinkeinä ne olivat + alaselkä vihoitteli. Alaselkä tosin minulla on ollut aina vähän heikkona, mutta ennen ensimmäistä ultraa ja jumpan jälkeen tuntui ettei sängystä päässyt ylös. Jälkikäteen kun muistelen, oli minulla ruskehtavaa vuotoa silloin tällöin, mutta luin netistä että se on ihan normaalia jollei kipua tai puhdasta verta ala vuotaa. Pari viikkoa ennen ultraa ystäväni kertoi olleensa raskaana, mutta joutuneensa raskauden keskeytykseen vakavan kromosomivirheen takia. En osannut pelätä keskenmenoa koska alkio ei ollut tullut itsestään ulos ja rinnat jatkoi kipuiluaan. Ainut mitä pelkäsin oli sama niska turvotus, mikä paljastaisi jotain kamalaa. </p><p></p><p>Ultraäänessä sydänääniä ei löytynyt ja alkio näytti olevan 14 viikon sijaan 8 viikkoinen. Olin eniten ihmeissäni, koska en osannut ollenkaan aavistaa. Imukaavinta tapahtui seuraavana päivänä nukutuksessa ja oli odotettua helpompi. En ollut ennen kaavintaa ollut nukutettuna tai puudutettuna operaatioita varten. Sain aamu kuudelta 2 pilleriä emättimeen ja nukutukseen pääsin klo 11. Klo 12 olin pirteä kuin peipponen ja pääsin kotiin kun lääkäri sanoi kaiken sujuneen loistavasti ja purkujätteen näyttäneen aivan normaalilta. Mitään kipuja ei koskaan ollut, ehkä orastavaa menkkakipua, mutta siinä kaikki. En vuotanut juuri ollenkaan operaation jälkeen. Pelkkä paperi pikkuhousuissa riitti suojaamaan tahroilta. Lääkäri sanoi että uudelleen raskaaksi saisin yrittää tulla vaikka heti. Kyllä kroppa tietää koska on valmis raskauteen ja sallii sen. Kaavinnassa otettiin tottakai ihan vain varmuuden vuoksi mola-näytepala ja niitä tuloksia oli lupa soitella viikon päästä. Hcg:n laskua seurattaisiin, jollei se olisi jo laskenut kaavintapäivänä otetussa verikokeessa. Sairaslomaa pidin vain kaavintaan käytetyn päivän.</p><p></p><p>Soitin viikon kuluttua josko hcg seurantaa tarvittaisiin ja sankin puhelimitse kuulla mola testin olevan positiivinen. Olin kuin puulla päähän lyöty. Mitä tämä tarkoitti? Tässä kohtaa löysin tämän ketjun, heti kun sain ensin googletettua että mola on yhtä kuin rypäleraskaus. Puhelimessa lääkäri sanoi että näytettä pitää tutkia tarkemmin ja tulokset tulisivat viikon kuluttua. Sitä ennen ei ole muuta tehtävissä kuin odottaa. Hän sanoi että tervehtyminen kestäisi 3-6kk. Mutta voi olla että olen kunnossa jo 3 viikossa. Olin niin sekaisin puhelimessa etten oikein osannut edes ottaa tietoa ja varsinkin jälkikäteen kun luin ketjusta että karenssi on 6-12 kk, en ole enää varma mitä kuulin. Alku hcg ennen kaavintaa oli 44200 ja 10 päivän päästä arvo oli laskenut vähän päälle 638een. Siitä viikon päästä arvo oli 176 ja nyt 73.</p><p></p><p>Hikoilin ihan jumalattomasti viikon verran kaavinnan jälkeen joka yö. 9 päivää kaavinnasta sunnuntai-illalla alkoin vuoto. Olin menossa nukkumaan mutta oikaistuani itseni sänkyyn sisältäni tulvahti verta. Kävin laittamassa housuihin siteen ja yritin uudelleen. Ei, side ei ehtinyt imaista tulvaa ja veri valui lakanoille. Soitin päivystykseen ja he neuvoivat tulemaan paikalle jollei vuoto lopu kahdessa tunnissa. Minun olisi kai pitänyt istua pytyllä koko yö, mutta koska olin niin väsynyt laitoin siteen ja pyyhkeitä takapuolen alle ja koitin nukkua samassa asennossa koko yön (note to yourself, jätesäkki pyyhkeiden alla säästäisi sängyn tuholta). Aamulla vuotoa ei enää ollut, mutta kunto oli tosi heikko ja sänky kuin joku olisi tehnyt teurastustoimenpiteitä yön aikana. En edelleenkään tiedä mitä tapahtui, joku