Ryhmäperhepäivähoidossa työskenteleviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kiitos, nuo itsekkin tiesin :) Jotain käytännön esimerkkejä tms kaipailisin, mutta ei tule nyt mieleen kysyttävää sen kummemmin... pähkäilen vaan että hakisinko ryhmäperhepäivähoitoon töihin vaiko en..

Mä viihdyin, ainoa vaan että kun työkaveri sairastui niin lapsia piti nopeasti sijoittaa muualle jos ei saanut sijaista. Päiväkodissa on aina muita työntekijöitä talossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Mä viihdyin, ainoa vaan että kun työkaveri sairastui niin lapsia piti nopeasti sijoittaa muualle jos ei saanut sijaista. Päiväkodissa on aina muita työntekijöitä talossa.

ok.. tääkin varmaan paikka kohtaista paljolti.. Oma lapsi ryhmiksessä, ja heillä kyllä seuresta aina sijaisisa ollut tarvittaessa, tai sitten päiväkodista tullut varahenkilö.. riippuen tapauksesta, mutta koskaa lapsia ei ole sijoitettu muualle vaikka toinen hoitaja olisi sairaana ollut..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän piti tehdä myös kaikki ruoat itse ryhmiksessä, aamupala, lounas ja välipala.

tää kuulostaa enemmän kolmiperhepäivähoidolta?? Kaikki ryhmikset mitä tiedän, niin niihin tulee lounas päiväkodista tai eriksen tilattuna muualta..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän piti tehdä myös kaikki ruoat itse ryhmiksessä, aamupala, lounas ja välipala.

tää kuulostaa enemmän kolmiperhepäivähoidolta?? Kaikki ryhmikset mitä tiedän, niin niihin tulee lounas päiväkodista tai eriksen tilattuna muualta..

me ollaan kahen pph:n ryhmis ja myö tehdään kaikki itse. siis päätetään myös esim. retkistä, ei tarvitse lupaa kysellä ku vanhemmilta. voidaan päättää myös muista asioistamme, esim. viikko-ohjelmat yms.

Mä olin aikanaan kelan tukemana harjottelussa ryhmiksessä. Siellä oli kyllä 4 aikuista, tosin aukioloajat oli pitkät, 5-22. Mutta päiväsaikaan oli yleensä 3 aikuista aina paikalla, kun ne aamu/iltahoidon tarvitsijat oli saman perheen lapsia, niin ei tarvinnu ku joko aamulla tai illalla olla jonkun töissä.

Mä viihdyin siellä hyvin.

Ryhmässä oli lapsia alle 1-vuotiaasta eskari-ikäsiin. Isommat tilat lapsimäärään nähden suhteessa päiväkotiin. Ite tehtiin ruoat, siivottiin yms. joihin päiväkodissa on työntekijät erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Olisin kiinnostunut kuulemaan kuinka ryhmiksessä työskentely eroaa päiväkodissa työskentelystä? jne.. kaikki tiedot tervetulleita :)

mie itse tykkään enemmän ryhmiksestä. tosin päikkärissä on enemmän porukkaa, ryhmiksessä oot vaan sen toisen kanssa hela tiden.

ryhmikset missä olen ollut töissä niin on tyyliin 2 pph ja 1 lähihoitaja. Aamupala tehtiin itse ja lounas ja välipala tuli läheiseltä päiväkodilta. Tiskit laitettiin itte, siivottiin itte ja muutenkin kodinomaisempaa. lapset iältään 9kk-eskariin lähtijät. jos sairastui niin kyllä sinne sijainen tuli seuresta.