Rv 6+4, tänään käyty neuvolassa, lääkärillä ja vielä keskussairaalassa. Apuja ja tsemppiä vailla :(

Viime yönä heräsin kamalaan alavatsa kipuun. Makasin lattialla hiestä märkänä, kovassa kivussa ja etovassa olossa.
Aamulla ei ollut mitään, menin töihin ja lähdin sieltä keskenkaiken pois ku taas alko maha kipu, tosin lievempänä.
Soitin neuvolaan, joka varasi ajan lääkärille ja pyysi käymään ennen sitä hänen luonaan, että katsoisi, josko ultrassa näkyisi jotakin. No hyvin vaaleena näkyi alkio.
Lääkäri teki sisätutkimuksen ja kohdun seutu oli kipein kohta.
Noo sitten keskussairaalaan lähetteellä, otti ultran sisäkautta, ei näkynyt alkiota, vain joku sikiöpussi kohdussa. Otettiin PVK, PLV ja HCG, PVK ja PLV hyvät. ja HCG osoitti että olisin raskaana.
Ensi viikolla sitten uudestaan keskussairaalaan ultrattavaksi...
Mitähän nyt ajatella? Johtuuko alhaisista raskausviikoista, ettei mitään näkynyt? Kertokaa kokemuksia yms !
 
"mä"
Hyvin todennäköistä että viikot ei täsmää ja siksi ei näy vielä mitään .
noi kivut eivät kuitenkaan ole ihan normaaleja :( tsempiä ja jaksamista.
Mulla takana 4keskenmenoa ennen kuopusta ja alkuraskaudessa jouduin käymään parissakin ultrassa enenkuin varmistui ja sykkeet näkyivät .
 
En osaa sen enempi lohduttaa kun että oma raskaus alkoi jotakuinnii noin. Kamalat mahakivut... mitähän se ois ollu joku 5-7 rv. Ultraajasta oli aika pitkälti kiinni mitä näki. Hcg kuitenkin nousi ja tuolla tuo muksu nyt koittaa nukahtaa. Että elä heitä kirvestä kaivoon. Koita levätä ja elä stressaa. Tiedän,ei ole helppoa,mut yritä.
 
"vieras"
Joko raskaus alkanut odotettua myöhemmin (ts. viikkoja vähemmän kuin tuo 6+4) tai sitten kyseessä kohdunulkoinen raskaus/ tuulimuna. Noilla viikoilla sikiön pitäisi näkyä jo ultrassa. Vatsakivut voisivat tukea ku:ta, toisaalta kaikenlaiset vatsakivut ovat tavallisia ihan normi raskaudessakin. Jos uudestaan kovia kipuja tulee, suosittelisin päivystykseen hakeutumista. (jos ku, voi munanjohdin revetä, ja aiheuttaa vuodon vatsaonteloon.)
 
"mä"
[QUOTE="vieras";26615432]Joko raskaus alkanut odotettua myöhemmin (ts. viikkoja vähemmän kuin tuo 6+4) tai sitten kyseessä kohdunulkoinen raskaus/ tuulimuna. Noilla viikoilla sikiön pitäisi näkyä jo ultrassa. Vatsakivut voisivat tukea ku:ta, toisaalta kaikenlaiset vatsakivut ovat tavallisia ihan normi raskaudessakin. Jos uudestaan kovia kipuja tulee, suosittelisin päivystykseen hakeutumista. (jos ku, voi munanjohdin revetä, ja aiheuttaa vuodon vatsaonteloon.)[/QUOTE]

Mulle lääkäri sanoi että kovat vatsakivut eivät kuulu ikinä raskauteen ja silloin on aina jotain vialla :(
Pikkunipistykset ja tuntemukset on erikseen .
 
Itselläni jokseenkin sama tilanne, noin rv 5+6 alkoi jumalaton vatsakipu. Samaan aikaan alkoi ruskeahko vuoto. Pääsin parin päivän päästä (n. rv 6+2) kättärille tarkistamaan tilanteen, mutta ultrassa näkyi vain haalea alkio. Ensi maanantaina uusi ultra, nyt olisi rv 7+4.

Jännittää, pelottaa ja hirvittää, sillä taustalla yksi kkm, rv 6+1 pysähtynyt. Toivottavasti tällä kertaa menee paremmin. Ja sinulla myös kaikki päättyisi hyvin.