sisälläni vain vuoti kirkasta puhdasta (ei limakalvoa tai mitään) verta. En olisi halunnut kertoa töissä raskausyrityksistä, mutta kun nyt jo toistamiseen olin saikulla tämän takia, pelkkä äkillinen päivän kuume ei enää tuntunut uskottavalta ja lisää poissaoloja varmaan oli vielä tiedossa, joten kerroin kaiken luottamuksellisesti pomolleni. Hän oli todella ymmärtäväinen. Sanoi joutuneensa kokemaan myös kaavinnan ja lisäksi kohtutulehduksen. Hän kyseli vointiani ja tuloksiani säännöllisesti ja käski pitämään puhelimen päällä palavereissa, että hän kyllä selittää muille jos joudun kesken kaiken lähtemään. </p><p></p><p>Jälkitarkastus yleislääkärillä oli 2 viikkoa kaavinnasta ja lääkäri sanoi kaiken hänen mielestään olevan kunnossa. Heidän yleinen tietokantansa sanoi että karenssi olisi molalle 6-12 kk negatiivisesta hcg-tuloksesta laskien. Teurastusyöstä lääkäri ei osannut tarkasti sanoa. Piirsi kuvan ja sanoi että varmaankin siellä oli ollut vain joku verikammio joka nyt vapautui. Oli kuulemma normaalia ja mikään toimissani voinut sitä synnyttää.</p><p></p><p>On uskomatonta että läheisessä ystäväpiirissäni on tapahtunut niin paljon pahaa, vaikka vain hyvää on yritetty. Ensin ystäväni lapsi kuoli kohtuun viikkoa ennen laskettua aikaa. Toisella todettiin viikolla 17 18 trisomia ja raskaus keskeytettiin, kolmas keskeytys oli tämä minun kanssa samaan aikaan odottava ja neljäs ei ole vielä raskautunut ollenkaan 2 vuoden yrityksestä ja hoidoista huolimatta. Vain yksi ystävistäni tuli raskaaksi kolmannesta yrityksestä, sai lapsen ongelmitta ja ilmoitti nyt kun lapsi on 10 kk että on taas raskaana, välissä ehti olemaan yhden kuukautiset. Ajattelin että kun keskenmenon prosentti on 15-20, ei se voi osua enää minuun. Sitten ajattelin että molan mahdollisuus on 1/1000 en edes vaivaudu googlettamaan mikä se on. On tytöllä muuttunut asenne lottovoiton mahdollisuuteen!</p><p></p><p>Neljä viikkoa kaavinnan jälkeen lääkäri soitti minut luokseen kertoakseen näytepalan tulokset. Kyseessä oli osittainen mola ja hoitosuunnitelma oli 3 nolla tulosta. Lääkäri uskoi nollan saavuttamiseen menevän pari viikkoa, eli jos siis hoitosuunnitelma toimii pääsen uusiin yrityksiin jo kahden kuukauden kuluttua kaavinnasta. Kysyin miten omalääkärini oli puhunut 6-12 kuukaudesta ja hän kertoi sen olevan vanhaa tietoa. Jos mola on kokonainen otetaan käyttöön yleensä 6 kk karenssi ja osittaisessa tosiaan 3 nollaa. Olen super helpottunut ja vieläkin vähän puulla päähän lyöty.</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Onnea epäonnessa, post: 33667546"] Meni hetki että luin viestiketjun kaikki 1708 viestiä läpi. Kiitos kaikille osallistuneille. Voin kertoa että olette korvaamaton ripaus historiaa niille joiden maailma romahtaa rypäleraskausdiagnoosista. Haluan nyt vuorostani kertoa tarinani jälipolville. Vaikka aikaa on kulunut siitä kun tämä ketju sai alkunsa, ei tietoa taudista vieläkään ole liikaa tarjolla. Asun itse pohjoismaissa, mutten Suomessa ja englanninkieli ei varsinaisesti auttanut tilanteessa, jossa lääkäri kertoi mola-testin näyttävän positiivista. Ei ollut aavistustakaan mitä mola tarkoitti, ei edes suomeksi, en ollut koskaan kuullutkaan rypäleraskaudesta. Sanoisin että eniten tietoa olen ammentanut tästä ketjusta, sekä lisäksi eräistä englannin ja yhdysvaltojen sairaaloiden oppaista molar pregnency potilailleen. Olen 28 vuotias ja ehkäisyä (varmat päivät ja keskeytetty toimii varsin hyvin) ei olla koskaan