rv 8+2 ja tein eilen raskaustestin, viiva haalistunut :( kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolissaan"

Vieras
sain ekan haamun testiin jo 4 päivää ennen oletettuja kuukautisia. ja kuukautisten pois jäätyä jo tasavahvat viivat. nyt eilen huvikseni tein testin ja testiviiva oli haaleampi kontrollia. testinä oli pregcheckin puikko, nuo alkuraskauden testaukset tein pregcheckin liuskatestillä.

onko kellään kokemuksia? oliko kyseessä ihan normaali tilanne, keskeytynyt keskenmeno vai tuulimuna?

ultraan olen yksityiselle menossa jahka saan ajan varattua. harmittaa tosi paljon, vaikka kaikkeen sitä koittaa varautua :(

Minä en käsitä miksi pitää sen kymmenen kertaa testata,että olenko raskaana. Jos yksi testi näyttää,että raskaana ollaan... niin miksi se sitten pitää sen kymmenen kertaa testata ja sitten saada itselleen turhaa huolta,kun yhden testin viivat ovatkin haaleampia.

[QUOTE="vieras";24814736]Mulla oli sama juttu, en tiedä mistä johtui. Huolissani olin mutta nyt jo rv 21+5.. Toivotaan että kaikki menee hyvin, niin kuin minullakin :)[/QUOTE]

kiitos sulle ekasta asiallisesta vastauksesta :)
toivotaan että täälläkin raskaus jatkuu. väkisin vaan huolestuttaa.. :(

[QUOTE="huolissaan";24814750]kiitos sulle ekasta asiallisesta vastauksesta :)
toivotaan että täälläkin raskaus jatkuu. väkisin vaan huolestuttaa.. :([/QUOTE]

Ymmärrän huolesi hyvin, muistissa on selvästi.. Testin tein vaan huvin vuoksi silloin rv 8+ jotain kun testejä kaapissa olin ja säikähdin kun oli selkeästi haalempi kuin se ensimmäinen. NP-ultraan asti stressasin, nyt en enää. Tsemppiä sulle ja muista että kaikki voi olla kuitenkin hyvin..

Jopa niissä ohjeissa lukee että jos hcg on kovin korkea, voi testi näyttää väärin kun ei tavallaan kykene enää käsittämään sitä hcg määrää..Kukaan ei siitä tikusta voi tietää onko nyt tuulimuna tms..Mutta raskaana sä olet.

Ja nyt et enää testaa.. :)

[QUOTE="huolissaan";24814750]kiitos sulle ekasta asiallisesta vastauksesta :)
toivotaan että täälläkin raskaus jatkuu. väkisin vaan huolestuttaa.. :([/QUOTE]
Viivan vahvuuteen vaikuttaa mm se onko juonut kuinka paljon ennen pissaamista ja kauanko pissa on ehtinyt olla rakossa jne.

Kertoisitko miksi niitä testejä pitää tehdä moneen kertaan? Mitä saavutat sillä? Muutakun pahan mielen, kun viiva onkin astean vaaleampi joku kerta aiemmin. Ihme toimintaa, kuka helvetti tekee testejä kun on jo saanut vastauksen.

Kiva kun näissä ei ikään kerrota miten kävi, itsellä 8+6 ja menin kanssa huvikseen tekemään nyt testin että sais muistoksi sitten oikein tummat viivat, niin olikin haaleampi kuin ihan aluksi ja hätäännyin, rinnat arat, paha olo vaihtelee, oksentanut en oo kertaakaan, mutta muuten ällöttää, väsyttää, nokka tukossa, pissattaa, mieli ailahtelee. Varhaisultrassa 6+6 kaikki oli hyvin, mutta onko enää, maha ei oo enää koko ajan niin pinkeä ja nippaileva.

Raskaustestejä käytetään muuhunkin kuin raskauden todentamiseen. Lääkäri pyytänyt tekemään testin että näkee onko keskenmeno tyhjennys onnistunut ja tällöin pitäisi parissa päivässä pitäisi tulla negatesti. Samoin neuvolassa neuvottu seuraamaan raskaustesteillä jos epäilee keskenmenoa haalistuuko tai katoaako toinen viiva raskaustestistä jolloin voi todeta itselleen keskenmenon. Itse valitevasti epäilen keskenmenoa, mutta koska ei ole kipua tai suurta vuotoa ei tarvitse päivystystä tai lääkäriä joten ohje odottaa ja seurailla tilannetta tekemällä testejä muutaman päivän välein.

Yhteistyössä