Voimia, tiedän kuinka raskasta epätietoisuus on. :hug:
 
"..."
Höpö höpö, ei noilla viikoilla välttämättä mitään vielä näy! Rv 7+ pitää näkyä syke. Sitä ennen ei. Mulla on kaksi ystävää saanett tuulimunatuomion rv 6+ kun ei ole sykettä löytynyt, toisella löytyi uusintaultrassa rv 7+1 vahva syke ja toisella rv 8+ jotain, kun oli kaavintaan menossa... Hänelle oli siis annettu tuulimunatuomio rv 6+ ultran perusteella ja suoraan aika kaavintaan kahden viikon päähän, ellei vuoto ala itselleen. No ultrasivat sentään ennen kaavintaa ja aivan viikkoja vastaava sikiö siellä oli, ei siis ollut edes yhtään nuorempi.
 
"vieras"
Mulla oli aivan järkyttävät vatsakivut alkuraskaudessa. Juuri sinun kuvailemat. Olin kivusta kalpea kuin lakana, kylmä hiki oli päällä ja oksensin. Ihan uskomattoman kova mahakipu! Tuo sattui siis yhtenä yönä.
Muuten kärsin kanssa pitkin alkuraskautta kovasta maha kivusta, mutta noin kovaa se ei ollut kuin yhden kerran.
Terve lapsi mulle syntyi ja se on nyt 5vuotias. :)
Muuten olen ollut raskaan neljä kertaa ja yhdessäkään muussa raskaudessa ei tuollaisia kipuja oloe ollut!
Älä vielä menetä toivoasi. :)
 
Olisiko kohdun ulkoinen raskaus näkynyt ultrassa jotenkin toisin? Esim ei sikiöpussia kohdussa? Olisiko todennäköistä, että tää olis tuulimuna? Kauheesti pohtimista ollu koko päivän :/
Jos kohdussa näkyi hyvin vaaleena alkio, ja lääkäri osasi oikein katsoa ja konetta käyttää, niin ei ole mahdollista että se olisikin kuitenkin kohdunulkoinen. Silloin kohdussa ei näkyisi mitään. Tuulimuna on sitten taas eri juttu, silloin kohussa voi toki näkyä jotain. Tärkeintä olis nyt sun ottaa rauhallisesti ja huolehtia itsestäsi. Muuta et oikein voi tehdä kuin odottaa.
 
Kiitos kaikille ! <3 Helpottaa lukea teidän tsemppaamisia ja kokemuksia ! Niitä mieluusti lisääkin ! Täytyy tosiaan vaan mennä päivä kerrallaa ja toivoa että kaikki olisi hyvin ! Viikonloppuna ajattelin töihin mennä silti. Ei tee hyvää istua kotona ja murehtia :/
 
"vieras"
Jos kohdussa näkyi hyvin vaaleena alkio, ja lääkäri osasi oikein katsoa ja konetta käyttää, niin ei ole mahdollista että se olisikin kuitenkin kohdunulkoinen. Silloin kohdussa ei näkyisi mitään. Tuulimuna on sitten taas eri juttu, silloin kohussa voi toki näkyä jotain. Tärkeintä olis nyt sun ottaa rauhallisesti ja huolehtia itsestäsi. Muuta et oikein voi tehdä kuin odottaa.

Kohdulkoinen voi olla myös esim. muntaorvessa, vaikka kohdussakin olisi alkio. Sellainen tilanne on mahdollinen, mutta hyvin harvinainen.

Itselläni on parasta aikaa kohdunulkoinen raskaus, joka on paranemassa pikkuhiljaa. Sairaalassa ollessani viisikymppinen huonekaverini, kolmen lapsen äiti, kertoi hänellä olleen nuorempana sellainen tilanne, että sekä kohdussa, että munatorvessa oli alkiot, ja raskaudet keskeytyivät.
 
Mulla ollut yksi keskenmeno viikolla 13 ja kolmessa raskaudessa kaikissa oli alussa jotain tosi kovia kipuja, syy ei selvinnyt koskaan. Hoitaja sanoi, että kohtu saattaa kasvaa kivuliaastiki tms. kun taaksepäin kallistuva.
 
Eilen taas käyty päivystyksessä... Nyt sikiöpussi kasvanut 3mm kolmessa päivässä. _Todella_ vähän vaaleaa näkyi pussissa, ei uskaltanut lääkäri sanoa että olisi sikiökään ollut.. Huomena pitää varata aika keskussairaalaan, että ultraavat parin viikon päästä uudestaan.. sitten jos ei sikiötä näy, niin on tuulimuna...
 
"Neiti"
Mulla oli tosi kovia vatsakipuja noilla viikoilla. Kipu oli vasemmalla ja puristava kipu kesti pitkään. Ultrattiin ja otettiin testejä keskussairaalassa. Kaikki oli hyvin, mitään vikaa ei löydetty. Suurin epäily oli umpisuoli. No raskauden aikana minulle tuli myös sappikiviä myöhemmin, mutta se onkin sit toinen tarina ja kivut omaa luokkaansa...
 

Yhteistyössä