käytetty, mutta aloimme tosissamme yrittää lasta vuoden vaihteessa. Seitsemisen kuukautta meni kunnes raskaustestin viivat meinasi hypätä silmille, niin nopeasti ja vahvana se osoitti raskauteni samantien kun nesteen imaisi itseensä. En pitänyt alkuraskauden ultraa tarpeellisena ja np ultrankin saimme vasta viikolle 14. Raskaus sujui muitta mutkitta. Maha oli turvoksissa, ei minkäänlaista pahoinvointia tai väsymystä, biletin ilman alkoholia aamu kuuteen, rinnoista tiesi olevansa raskaana niin kipeinä ja pinkeinä ne olivat + alaselkä vihoitteli. Alaselkä tosin minulla on ollut aina vähän heikkona, mutta ennen ensimmäistä ultraa ja jumpan jälkeen tuntui ettei sängystä päässyt ylös. Jälkikäteen kun muistelen, oli minulla ruskehtavaa vuotoa silloin tällöin, mutta luin netistä että se on ihan normaalia jollei kipua tai puhdasta verta ala vuotaa. Pari viikkoa ennen ultraa ystäväni kertoi olleensa raskaana, mutta joutuneensa raskauden keskeytykseen vakavan kromosomivirheen takia. En osannut pelätä keskenmenoa koska alkio ei ollut tullut itsestään ulos ja rinnat jatkoi kipuiluaan. Ainut mitä pelkäsin oli sama niska turvotus, mikä paljastaisi jotain kamalaa. Ultraäänessä sydänääniä ei löytynyt ja alkio näytti olevan 14 viikon sijaan 8 viikkoinen. Olin eniten ihmeissäni, koska en osannut ollenkaan aavistaa. Imukaavinta tapahtui seuraavana päivänä nukutuksessa ja oli odotettua helpompi. En ollut ennen kaavintaa ollut nukutettuna tai puudutettuna operaatioita varten. Sain aamu kuudelta 2 pilleriä emättimeen ja nukutukseen pääsin klo 11. Klo 12 olin pirteä kuin peipponen ja pääsin kotiin kun lääkäri sanoi kaiken sujuneen loistavasti ja purkujätteen näyttäneen aivan normaalilta. Mitään kipuja ei koskaan ollut, ehkä orastavaa menkkakipua, mutta siinä kaikki. En vuotanut juuri ollenkaan operaation jälkeen. Pelkkä paperi pikkuhousuissa riitti suojaamaan tahroilta. Lääkäri sanoi että uudelleen raskaaksi saisin yrittää tulla vaikka heti. Kyllä kroppa tietää koska on valmis raskauteen ja sallii sen. Kaavinnassa otettiin tottakai ihan vain varmuuden vuoksi mola-näytepala ja niitä tuloksia oli lupa soitella viikon päästä. Hcg:n laskua seurattaisiin, jollei se olisi jo laskenut kaavintapäivänä otetussa verikokeessa. Sairaslomaa pidin vain kaavintaan käytetyn päivän. Soitin viikon kuluttua josko hcg seurantaa tarvittaisiin ja sankin puhelimitse kuulla mola testin olevan positiivinen. Olin kuin puulla päähän lyöty. Mitä tämä tarkoitti? Tässä kohtaa löysin tämän ketjun, heti kun sain ensin googletettua että mola on yhtä kuin rypäleraskaus. Puhelimessa lääkäri sanoi että näytettä pitää tutkia tarkemmin ja tulokset tulisivat viikon kuluttua. Sitä ennen ei ole muuta tehtävissä kuin odottaa. Hän sanoi että tervehtyminen kestäisi 3-6kk. Mutta voi olla että olen kunnossa jo 3 viikossa. Olin niin sekaisin puhelimessa etten oikein osannut edes ottaa tietoa ja varsinkin jälkikäteen kun luin ketjusta että karenssi on 6-12 kk, en ole enää varma mitä kuulin. Alku hcg ennen kaavintaa oli 44200 ja 10 päivän päästä arvo oli laskenut vähän päälle 638een. Siitä viikon päästä arvo oli 176 ja nyt 73. Hikoilin ihan jumalattomasti viikon verran kaavinnan jälkeen joka yö. 9 päivää kaavinnasta sunnuntai-illalla alkoin vuoto. Olin menossa nukkumaan mutta oikaistuani itseni sänkyyn sisältäni tulvahti verta. Kävin laittamassa housuihin siteen ja yritin uudelleen. Ei, side ei ehtinyt imaista tulvaa ja veri valui lakanoille. Soitin päivystykseen ja