RyanAir, vaikea,ko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Olen aivan kuutamolla tuon RyanAirin kanssa
en ole ennen mennyt tämän yhtiön koneilla ja nyt ihmetyttääkin nämä laukku asiat.
saanko ottaa käsimatkatavarana oman käsilaukun ja esim. repun joista paino olisi yhteensä sen 10kg max. ja sinne ruumaan sitten sen ison matkalukun josta maksoin 30€, jonka paino saa olla max 15kg?
Osaako kukaan kertoa miten tuolla toimitaan näiden laukkujen kanssa?

Ruumaan menevästä laukusta maksat sen summan, minkä painoisen laukun otat. Eli mikä se nyt sitten ikinä onkaan, en niitä muista. Käsimatkatavaroita on oltava ainoastaan YKSI = se sun käsilaukku pitää mahtua siihen pieneen lentolaukkuun/reppuun/minkä nyt ikinä otatkaan koneeseen. YKSI laukku siis. Ja ne mitathan ilmoitetaan siellä sivuilla, itse olen pärjännyt yleensä pelkällä käsimatkatavaralla jos laukku on ollut juuri niissä rajoissa, että menee vielä käsimatkatavarana.

Siis selkeämmin kai,

1 käsimatkatavara, max. 10kg = sisältää laukun jossa sisällä mahdollisesti käsilaukku, läppäri, ihan mitä tahansa mukaan otatkin. YKSI laukku.

(muista, ettei kynsisaksia, pinsettejä yms. koneeseen, ei myöskään syttyviä nesteitä=sytkäreitä, meikit yms. parempi laittaa sinne ruumaan jos ei oo pakko olla koneessa. lääkkeet ja vauvanruuat saa ottaa koneeseen jne., kyllä ne siellä lukee selvästi mitä saa olla ja mitä ei, muista läpinäkyvä pussi näille "nesteille" yms. et on helpompi turvatarkastukses)

Muista laukuista joudut veloittamaan sitten painon mukaan. Yleensä kai max 15 kg noi laukut jos ei ny himona pakkaa :DD

eli pitää laittaa se käsilaukku sinne reppuun jonka otan koneeseen sisälle ja ruumaan se matkalaukku jossa tuon tuliaiset
en pärjää ilman käsilaukkua paikanpäällä, vai miten muut ovat lomalla kuljettaneet lompakkoa, kännykkää yms. tavaroita joita käsilaukussa normaalisti kantaa?

eli pitää laittaa se käsilaukku sinne reppuun jonka otan koneeseen sisälle ja ruumaan se matkalaukku jossa tuon tuliaiset
en pärjää ilman käsilaukkua paikanpäällä, vai miten muut ovat lomalla kuljettaneet lompakkoa, kännykkää yms. tavaroita joita käsilaukussa normaalisti kantaa?

No pakkaat sinne reppuun sisälle sen pienen käsilaukun, jonka kanssa sitten kuljet lomalla. Näinhän täällä jo neuvottiin.

[QUOTE="vieras";23590046]No pakkaat sinne reppuun sisälle sen pienen käsilaukun, jonka kanssa sitten kuljet lomalla. Näinhän täällä jo neuvottiin.[/QUOTE]

näin teen, kiitos :)

vielä yksi ongelma :D

elikkä ne "taliv kengät ja takki" jotka minulla on päällä kun lähden reissuun, minne ne kannattaa sulloa? Menee koko matkalaukku täyteen jo näistä "ylimääräisistä" vaatteista

[QUOTE="vieras";23590092]Päällä ne on kyllä pakko kuljettaa. Ei kai ne mihinkään matkalaukkuun mahdu. Onneksi enää ei tarvitse kauhean paksuja laittaa kun on jo keväisen lämmintä.[/QUOTE]

ymmärrän, että päällä kun menee koneeseen, mutta sieltä koneesta kun astuu ulos sinne +30 asteeseen, mitäs sitten? :D

Yhteistyössä