Rv 6+1 ja hetkittäiset kuukautiskivut

Olen siis neuvolan mukaan nyt raskausviikolla 6+1. Silloin tällöin, muutaman kerran päivässä alamahasta kouraisee oikein kunnolla ja tuntuu aivan samalta kun kovat kuukautiskivut. Menkat ovat kyllä jääneet pois, ja väsymyksen lisäksi muita oireita ei oikein ole? Pitäisikö huolestua vai onko normaalia?
Kyseessä on siis ensimmäinen raskaus ja siksi kaikki uutta ja outoa muutenkin :)
 
Mulla menossa 5+4, ei myöskään aiempia kokemuksia. Päivittäin tuntuu pientä menkkamaista kipua, mutta mulla paljon miedompaa kipua/ tuntemuksia kuin oikeesti menkkojen aikaan.
Suussa maistuu pahalta (karvaalta?) hetkittäin. Väsymystä myös taitaa olla normaalia enemmän.
 
Täällä kanssa aivan alkumetreillä ollaan, laskujen mukaan kuudennella viikolla. Tarkemmin sitten tietää kun neuvolaan pääsee.

Mulla on myös kouristeluja ja nippailuja. Aivan kuin joku napaa kiskoisi sisään päin.
Näitä on ollut jo parin viikon ajan, ennemmin huolestun jos mitään ei koko päivän aikana tunnu. Nyt tiedän, että siellä jotain tapahtuu kun alkaa nippailemaan.

Minua vaivaa kanssa lievä väsymys.
Onko muilla hiukset muuttuneet?
Itselläni hiukset tuntuu rasvaisemmilta kuin ennen. Eilen sain miettiä suihkusta tullessani muistinko pestä hiuksia ollenkaan. : /
 
  • Tykkää
Reactions: Irski
Huh, en siis ole ainoa joka kärsi alkuraskauden mahakivuista. Älkää muutkaan huolestuko, kävin viimeviikola alkuraskauden ultrassa ja kaikki oli hyvin mahakivuista huolimatta :) Tällä viikolla kivut on pikkuhiljaa hävinnyt, tai tuntuu ainakin harvemmin ja lievempinä :)

Ja tuosta hiusten rasvoittumisesta.. Olen ihmetellyt tässä kahden viikon ajan että miksi ihmeessä tukka on kuin ei olisi viikkoon pessy jo samana iltana vaikka olisi aamulla pessyt, saatikka seuraavana aamuna :D Nytpä selvisi tämäkin asia! On se raskaana oleminen niin ihanaa <3
 
Miulla koskee joka päivä, on nyt koskenu jotain 2-3 viikkoo.. aina sillon koskee jos rehkin liikaa tai stressaan.. ja viikkoja jotain 5 tai 6 en ihan varma asiasta :/ mut inhottavaa ku välillä jopa sellane kipu et ei kärsi liikkuu jos on esim siivoillu vähän liianki ahkerasti (imurointi,moppaus) ja kyykistely tuntuu kans aika ikävänä vihlaisuna mahassa.
 
:( Miulla tuon tyyppiset masukivut johti keskenmenoon.. Viikkoja siis 6.
Yllätyksenä tuli, kun kävin lääkärissä joka lähetti verikokeisiin että HCG-arvo oli lähtenyt laskuun.. Viikkoa myöhemmin tuli vuoto ja raskaus keskeytyi luonnostaan eli ilman mitään tyhjennyslääkkeitä. Toivotaan että teillä nyt mahakivut johtuisi kokonaan alkuraskauden nippailusta. Mulla tosiaan oli ihan selvät kuukautisen tuntuiset mahakivut joita kans epäilin alkuraskauden mahakivuiksi..
 
Mulle hoitaja sanoi et kohdun kasvaminen tapahtuu viikolla 8 -> josta seuraa voimakkaita kipuja. Voimakkaat kuukautisten oloiset kivut ovat kuulema supistuksia, joillakin se ei johda keskenmenoon kun taas joillakin johtaa.
 
mulla kans näitä menkkamaisia kipuja,ei ihan päivittäin mutta tasaseen tahtiin jomottaa. ei kovasti eikä häirihe työntekoa mutta jomotus tuntuu munasarjoissa. eilen kävin ultrassa kaikki ok,rv 6+2. liittysköhän se jotenkin näihin viikkoihin kun useella aika samat viikot menossa kun jomottaa? toisaaltahan se on ihan normaalia tuntea painon tunnetta ja jomotuksia raskaana ollessakin,varsinkin alussa. Jospa tämä ei olisi mitään vakavaa!
 
Saattaa olla myös kilpirauhanen joka kipuilee, joka ei kuulema haitaks oo. Mut jos siulla on ultrassa jo kuulunut/näkynyt syke niin ei siulla pitäs olla mitään pelättävää :). Kyllä ne kivut on oltava aika pahoja ennen kun havahtuu ettei oo normaalia.. Niinku miekin plus sen lisäks olin ihmetellyt oireiden häviämistä.
 
Mulla ihan sama tilanne, mutta kokeneemmat ja jo sikiäneet isot siskoni sanoneet, että nou hätä :D ku se kohtu alkaa laajeta tms, ni se tuntuu samalta ku menkkakivut, ja varmaan pahemmaltaki, ainaki mulla on ihmeellisesti kans maha väliin kipeä..
 
