Rv 5 ja vuotoa, normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puuvilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puuvilla

Vieras
Tilanne siis tämä, olen raskaana 5+3 (omien laskujen mukaan). Eilen harrastettiin miehen kanssa seksiä, jonka jälkeen tuli vähän rusehtavaa vuotoa. Aamulla pikkuhousunsuojassa ei näkynyt mitään, eikä ollut missään vaiheessa minkäänlaisia kipuja. Onko se normaalia vai oliko kyseessä jotain ikävämpää? Pitäisköhän tehdä uusi raskaustesti? Jos vuoto olikin keskenmeno, kuinka nopeasti raskaustesti näyttää negatiivista? Kiitos neuvoista :)

Se voi olla normaalia tai sitten ei. Tollanen vuoto sellasenaan ei ole keskenmeno, mutta se saattaa enteillä keskenmenoa, tai sitten ei. Jos se kesken menee, ni sen kyllä huomaat.

Alkuperäinen kirjoittaja puuvilla:
Tilanne siis tämä, olen raskaana 5+3 (omien laskujen mukaan). Eilen harrastettiin miehen kanssa seksiä, jonka jälkeen tuli vähän rusehtavaa vuotoa. Aamulla pikkuhousunsuojassa ei näkynyt mitään, eikä ollut missään vaiheessa minkäänlaisia kipuja. Onko se normaalia vai oliko kyseessä jotain ikävämpää? Pitäisköhän tehdä uusi raskaustesti? Jos vuoto olikin keskenmeno, kuinka nopeasti raskaustesti näyttää negatiivista? Kiitos neuvoista :)

Uskon ettei sinulla ole mitään hätää. Mulla oli toisessa raskaudessa ektopia eli kohdun ulkopuoli oli tosi vuotoherkkää. Juuri esim. seksi ja sisätutkimus aiheuttivat niukkoja vuotoja. Minulla oli myös tässä ja ensimmäisessä raskaudessa ns. kiinnittymisvuoto eli silloin kun menkat olisivat alkaneet, niin tulikin pieni kiinnitymisvuoto (alkio kiinnittyy kohdun seinämään). Toisessa raskaudessa sain myös ensimmäisten 4 kk ajalla pieniä haamuvuotoja ja kipuja siihen aikaan, kun menkat olisi pitäneet alkaa. Koskaan ei ole itselläni ollut keskenmenoa, mutta uskon että siihen liittyy kovia kipuja ja samanaikainen runsas vuoto.

Huh, no vähän helpotti...mutta täytyy nyt siis seurata tilannetta. En ole myöskään vielä tilannut ensimmäistä neuvola-aikaa, kun olen lukenut että se olisi vasta viikoilla 8-10. Toinen asia mikä huolestuttaa on tuleva viisurin poisto, leikkauksena. Se olisi noin kolmen viikon päästä, pitäisköhän perua se aika? En haluaisi ottaa riskiä, eikä se hammaskaan ole niin vaivannut.

Mulla oli ensimmäisestä vuotoa joskus viikolla 7 ja just tuollaista kuvailemaasi. Lääkäreiden mukaan alkuvaiheessa tuo on joillain ihan normaalia et saattaa jotain vuotaa esim. niihin aikoihin, kun kuukautiset olis normaalisti tulleet. Ole rauhassa vaan jos ei ala kunnolla vuotamaan ja kipuja tule.

Uusimmat

Yhteistyössä