he neuvoivat tulemaan paikalle jollei vuoto lopu kahdessa tunnissa. Minun olisi kai pitänyt istua pytyllä koko yö, mutta koska olin niin väsynyt laitoin siteen ja pyyhkeitä takapuolen alle ja koitin nukkua samassa asennossa koko yön (note to yourself, jätesäkki pyyhkeiden alla säästäisi sängyn tuholta). Aamulla vuotoa ei enää ollut, mutta kunto oli tosi heikko ja sänky kuin joku olisi tehnyt teurastustoimenpiteitä yön aikana. En edelleenkään tiedä mitä tapahtui, joku sisälläni vain vuoti kirkasta puhdasta (ei limakalvoa tai mitään) verta. En olisi halunnut kertoa töissä raskausyrityksistä, mutta kun nyt jo toistamiseen olin saikulla tämän takia, pelkkä äkillinen päivän kuume ei enää tuntunut uskottavalta ja lisää poissaoloja varmaan oli vielä tiedossa, joten kerroin kaiken luottamuksellisesti pomolleni. Hän oli todella ymmärtäväinen. Sanoi joutuneensa kokemaan myös kaavinnan ja lisäksi kohtutulehduksen. Hän kyseli vointiani ja tuloksiani säännöllisesti ja käski pitämään puhelimen päällä palavereissa, että hän kyllä selittää muille jos joudun kesken kaiken lähtemään. Jälkitarkastus yleislääkärillä oli 2 viikkoa kaavinnasta ja lääkäri sanoi kaiken hänen mielestään olevan kunnossa. Heidän yleinen tietokantansa sanoi että karenssi olisi molalle 6-12 kk negatiivisesta hcg-tuloksesta laskien. Teurastusyöstä lääkäri ei osannut tarkasti sanoa. Piirsi kuvan ja sanoi että varmaankin siellä oli ollut vain joku verikammio joka nyt vapautui. Oli kuulemma normaalia ja mikään toimissani voinut sitä synnyttää. On uskomatonta että läheisessä ystäväpiirissäni on tapahtunut niin paljon pahaa, vaikka vain hyvää on yritetty. Ensin ystäväni lapsi kuoli kohtuun viikkoa ennen laskettua aikaa. Toisella todettiin viikolla 17 18 trisomia ja raskaus keskeytettiin, kolmas keskeytys oli tämä minun kanssa samaan aikaan odottava ja neljäs ei ole vielä raskautunut ollenkaan 2 vuoden yrityksestä ja hoidoista huolimatta. Vain yksi ystävistäni tuli raskaaksi kolmannesta yrityksestä, sai lapsen ongelmitta ja ilmoitti nyt kun lapsi on 10 kk että on taas raskaana, välissä ehti olemaan yhden kuukautiset. Ajattelin että kun keskenmenon prosentti on 15-20, ei se voi osua enää minuun. Sitten ajattelin että molan mahdollisuus on 1/1000 en edes vaivaudu googlettamaan mikä se on. On tytöllä muuttunut asenne lottovoiton mahdollisuuteen! Neljä viikkoa kaavinnan jälkeen lääkäri soitti minut luokseen kertoakseen näytepalan tulokset. Kyseessä oli osittainen mola ja hoitosuunnitelma oli 3 nolla tulosta. Lääkäri uskoi nollan saavuttamiseen menevän pari viikkoa, eli jos siis hoitosuunnitelma toimii pääsen uusiin yrityksiin jo kahden kuukauden kuluttua kaavinnasta. Kysyin miten omalääkärini oli puhunut 6-12 kuukaudesta ja hän kertoi sen olevan vanhaa tietoa. Jos mola on kokonainen otetaan käyttöön yleensä 6 kk karenssi ja osittaisessa tosiaan 3 nollaa. Olen super helpottunut ja vieläkin vähän puulla päähän lyöty. [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta vokaalia on sanassa AASI?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Mitäs tänne kuuluu? Pitkästä aikaa päätin kirjautua tänne
25 min sitten
Scarlett-79
4 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Viikon OrpoPurra: Vihantunteet politiikkaa kohtaan nousseet vuodessa 33%:sta 50%:iin
Tänään 21:32
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Hallituksen velkakello käy, mutta kasvua ei vain näy
Tänään 21:08
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
4.
