Mun poika on syntynyt rv:lla 29+5 (970g) pahan raskausmyrkytyksen takia. Tyttö syntyi 35+5. Nyt on menossa rv 17+2. Raskausmyrkytystä et pysty millään estämään. Se tulee jos tulee. Oireina on verenpaineen nousu, päänsärky, näköhäiriöt, turvotus, ylämahakivut. Mutta aina ei kaikkia näitä oireita ole. Valkuainen pissassa kertoo paljon. Mulla oli sillon +++.Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:28+2 ja mieli on perus "hyvä". Mua pelottaa silti joka ilta että pysyyhän lapsi vielä ainakin sen 8 viikkoa... Ei mulla mitään sairautta ole. Mutta minä ja veli synnyttiin aikanaan aikaisessa ja äiti oli ihan terve. Melkein kuukautta aiemmin...
Pliis pysy pieni poika kohdussa vielä se 8 viikkoa *toivoo niin hartaasti*. Voi kun joku voisi varmuudella sanoa että kyllä se pysyy.
Niin ja pelkään raskausmyrkytyksen mahdollisuutta. Kun olen rhesus negatiivinen ja tulen saamaan jonkun pistoksen synnytyksen jälkeen tämän takia? En ole varma ihan mitä tämä tarkoittaa.
Mistä tiedän millainen on raskausmyrkytys ja mitä voin tehdä?
Millaisia oireita siitä tulee? Tai siis mitä oireita sinulla on?Alkuperäinen kirjoittaja unensieppaaja:Olo ihan :x rv 37+6. Kohta neuvolaan antamaan pissanäyte, raskausmyrkytysepäilyjä ollut jo pitkään..
onko eka??Alkuperäinen kirjoittaja vieras:rv 32 ja huoli kun perätila edelleen =( synnytys pelottaa
Poika on ihan täysin terve 5 vuotias. Kaikki meni paremmin kuin hyvin. 2kk meni teholla. Tyttö ei edes joutunut teholle. Oltiin viikko osastolla ja sit päästiin kotiin. Yksi yö meni valohoidossa. Kun pääsisi tässäkin raskaudessa edes sinne 35 viikolle! Kaikkea hyvää sinunkin raskauteen ja toivotaan että myrkytystä ei tulisi!Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:Huih mutzi. *halaa* Voimia sinulle ja lapsillesi! Olet saanut kestää ja vieläkin joudut kestämään suurta huolta! Toivon maailman parasta tulevaisuutta ja suuria positiivisia asioita ja terveyttä rv 29+5 syntyneelle lapsellesi!
Tuo pani myös miettimään. No.. ainakaan ei noita oireita ole ja parin viikon välein tarkastetaan mun virtsakin neuvolassa. Pitää vain toivoa parasta.
Vielä..Onnea ja terveyttä myös meneillään olevaan raskauteesi! *pitää varpaankin peukut ylhäällä
Alkuperäinen kirjoittaja eikkis:onko eka??Alkuperäinen kirjoittaja vieras:rv 32 ja huoli kun perätila edelleen =( synnytys pelottaa
aikovatko koittaa kääntää??
Mulla itellä tänään rv tasan 38, ja vaavi perätilassa. Huomasivat tämän vasta viimeviikolla. Siis hoitaja koittanu monesti että joo on alaspäin pää, lääkäri koitti kans, että pää on alas päin, tai sitten on teräspakara...noh, ultralla katto perään, ja paljastui teräspakaraksi =)
Nyt ootan aikaa äippäpolille että arvioivat kokoo ja jotain muuta...hiukka vaan huolettaa kun ei ala aikaa kuulumaan, että näinkö meen synnyttämään ilman kokoarvioo perätilavaavin