Rv31 ja verta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minttu

Vieras
Moi!

Multa tuli pyyhkiessä muutama läikkä verta paperiin. Voiko se olla normaalia?
Eilen oli supistelujakin, mutta sen sijaan että olisi vain vatsa kovettunut se sattui ristiselässä ja alavatsalla. n.viikko sitten laskin samanlaisia supisteluja kun ne olivat sen verran säännöllisiä. Ne tulivat n. 3min välein, eivät voimistuneet eivätkä nopeuttaneet tahtia, menivät n. 1h päästä ohitse.
Osaako joku sanoa mistä voi johtua?
En jaksa oikein pelätä kun neuvolassa sanottiin, ettei ole syytä huoleen, mutta se neuvola olikin 6 päivä, eli siitä on aikaa jo.

Moi!
Kannattaa soittaa neuvolaan ja kysyä mitä mieltä siellä ovat. Itselläni tuli kirkasta verta pyykiessä muutamia tippoja viikolla 28+ noin 12 tunnin ajan. Pääsin lääkäriin siitä vasta parin päivän päästä eikä syytä löytynyt, ilmeisesti rasituksesta (oli silloin tosi kiirettä töissä yms.) ja veri oli tullut kohdun kaulalta/emättimestä, että ei istukasta tai tuolta kohdun sisältä saakka. Viime viikolla, viikolla 31+ tuli taas muutamalla vessa reissulla samalla tavalla verta ja soitin neuvolaan ja käskivät palata asiaan jos vielä jatkuu seuraavana päivänä eikä jatkunut.

Nyt siis viikkoja 33+4. Joka kerralla ovat kyselleet tarkkaan, että onko veri kirkasta (jos on ei tule niin kaukaa-> ei ilmeisesti niin vaarallista) ja sitä, että tuleeko valkovuotoa paljon samalla (meinaavat varmaan limatulppaa) ja sitä, että onko kipuja ja tuntuuko vauvan liikkeet. Ekalla kerralla (oli yö) soitin synnytyssairaalaan ja siellä varsinkin kyselivät tästä valkovuodosta. Uskoisin ettei sulla mitään suurta hätää jos liikkeet tuntuu eikä kipuja ole, mutta ilman muuta kannattaa soittaa neuvolaan/äippäpolille.

tsemppiä ja tule kertomaan miten kävi ja mitä sanoivat!

täytyy vielä jatkaa, että sen verran vakavaksi lääkäri asian kuitenkin katsoi, että olen ollut tuolta viikola 28+ saakka jo sairaslomalla. Ja aina ovat painottaneet, että heti ottaa yhteyttä jos verta tulee enemmän (tähän saakka tullut max 2x2mm:n pisaroita tai jos tulee kipuja tai vauvan liikkeet loppuvat. SUosittelen soittamaan neuvolaan ja kysymään apua!

Itselläni tuli paperiin pyyhkiessä verta viikoilla 30, otin yhteyttä äitipolille. Hetken kyseltyään pyysivät tulla näyttämään, koska muutama supistuskin oli tullut.
Siellä ottivat näytteet (ettei veri VAAN tulsi istukasta) ja ottivat sisään tarkkailuun. Mitään hälyyttävää ei löytynyt, joten pääsin seuraavana päivänä kotiin. Ota ihmeessä heti yhteyttä äitipoliin, että ne siellä tarkistavat että kaikki on ok. Koska jos veri on peräisin istukasta on siinä omat vaaransa.
Tsemppiä!

Hei!

Mulla on 32+ meneillään ja olin viime viikonlopun sairaalassa, koska aloin perjantai iltana vuotamaan kirkasta verta ja veren mukana tuli hyytymiä eliv vuoto tuli istukasta. Minulla on vielä etinenistukka joten on vaarana että se olisi osittain tai kokonaan irronnut... Sain vertahyydyttäviä lääkkeitä ja lepäsin vuorokauden, sitten sain luvan lähteä liikkeille koska vuoto väheni ja hyytymiä ei enää tullut. Lauantai ilta ja sunnuntai aamu seurattiin ja tilanne pydyi ennallaan niin pääsin sunnuntaina kotiin.
Nyt olen pakko levossa kontrolliin asti joka on 1.8, mitään ei saa nostaa ja liikkua saa oman voinnin mukaan.
Hb laski ja verenpaineet oat edelleen 95/50, joten huonoa oloa ja huippausta esiintyy...
Mut vuoto ainakin säikäytti, joten suosittelen soittoa äitipolille jos epäilee itse että kaikki ei ole hyvin...

Yhteistyössä