Jatkuvien mahakipujen takia kävin varhaisultrassa eilen,luulin että ois kohdunulkoinen kun ei pahoinvointiakaan oo näkyny eikä kuulunu mutta.. Lääkäri totesi että " ei ole ihmekkään jos nippailee napakasti,kohtu kasvaa rajua vauhtia tässä vaiheessa kun kaksosia odottaa :) " 7. rv menossa
 
Oon ite vasta rv 5+3, näin ainaki hoitaja laski ja kovia menkkamaisia kipuja. Kävin myös ultrassa ja lääkäri sanoi vaan, et oikeessa paikassa on, mutta muuta ei voidakaan näin aikaisin sanoa, ei esim. et onko elossa.. Laitoin myös toiselle palstalle viestiä, ku pelottaa just keskenmeno, tuulimuna jne.. Ja yksi syy pelkoihin on just nää kivut.
 
Mulla toissakesänä keskenmenossa ei ollut juurikaan kipuja, vuoto alkoi jotain 6+. Tässä raskaudessa melko koviakin kipuja alussa ja pientä verensekaista vuotoa. Kipuja ja juilimista oli muistaakseni r.vkoilla 6-9, nyt rv 29 ja kaikki hyvin!:) Toivottavasti kaikilla sujuu hyvin loppuun saakka!
 
Mulla oli ihan alussa (kesti kuudennen raskausviikon) todella kovat alavatsa ja alaselkä kivut. Luulinkin että nyt alkaa menkat kun en tiennyt tässä vaiheessa vielä olevani raskaana. Viikon särkyjen jälkeen kivut vain hävisivät. Varhaisultra on jo käyty ja siinä kaikki oli kunnossa. Ensi viikolla sitten np-ultraan. Muistelen että myös esikoisesta oli alavatsa kipuja mutta ei noin pitkää yhtäjaksoista aikaa joka ei olisi mennyt lääkkeellä ohi.
 
mulla kans on ollut noita kuukautisen tyyppisiä kipuja alkuraskaudessa ja kivut olivat aika voimakkaita, että uskon sen olevan ihan normaalia. Ne olivat hetkittäisiä ja yleensä tuli kun liikkui. Nyt menossa rv. 15+7 ja oottelen kaksosia<3 Nyt minulla alkoi pientä jatkuvaa särkyä alavatsan kohdalla ja lääkärille sitten passitettiin tutkimuksiin. kaikki oli niin kuin pitääkin kaksosilla. ilmeisesti kyseessä taas on jotain venymisestä aiheutuvaa kipua ja mulla toi maha venyykin ekstra nopeaa tahtia kaksosista:) Niin ja kyllä tässä kaikki raskausvaivat on käyty, kuten hiusten rasvottuminen, väsymys, normaalisti olen kärsin kuivasta ihosta ja nyt on kasvot täynnä näppylöitä. Onneksi alkuraskauden kova pahoinvointi on jäännyt taakse päin:) Mutta kaikki on vaivan arvoista lopuksi<3
 
Mulla menossa toinen raskaus ja rv 6+2. Mitään raskausoireita ei ole, ainoastaan menkat jääneet pois ja testi antoi vahvan plussan. Nyt on muutaman päivän ollut ihan kunnon vatsakramppeja mitkä miltein polvilleen pudottanut, aivan kun supistuksia. Ensiapuun en ole mennyt kun ei ole ollut missään vaiheessa veristä vuotoa. Kivut alkoi menkkamaisina ja siitä ne koveni kovenemistaan.

Pelottaa kyl et onko kaik kohillaan nyt, huomenna soitan neuvolaan ja kysyn et pääsiskö aiemmin näytille kun vasta 12. päivä ensimäisessä äippäneuvolassa
 
Mulla kans rv6 meneillään ja eilen tein testin mikä näytti samantien plussaa..pieni aavistus olikin jo mutta eilen se sitten varmistui. Mulla ei muita oireita ole kuin ristiselkään välillä polttelee ja kolottaa ja alavatsassa nippailee vähän väliä. Huonovointisuutta ei ole laisinkaan, ei oksentelua, eikä rintoihinkaan satu, mistä syystä olenkin alkanut hieman huolestumaan ja epäilemään että kaikki ei olisikaan välttämättä kunnossa. Odotamme esikoistamme ja ensimmäisen neuvola-ajankin sain vasta kolmen viikon päähän..väsymys on kuitenkin aikamoinen enkä oikein mitään saa aamuisin ja päivisin aikaiseksi, noh ei kai auta muu kuin odotella ja katsoa miten käy..
 
Olen itse aloittanut tämän keskustelun edellisen raskauteni aikana, joka sitten päätyi keskenmenoon, mutta en usko että kivut olisivat liittyneet siihen miten sitten kävikään :(
Nyt olen raskaana toista kertaa viikoilla 6+4, ja samantyyppisiä kipuja on edelleen. Mutta lisäksi kärsin kovasta kuvotuksesta ja pahanolontunteesta. En ole oksentanut kertaakaan, mutta nyt viikon verran yökkäilyt.. Edellisessä raskaudessa ei ollutkaan mitään oireita, kuin nuo kivut. Katsotaan nyt miten tämä raskaus etenee, jos saisi vaikka onnellisemman lopun <3 Tsemppiä kaikille!
 

Yhteistyössä