rv 39 ja pientä vuotoa gynekologian tutkimuksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko tietoa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onko tietoa?

Vieras
elikkäs mulla on huomenna la ja tänään kävin äitipolilla koska lapsivettä tihkui vähän. synnytys ei kuitenkaan ole käynnissä joten olen taas kotona. alatutkimuksen jälkeen ei ole tullut enää lapsivettä, mutta sen sijaan todella vähän ruskeaa vuotoa. se ruskeus on siis varmaan verta, mutta olikos se niin että hätää ei ole kunhan ei tule punaista, kirkasta verta?

Mulla tuli rv 37 vuotoa lääkärin tutkimuksen jälkeen (tod kovakourainen lääkäri...) ja se ei kuulemma vakavaa ole vaikka tuli niin paljon että siteen jouduin laittamaan. Vauva syntyi kylllä jo 2pv päästä.

Ihan normaalia raskauden aikana, että kohdunsuu vähän ärtyy tutkimuksesta ja ihan kirkasta vertakin saattaa tulla hiukan. Siis esim. pikkuhousuihin pieni viiru, runsas kirkas ja verinen vuoto ei tietenkään ole normaalia.

Jos vuoto on ruskeaa, luultavasti synnytys on käynnistymässä. Ja useinhan noilla viikoilla gynet "ronkkii" vähän kovakourasemmin ihan tarkotuksella. Just ton synnytyksen käyntiin saamisen vuoksi. Mulla esikoisen synnytys alkoi juuri tuolleen, eli vessakäynnin yhteydessä jäi paperiin rusehtavaa vuotoa joka lisääntyi. Pari tuntia siitä eteenpäin niin supistukset alkoi. Seuraavana päivänä poika oli maailmassa. :) Tsemppiä synnytykseen!

hyvä, kiitos vastauksista! tämäkin lääkäri oli aika kovakourainen, ja tutkimuksen jälkeen ollut myös menkkamaista kipua (ei ole supistelua koska sitä on koko ajan), mutta eipä kai tuo ole vakavaa. hyvä vaan jos tutkimus vauhditti synnytyksen alkua, kun alan olla aika kypsä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanle:
Jos vuoto on ruskeaa, luultavasti synnytys on käynnistymässä. Ja useinhan noilla viikoilla gynet "ronkkii" vähän kovakourasemmin ihan tarkotuksella. Just ton synnytyksen käyntiin saamisen vuoksi. Mulla esikoisen synnytys alkoi juuri tuolleen, eli vessakäynnin yhteydessä jäi paperiin rusehtavaa vuotoa joka lisääntyi. Pari tuntia siitä eteenpäin niin supistukset alkoi. Seuraavana päivänä poika oli maailmassa. :) Tsemppiä synnytykseen!

Mulla tehtiin sisätutkimus lauantaina, jolloin oli 38+2. Teki tarkoituksella melko rajusti. Tuli illan päälle ruskeaa vuotoa, muttei enää yöllä tai seuraavana päivänä. Eli ei se ruskea vuoto mitään synnytyksen käynnistymistä tarkoita.

Ja nyt siis menossa tiistai, eikä synnytys ole vielä käynnistynyt. Mies teki vielä sunnuntaina oman sisätutkimuksena. Tänään täytyy varmaan ottaa vielä uusinta...

Yhteistyössä