rv 41+1, supisteluja ja ilm. limatulppa irtosi. Onko synnytys käynnistymässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muikeee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muikeee

Vieras
Eli eilisestä asti ollut supisteluja ( mahan kovettuminen, alaselässä ja mahassa paine. ) Aikaisempina päivinä oli vaan tuo mahan kovettuminen, ei tuntunut oikeastaan miltään, nyt yöllä heräilin siihen kun tule alaselkään ilkeän tuntuinen paine. Ei se kovaa sattunut mutta tuntui ilkeältä.

Ja nyt vessaan mennessä pyyhkäsin niin tuli aika paljon limaa, sellaista kirkasta. Olisiko limatulppa?

Joko tässä ruvetaan sairaalaan valmistautumaan vai hätäilenkö jo liikaa? :D

Toisessa raskaudessa meni limatulppa ja siittä noin viikkon päästä käynnistyi synnytys, tosi mulla kun on supparit alkaneet niin ne ovat heti tulleet sen verta voimakkaana ja nopenevalla syklillä, että ei ole tarvinut miettiä käynnistyykö synnytys

[QUOTE="myy87";28673145]mulle sanottiin neuvolassa että sairaalaan voi lähteä jos on vedet menny, tai supistuksia tulee alle 15 min välein.[/QUOTE]

Kyllä ne supistuksen vielä aika harvoja on jos tulee 10-15 min. välein....

[QUOTE="Maija";28673323]Kuinka usein sulla on sitä painetta selässä? Mullla synnytyssupparit alkoi niin, että alaselkään sattui ja oli painetta ja olikin supistuksia :)[/QUOTE]

Ööö.. No aina kun maha kovettuu (ilmeisestikkin supistus) niin tulee samaan aikaan paineen tunne alaselkään ja hieman nivusiin. Sellainen ilkeän tuntuinen, ei kovin kivulias mutta pitää vaihtaa heti asentoa kun se tulee.

mulla nyt menossa rv 39+3. torstai-perjantai välisenä yönä supisteli 6 tuntia säännöllisesti(välit alle 10 min) ja sit loppui kun seinään, limatulppaa irronnut vähän ennen sitä ja eilen irtosi jo ihan kunnolla. mutta edelleen olen yhdessä kasassa :-P

Mulla tuli limaa (kirkasta, vähän veristä välillä) noin vuorokauden ajan ennenkuin vedet meni. Kätilö kertoi, että yleensä viimeistään viikon kuluttua limatulpan irtoamisesta on vauva sylissä.

Suosittelen nyt nukkumaan sekä syömään mahdollisimman paljon, eli kerätä voimia tulevaan koitokseen. ;) Tsemppiä.

Yhteistyössä