"Donald Trump teki harvinaisen comebackin, aivan kuten esikuvansa Richard Nixonkin"
Tänään 20:50
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Mummaa ja puppaa!!!👴🏻👵🏻
Tänään 20:48
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
6.
"Pormestariehdokas Wille Rydman: On aika tehdä Helsingistä jälleen saavutettava myös autoliikenteelle"
Tänään 20:47
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
7.
"Britanniassa rukoilukieltoalueita: tuomion voi saada jopa hiljaisesta rukoilemisesta sensuurivyöhykkeillä"
Tänään 20:46
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Sanna Marin oli tässäkin oikeassa. Purra ja Orpo valehtelee minkä pystyy ja siitä paskakaksikosta ei ole tätä maata johtamaan
Tänään 20:05
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Relaatio 1064
Started by lamp
Tiistai klo 00:03
Luettu: 1K
Aihe vapaa
2.
SAK haluaa panna ostovoimakäyrän nousuun 10% palkankorotus kahden vuoden aikana
Started by vierailija
Keskiviikko klo 15:38
Luettu: 1K
Aihe vapaa
3.
Media on täynnä pelottelua
Started by vierailija
Maanantai klo 07:59
Luettu: 859
Aihe vapaa
4.
Minkä ikäisenä seksi loppuu?
Started by vierailija
Torstai klo 10:36
Luettu: 844
Aihe vapaa
5.
Nämä keskustelupalstat ei enää viihdytä
Started by vierailija
Torstai klo 07:32
Luettu: 777
Aihe vapaa
6.
Lesbo-erotiikka kirjailija Amanda Pendolin synnytti ex-pm Sanna Marinin ollessaan vain 11 v ikäinen! 😱
Started by vierailija
Torstai klo 08:12
Luettu: 682
Aihe vapaa
7.
Eroottista sunnuntaita kaikille 🥰🥰🥰
Started by Rätti Väsynyt
Sunnuntai klo 09:33
Luettu: 680
Aihe vapaa
8.
Heippa fm vielläkö käyt täällä?
Started by 9MM.
Maanantai klo 02:04
Luettu: 651
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
Mitäs tänne kuuluu? Pitkästä aikaa päätin kirjautua tänne
Latest: vierailija
1 min sitten
Aihe vapaa
2.
K/B-komposti
14 min sitten
Aihe vapaa
3.
Viikon OrpoPurra: Vihantunteet politiikkaa kohtaan nousseet vuodessa 33%:sta 50%:iin
14 min sitten
Aihe vapaa
4.
Oliko Bobrikovin murhannut Jevgeni jo eläissään Eugen vai muuttuiko tämä vasta post mortum?
18 min sitten
Aihe vapaa
5.
Nicholas F: ”– Your body, my choice. Forever.” Trumpin voiton aiheuttama naisten seksilakkoliike leviää maailmalla. Palstamammat, aiotteko liittyä?
19 min sitten
Aihe vapaa
6.
"Epäily: Pyöräilijä heitti spermaa ihmisten päälle Helsingin arvoalueella. Tapauksesta on kirjattu rikosilmoitus torstaina."
20 min sitten
Aihe vapaa
7.
Miehet: Kännäämällä, oksentamalla ja kusemalla yht. kämppäänne, käymällä jatkuvasti vieraissa. Näin saatte miss Suomi -tason naisen. Älkää rehkikö
21 min sitten
Aihe vapaa
8.
Miss Universum-kisojen jatkot täällä
24 min sitten
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Lapsen saaminen
Rypäleraskaus
Bottom