rv25 iso maha ja nyt jo tukala olo... :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkiss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kukkiss

Vieras
Toinen raskaus kyseessä ja tuntuu että maha on nyt niin iso kun mitä oli esikoista odottaessa rv 35 ja jotain. Tukalalta tuntuu olo jo nyt ja painoakin rullut jo 7-8 kg...

Eka raskaus 7 v sitten. Onkohan mulla vaan asiat unohtunut..

Onko tämö ihan normaali ilmiö näillä viikoilla jo...!?

Aika kultaa muistot. Oli se tukalaa jo tuolloin, mut sit siihen vähä tottuu vaikka pahemmaksi muuttuu. Luin toista ketjua, jossa puhuttiin alkuraskauden pahoinvoinnista ja hyvä että edes muistin miten kamalaa se jatkuva paha olo oli. Eikä siitä nyt ole itsellä kuin vuosi aikaa.

Niinhän se on, että pieni aika elämässä tämä raskausaikakin on. Täytyy vain yrittää nauttia tästäkin ajasta, tai tehdä siitä vähänkin siedettävää.

Itsellä myös rv 26. Maha ihan ok, mutta karseen näköiset ja kivuliaat suonikohjut tuli vasempaan jalkaan. Ekasta parin vuoden takaisesta raskaudesta ei tullu mitään ongelma.

Itsellä myös rv 26. Maha ihan ok, mutta karseen näköiset ja kivuliaat suonikohjut tuli vasempaan jalkaan. Ekasta parin vuoden takaisesta raskaudesta ei tullu mitään ongelma.

Mulla myös rv 26 ja sama vika oikeassa jalassa. Ekassa raskaudessa ei ollut mitään mutta toisessa tuli tämä ongelma. Minulle teetettiin (tai tilattiin) omilla mitoilla tukisukkahousut ja auttaa todella. Ilman en pystyisi enää olemaan, niin kipeä jalka on. Kannattaa kysellä neuvolasta tietävätkö hyvää jalkahoitajaa tms. henkilöä joka voi auttaa.

Eikös se vatsa tuossa vaiheessa ole sielä korkeimmillaa, painaa palleaa ja keuhkoja ja vaikeuttaa olemista..
Kun vatsa kasvaa viel lisää, nii se painuu vähän alaspäin antaen vähän tilaa hengittää...?

En ollut käynyt muutamaan viikkoon vaa'alla ja tän keskustelun luettuani kävin. 22. viikko alkoi ja kiloja tullut näemmä 7, joista noin kolme parissa viikossa. Ei ihme, että on viime päivinä ollut aika "turvonnut" olo. Noh, edellisessäkin raskaudessa tuli painoa ja paljon aiheuttamatta suuremmin muita ongelmia ja kilot lähtivät itsestään nopeasti, joten en stressaa nytkään, mutta tää olo on vähän tukala, kun näin yhtäkkiä olo muuttuu. (Ja tietty vaivana aikaisin alkaneet supistukset, joten ei voi liikuntaakaan ei voi harrastaa.) Mutta kai tämä tästä.

Yhteistyössä