[QUOTE="odottelija";28415682]No tässä sitten mun syömiset:
aamupalalla kaurapuuroa ja kuppi kaakaota, puolikas omena
lounaalla jauhelihapihvi ja salaattia iso kasa, iso lasi maitoa
välipalaksi viilis, puolikas päärynä
päivälliseksi uunilohta ja perunamuussia, salaattia ja iso lasi maitoa
illalla kaurapuuroa, iso kappale tuoretta ananasta, kirsikkatomaatteja puoli rasiaa
Päivän mittaan paljon vettä. Tää oli sellainen keskivertopäivä. Onhan tuossa esim. hedelmää liikaa, mutta tykkään

Ja parempi nekin kuin esim. karkit. Karkkipäivä mulla on kerran viikossa. Aamukaakao on mun pahe, siitä tulee paljon sokeria. Mutta onko tuo nyt sitten niin kummallinen määrä syötävää, mietin vain? Jos ihmettelette puolikkaita hedelmiä niin lapsi syö toisen puolen aina

[/QUOTE]
Ellei annoskoot ole epänormaalin isoja tai "salaatti" tarkoita jotain majoneesi-perunasörsseliä tai iso lasi ole ämpäri tai maito punaista maitoa tai puuro puoliksi öljyyn keitetty, niin sinun energiansaantisi on aika alhainen. Ja ihan näin keskustelupalstalta en suostu uskomaan, että tuollaisella ruokavaliolla paino nousisi raskausaikana yli 20kg. Meillä lähtöpaino oli sama luokkaa ja söin varmasti enemmän kuin tuossa ruokapäiväkirjassa, ja paino nousi raskausaikana 5kg. Itse tietysti olet se joka tietää totuuden ruokavaliostasi, mutta olisiko jossain piilossa kuitenkin energiaa?
Toki paino nousee hormonaalisistakin syistä eri ihmisillä eri tavalla, sitä en kiellä. Johtui painonnousu mistä tahansa, toivottavasti olosi helpottuu pian ja ongelma ratkeaa! Onko sinulla vaikeaa turvotusta?